Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...

Registracija samogradnje

<< < (9/17) > >>

maverick:
Svugdje u svijetu je priznata samogradnja i više manje nigdje nije komplicirano da sam napraviš brod, čamac ili sta vec zelis. Recimo kod nas u Hr nema potrebe za nekim inzinjerima ...projektima, vec to napravis sam , nacrtas koliko si tehnicki pismen i to odneses u Kapetaniju i platis sve skupa oko 150 eura i kreces sa samogradnjom...Kod nas je samogradnja gdje piše da vlasnik" vecinu" posla odradi sam, ali za razliku od vas, jako tesko se moze registrirati vec napravljeno plovilo. U onih 150 eua su i plaćeni izlasci Kapetana na mjesto gdje se radi plovilo...to znaci da on dolazi da vidi i da slika poneke faze posla...Nije neko kruto pravilo ali dodje svakako...Koliko moze pomoci savjetom pomoci ce ali mislim da je najbitnije da vidi da ti to sam radis. Nadalje da vide da ti to nije 108 čamac u samogradnji ove godine....jer tad te teraju da otvoris firmu pa da napravis plovilo koje ces atestirati i onda prodavati taj unificirani model. I onda plati drzavi pdv i prijave za radnike pa radi koliko te volja...ali mora biti legalno...

kruklindete:
pitanje samo, ko je pisao ta pravila prema kojima biste vi da pravite camce? koja je struka i koje je zvanje u pitanju?

johnnyb:
1. Sertifikovani/licencirani inzenjer brodogradnje ne postoji, ali sa razlogom... postoje odgovarajuca drustva, poznatija kao Registri, koja svojim pecatom garantuju da je plovilo uradjeno prema njihovim pravilima. Tu je i flag state... Duga tema za diskusiju...
2. Pravila za gradnju postoje i to je jedno, ali drugo je kako su se do sad pravili i registrovali camci, pogotovo bas u Pancevu...
3. Nije problem da neko bez inzenjera napravi sta hoce, ali da se strogo prate pravila, garantujem da nista od ovih kanti sto plovi ne bi bilo registrovano...
4. O tome da li je bolje da to nesto nacrta neki Zika na salveti ili da se neko ko se razume u forme i sl. mislim da ne treba ni diskutovati
5. I sad taj Zika napravi neki krs i to proda, camac se prevrne i podave se ljudi. Ko je odgovoran? Zika? Ne znam ja nista, ja sam registrovao. Kapetanija? Mi smo utvrdili da je prema projektu. A ko je projektovao i rekao: da, ovo je sigurno? Pa niko. Salveta...

Terca:

--- Citat: kruklindete  04, 09, 2017, 16:24:26 posle podne ---pitanje samo, ko je pisao ta pravila prema kojima biste vi da pravite camce? koja je struka i koje je zvanje u pitanju?

--- Kraj citata ---

Aman, ne bih ja ni pravio ni crtao, pažljivije čitajte.

Pravila su definiše registar brodova, nekadašnji Jugoregistar a sadašnja Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, evo dokumenta http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf

To znači, šta god ja ili ma ko drugi u procesu samogradnje nacrtao, pre gradnje bi morao bi da proveri stručnjak iz registra, eventualno kapetanije, i da overi nacrt i vrši nadzor nad gradnjom... a da je lakše i bolje da nacrta neko stručan, to nije sporno... ali NIJE zakonom utvrđena obaveza da bravar angažuje "sertifikovanog inženjera brodogradnje" to i ne postoji.

Terca:

--- Citat: johnnyb  04, 09, 2017, 16:38:16 posle podne ---1. Sertifikovani/licencirani inzenjer brodogradnje ne postoji, ali sa razlogom... postoje odgovarajuca drustva, poznatija kao Registri, koja svojim pecatom garantuju da je plovilo uradjeno prema njihovim pravilima. Tu je i flag state... Duga tema za diskusiju...
2. Pravila za gradnju postoje i to je jedno, ali drugo je kako su se do sad pravili i registrovali camci, pogotovo bas u Pancevu...
3. Nije problem da neko bez inzenjera napravi sta hoce, ali da se strogo prate pravila, garantujem da nista od ovih kanti sto plovi ne bi bilo registrovano...
4. O tome da li je bolje da to nesto nacrta neki Zika na salveti ili da se neko ko se razume u forme i sl. mislim da ne treba ni diskutovati
5. I sad taj Zika napravi neki krs i to proda, camac se prevrne i podave se ljudi. Ko je odgovoran? Zika? Ne znam ja nista, ja sam registrovao. Kapetanija? Mi smo utvrdili da je prema projektu. A ko je projektovao i rekao: da, ovo je sigurno? Pa niko. Salveta...

--- Kraj citata ---

1. Tačno tako
2. Tačno tako, ne treba brkati teme
3. Uglavnom je tako, postoje izuzeci, ali opet ne treba brkati teme
4. Bez pogovora
5. Ako govorimo o samogradnji, onda Žika u procesu samogradnje ima overu stručnog lica iz registra i izvršen nadzor nad gradnjom (naravno akko se držimo propisa) a dodatno ne može da proda čamac u roku od 5 godina. Ako čamac ne potone za 5 godina, dok ga koristi isključivo Žika, smatra se da je i praksom dokazano da je plovilo korektno, i Žika može da ga proda. I to je tako ne samo kod nas (bar po propisima) nego u vasceloj Evropi, evo i teksta Direktive o plovilima za sport i razonodu, to je krovni tehnički propis, obratite pažnju na Article 1. (g)
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:31994L0025&from=EN

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju