Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...

Registracija samogradnje

<< < (5/17) > >>

yopatami:
Šta ti radiš protiv države u kojoj živiš?

Zakeralo:
Ako se ovo pitanje odnosi na moj post, odgovoricu, ali molim admina na skloni ove moje postove negde posto su off topic. Zatrovah temu bezpotrebno.

Ja ne radim nista protiv drzave u kojoj zivim niti imam nameru. Zahvalan sam im jako sto su me kao stranca primili i dali mi sansu da normalno zivim.

Ako mislis na citat gsopodina Pusica, onda mislim na izbegavanje placanje poreze, izbegavanje zakona, izbegavanje placanja karte u prevozu, izbegavanje placanja kazne, zanemarivanje izbora, gledanje na drugu stranu kada vidis da nesto nije u redu..... Lista je stvarno dugacka.

Ali kao sto napisah. Necu vise da pisem o ovome, odvedoh temu u off.

Terca:

--- Citat: Zakeralo  28, 08, 2017, 10:40:12 pre podne ---... odvedoh temu u off.

--- Kraj citata ---

Veći je problem što je u temu utrpano svašta. Na primer, CE oznake nemaju veze sa samogradnjom.

U ovoj a i u nekim drugim temama je osnovni i većinski motiv da ljudi žele da zanatski sagrađene čamce, ili kupljene polovne a neregistrovane čamce registruju kao samogradnju ili uz dva svedoka, jer su tako navikli, moglo je nekada, a to opet omogućava da zanatlije grade čamce bez da registruju delatnost...

To ne može baš tako nigde, ni u državama koje lepo primaju ekonomske migrante, a porezi se moraju plaćati i tamo verovali ili ne... a osim toga, stavljanje na tržište čamaca (a zapravo to rade zanatlije koje ih proizvode i prodaju) kao i drugih tehničkih sistema podleže tehničkom zakonodavstvu (i tek tu dolazimo do tog CE). Ja ne očekujem da će da vraćati na staro, a čak i ne mislim da bi trebalo, kao što ne mislim ni da bi trebalo da se bez razmišljanja upoređujemo sa državama koje imaju značajno drugačiju društvenu (samim tim i pomoračku) praksu, jer se i recimo članice EU međusobno razlikuju upravo zbog toga.

To sve opet ne znači da čamci ne mogu da se grade u samogradnji, zamislite čamac, nacrtate ga (ili kupite crtež), prijavite samogradnju u kapetaniji, oni traže više ili manje detalja, vrše nadzor dok vi sami pravite, makar uz angažovanje pomoćnika, i kad je gotovo registrujete ga. Tada ne možete da ga otuđite neki broj godina, mislim da je 5.

Čak i ako ima neki trenutni zastoj u tom procesu, verovatno je zbog toga što su namirisane zloupotrebe, ali doći će na svoje.

kruklindete:

--- Citat: Ljuba  25, 08, 2017, 14:11:18 posle podne ---
--- Citat: LSI  28, 07, 2017, 20:44:53 posle podne ---Региструјете занатску радњу и пријавите претежну делатност: израду чамаца од метала (дрвета, пластике).
Ако пријавите пластику, морате имати калупе. За металне и дрвене, израда је по одобреној пројектној документацији.

--- Kraj citata ---

Nije samo to, mora da se zaposli i diplomirani brodograditelj sa licencom, eto dokle idu sa svojom sumanutom birokratijom.
A na kraju će biti kao i sa nelegalnom gradnjom, hajde svi po 100-200e i legalizacija, kada vide da im niko ne dolazi.

--- Kraj citata ---

Slazem se u potpunosti sa Vama, samo jedna od nepotrebnih profesija, kao sto su recimo neurohirurzi, arhitekte i ostale birokrate.

LSI:

--- Citat: kruklindete  04, 09, 2017, 10:46:02 pre podne ---...
Nije samo to, mora da se zaposli i diplomirani brodograditelj sa licencom, eto dokle idu sa svojom sumanutom birokratijom.
A na kraju će biti kao i sa nelegalnom gradnjom, hajde svi po 100-200e i legalizacija, kada vide da im niko ne dolazi.

--- Kraj citata ---

Slazem se u potpunosti sa Vama, samo jedna od nepotrebnih profesija, kao sto su recimo neurohirurzi, arhitekte i ostale birokrate.
[/quote]


Круклиндете,
Мислим да сам схватио шта сте хтели да нам кажете али уверен сам да Љуба у свом коментару није имао намеру да омаловажи струку бродоградитеља.

Колико ја знам, код нас још увек постoji стројатрско бродоградитељски смер при средњој машинској школи. Мислим да и на машинском факултету постоји такав смер. Ако је то тачно, онда вероватно постоје и школовани стручњаци за бродоградњу. Ја не знам колико њих има и колико њих има сертификате потребне да би могли да оверавају пројекте и надгледају процес израде чамаца али мислим да је Љуба хтео да укаже на нешто друго.

Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?

У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?

Мислим да би било веома добро да тих бродоградитеља има више и да су сви запослени и да могу да живе од свог рада. Тада би и наши чамци "из самоградње" били сигурно квалитетнији и безбеднији. Верујем да би били чак и лепши јер би ти људи могли да у границама безбедности и функционалности сигурно предложе и нека решења која су и на око лепа.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju