Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...
Registracija samogradnje
DuleN:
Laki,
Mislim da si u poslednjem pasosu napisao veliku istinu... Svedoci smo i sami cega sve nema na nasim rekama... Samograditelji cesto upropaste i ono sto je sasvim dobro... Poslednji primer iz nase marine: na ruski alu camac (solidan, plovan i stabilan) covek dodao kabinu. Cim su camac spustili na vodu prevrnuo se na bok i za malo skroz potonuo...
A zamisli da je uspeo sa ovim da izadje na probnu voznju i stigne do dublje vode ...
johnnyb:
--- Citat: LSI 04, 09, 2017, 11:08:44 pre podne ---
Круклиндете,
Мислим да сам схватио шта сте хтели да нам кажете али уверен сам да Љуба у свом коментару није имао намеру да омаловажи струку бродоградитеља.
Колико ја знам, код нас још увек постoji стројатрско бродоградитељски смер при средњој машинској школи. Мислим да и на машинском факултету постоји такав смер. Ако је то тачно, онда вероватно постоје и школовани стручњаци за бродоградњу. Ја не знам колико њих има и колико њих има сертификате потребне да би могли да оверавају пројекте и надгледају процес израде чамаца али мислим да је Љуба хтео да укаже на нешто друго.
Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?
У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?
Мислим да би било веома добро да тих бродоградитеља има више и да су сви запослени и да могу да живе од свог рада. Тада би и наши чамци "из самоградње" били сигурно квалитетнији и безбеднији. Верујем да би били чак и лепши јер би ти људи могли да у границама безбедности и функционалности сигурно предложе и нека решења која су и на око лепа.
--- Kraj citata ---
U tome je i problem, hajde sad zato sto nema para, da pravimo nesto sto nije sigurno i efikasno.
Tako nastaju i kuce na klizistima, pa posle: drzavo pomagaj!
Da se ja pitam, pola kada koje plove trenutno rekama ne bi mogle da se registruju...
Sve dok neko ne pogine, necemo se opametiti, a mozda cak ni tad...
Terca:
--- Citat: johnnyb 04, 09, 2017, 11:34:45 pre podne ---
--- Citat: LSI 04, 09, 2017, 11:08:44 pre podne ---
Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?
У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?[/b]
--- Kraj citata ---
Da probamo da rasvetlimo deo mraka:
Lazo, Ljubo... kojim zakonom je ovo propisano?
--- Kraj citata ---
broker975fx:
Ima i dalje smer na masinskom fakultetu, to je jedan od smerova koji moze da upise skoro svako ali je problem sto nece ljudi da se muce i uce pa svake godine sa fakulteta izadje tek po koji svrseni akademac. Ma sta ko mislio o tom masinskom faksu on je jako cenjen u svetu a posebno u Eu pa tako vecina njih i ode iz zemlje posebno u zemlje sa brodarskom tradicijom npr Holandiju.
Zoran T:
pa samogradnja kao sto joj samo ime kaze podrazumeva da sam pravis camac uz potrebnu pomoc po svom ili kupljenom projektu ili nacrtu naravno ogranoceno duzinom i deplasmanom...i svoj i kupljen projekat trebalo bi odneti u srpski registar brodova tj bivsi jugoregistar na kontrolu i overu...tu ima samograditelj kontakt sa dipl ing brodogradnje...postoji u pravilniku i cenovnik overe po duznom metru...za jednostavni tipski tj isti camac u samogradnji poput ciklji mogla bi nadzor da radi pripadajuca kapetanija tj kapetan po zavrsenoj gradnji vizualnim pregledom uz najbitniji ispunjeni uslov o plovnosti u naplavljenom stanju...za malo vece kabinase iz samogradnje(recimo preko 2t deplasmana) trebao bi u gradnji da postoji kontrola i nadzor strucnog lica da se ne odstupa od projekta znaci inzinjera ili tehnicara brodogradnje a ne kapetan...i to stoji u pravilniku o koji je izdao jugoregistar vrlo detaljno kako za kako za amatersku gradnju tako i za profesionalnu gradnju kako za metalne camce tako i za ostale materijale ukljucujuci i termo plastiku...http://uprava-brodova.gov.rs/registar_stage/cir/dokumenta/pravila/...
dato je sve sto treba za sve vrste materijala...http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf...naravno treba sve to bar malo i razumeti i znati sta sve tu pise...
...na zalost min 70% registrovanih plovila-camaca iz samogradnje pa i neka iz profesionalne gradnje ne bi zadovoljila ni osnovne uslove iz tog postojeceg pravilnika...
srpska samogradnja se svela na to da svaki bravar doda nesto svoje na tih par tabli koje sastavi i eto camca koji pluta...da ga pitas nesto o deplasmanu tezistu ili nedaj boze o stabilitetu za taj camac je gubljenje vremena...vari to covek za 150e i ofarba osnovnom...uradio ih puno...sa 10 ks ide lepo...to sto ti metalni camci zvone kao zvono kad se ugreju ili hlade nema veze...vrhunac je dodavanje kabina na korito koje jednostavno nije za to predvidjeno i kojekakvih prepravki,kojekakvih motora itd...
ing brodogradnje za projekat,licencirani brodotraser,licencirani brodomonter,licencirani brodozavarivac...sve to je za profesionalnu brodogradnju...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju