Zoki odličan ti je ovaj sistem! :good:
Meni je nesto padalo na pamet udgradnja servo pumpe i letve, ali ovo sa hidrauličnom glavom (za koju do sada nisam ni čuo) je mnogo bolje rešenje.
Što se pouzdanosti tiče mislim da dovoljno u prilog govori da danas sve od automobila do aviona ima hidraulične komande. A problemi tipa curenja na gumicama, odvijanje holendera i sl. se po meni mogu smatrati zanemarljivim, pre svega zato što neverujem da bi se to uopšte i dešavalo.
U slucaju omanjeg motora i li para motora ove je sasvim dovoljno i pozeljno, ali ako pricamo o azdajama od 100KS onda je servo pumpa opravdana. Pouzdanost hidro sistema nikako ne moze da se meri sa finim zazorima izmedju sajle, kraja sajle i buzira telefleksa zbog cega im je korozija ozbiljan problem. Unutrasnje curenje aktuatora je verovatno jedini problem zbog koga bi ovaj sistem mogao da zakaze, ali ce se definitivno pre desiti da zariba teleflex, ali to kao moguci problem stoji, a popravka kosta oko 1e. Odvijanje holendera je potpuno realno da se desi jer se radi o konstantnim vibracijama, na avionima se holenderi voskiraju, a pregledi se vrse svakodnevno i povremeno se nadje vlazenje ili pocepan vosak, potpuno sam siguran da niko od nas ne bi platio cenu avionskih holendera. Zbog toga sistem sigurno nece zakazati, ali moze da se desi da nadjete tragove hidroulja. Ne bi bilo lose da ih markirate voskom, cisto da povremeno bacite oko na stanje. Popravka 0 dinara. Crevo moze da pukne, ali i nebo moze da vam padne na glavu, tako da bih to zanemario.
Ono sto vam ovaj sistem nudi je bezbroj kombinacija velicine sile, hoda kormila i prenosa zupcanika. Prakticno mozete da izvedete apsolutno sta zelite, pa cak i minimalan otklon kormila uz maksimalan otklon motora i prihvatljivu silu. Za gliserase idealno, ako sam dobro shvatio.