Autor Tema: hidraulicne komande za brod  (Pročitano 18798 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #15 poslato: 16, 08, 2009, 03:43:51 pre podne »
Zoki odličan ti je ovaj sistem!  :good:
Meni je nesto padalo na pamet udgradnja servo pumpe i letve, ali ovo sa hidrauličnom glavom (za koju do sada nisam ni čuo) je mnogo bolje rešenje.
Što se pouzdanosti tiče mislim da dovoljno u prilog govori da danas sve od automobila do aviona ima hidraulične komande. A problemi tipa curenja na gumicama, odvijanje holendera i sl. se po meni mogu smatrati zanemarljivim, pre svega zato što neverujem da bi se to uopšte i dešavalo.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #16 poslato: 16, 08, 2009, 10:21:18 pre podne »
Zoki odličan ti je ovaj sistem!  :good:
Meni je nesto padalo na pamet udgradnja servo pumpe i letve, ali ovo sa hidrauličnom glavom (za koju do sada nisam ni čuo) je mnogo bolje rešenje.
Što se pouzdanosti tiče mislim da dovoljno u prilog govori da danas sve od automobila do aviona ima hidraulične komande. A problemi tipa curenja na gumicama, odvijanje holendera i sl. se po meni mogu smatrati zanemarljivim, pre svega zato što neverujem da bi se to uopšte i dešavalo.

U slucaju omanjeg motora i li para motora ove je sasvim dovoljno i pozeljno, ali ako pricamo o azdajama od 100KS onda je servo pumpa opravdana. Pouzdanost hidro sistema nikako ne moze da se meri sa finim zazorima izmedju sajle, kraja sajle i buzira telefleksa zbog cega im je korozija ozbiljan problem. Unutrasnje curenje aktuatora je verovatno jedini problem zbog koga bi ovaj sistem mogao da zakaze, ali ce se definitivno pre desiti da zariba teleflex, ali to kao moguci problem stoji, a popravka kosta oko 1e. Odvijanje holendera je potpuno realno da se desi jer se radi o konstantnim vibracijama, na avionima se holenderi voskiraju, a pregledi se vrse svakodnevno i povremeno se nadje vlazenje ili pocepan vosak, potpuno sam siguran da niko od nas ne bi platio cenu avionskih holendera. Zbog toga sistem sigurno nece zakazati, ali moze da se desi da nadjete tragove hidroulja. Ne bi bilo lose da ih markirate voskom, cisto da povremeno bacite oko na stanje. Popravka 0 dinara. Crevo moze da pukne, ali i nebo moze da vam padne na glavu, tako da bih to zanemario. 

Ono sto vam ovaj sistem nudi je bezbroj kombinacija velicine sile, hoda kormila i prenosa zupcanika. Prakticno mozete da izvedete apsolutno sta zelite, pa cak i minimalan otklon kormila uz maksimalan otklon motora i prihvatljivu silu. Za gliserase idealno, ako sam dobro shvatio.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #17 poslato: 18, 10, 2009, 13:05:05 posle podne »
Prijatelju , a kako se rijesava gasa? Imas li neko osmisljeno rijesenje za to Sve mi ostalo jasni i veoma mi se dopada. Djeluje pouzdano.
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #18 poslato: 19, 10, 2009, 07:59:12 pre podne »
Hvala.
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #19 poslato: 24, 05, 2010, 23:00:58 posle podne »
zoki jedno pitanje dali motor ima sa hidraulikom kompletan hod levo i desno jer ovo teleflex g...o nemoze da odradi od kraja do kraja na johnsonu25 ks
,mislim da je bitan samo cilinder sa dugim hodom,samo da nadjem pumpu ja izbacujem teleflex .

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #20 poslato: 24, 05, 2010, 23:33:22 posle podne »
Kolika je preciznos (odziv) ovog uredjaja u smislu ako se tek malo pomeri volan hoće li se i motor tek malo pomeriti? Ima li ikakvog praznog hoda? Ako sam dobro razumeo neko je spomenuo da nije precizan kao klasičan telefleks zbog finih zazora na njemu. Pa ako se koristi na traktorima i gradj. mašinama trebalo bi da je precizan.
To što mu je pun opseg 4 kruga to je sasvim ok. Teleglex NFB ima 4.2 kruga.
Ne mogu se tačno setiti koliki je hod klasičnog teleflex-a (cm) pa me još interesuje šta ako je hod klipa veći nego što se motor može pomeriti levo-desno, hoće li se polomiti nešto i kako se odredjuje taj hod, izborom klipa?
Iskreno razmišljao sam o ovoj varijanti upravljanja jer na mom čamcu je užasno težak volan (bole ruke, sistem 2 lančanika i lanac, prenos 1:1)  a hoću da za prihvatljivu cenu olakšam sebi. Nije mi gušt držati volan sa dve ruke  :) Znači moje pitanje je da li ovaj sistem ima ikakav luft, prazan hod kako god.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #21 poslato: 24, 05, 2010, 23:39:20 posle podne »
Зоке: Само??? :)
Профа

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #22 poslato: 24, 05, 2010, 23:46:45 posle podne »
Znači moje pitanje je da li ovaj sistem ima ikakav luft, prazan hod kako god.

Ako se istera sav vazduh iz sistema nebi trebao da ima lufta.
inace zoki koristi cilindre od 26 cm 13 levo 13 desno  dovoljno za pun levi i desni.
Ja sem vec narucio jedankod zokija

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #23 poslato: 24, 05, 2010, 23:51:24 posle podne »
ma hidraulika je hidraulika kakva mehanika i sajle kod mene teleflex ima hod 20 cm znaci 10 cm sredina a to je za moj motor malo oduzima mi lijepog hoda za manevar samo da prikupim dijelove montiram hidrauliku a teleflex kome treba ima kod mene dogovoricemo se duzina sajle 5m

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #24 poslato: 25, 05, 2010, 00:17:34 pre podne »
kacintata koliko se sistem može pedantno i estetski lepo odraditi na polesterskom gliseru?
Ovo sa slika upošte ne izgleda loše samo tu je u pitanje metal pa se lako i sugurno cilindar može pričvrstit a da se ne otkine, poliester je u malo mekši :sorry: Mislim na koji način pričvrstiti cilindar za korito? Motorčić 50 ks.

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #25 poslato: 25, 05, 2010, 00:38:56 pre podne »
vuce pricvrstis ga na isto mjesto gdje i telefleks bude pricvrscen na korito glisera

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #26 poslato: 25, 05, 2010, 13:26:23 posle podne »
Vuče, ovaj Zokijev sistem nije baš pogodan za glisere.
Prvo iz tog razloga što je glava sistema prevelika i preteška, a to isto važi i za cilindar.
Mada, uz određena ojačanja, i to se može odraditi.
Drugi i važniji razlog je prenos. Jeste da na ovom sistemu dobijaš veći hod za levo i desno, ali prenos je veoma indirektan. Na volanu imaš 4 puna kruga od kraja do kraja.
A kad u punoj brzini trebaš da izbegneš panj, onda nemaš vremena za motanje i namotavanje volana.

Za brze čamce je teleflex još uvek najbolje rešenje, uz sve objektivne nedostatke koje ima.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #27 poslato: 25, 05, 2010, 16:56:59 posle podne »
Pametno sale o tome nisam razmisljao!

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #28 poslato: 25, 05, 2010, 19:52:31 posle podne »
Samo jedna opaska: nema veze koliki je precnik creva ukoliko nije veci od precnika cilindra. Cilindar je taj koji "trazi" odredjenu kolicinu ulja da bi reagovao. Ako je crevo veceg precnika ulje ce samo sporije teci kroz njega a ako je tanje, ulje ce teci brze. Ako je "glava" u stanju da odredjenim pokretom "preda" dovoljno ulja cilindru (koliko mu je potrebno), cilindar ce "ostro" reagovati na svaki pokret bez obzira na precnik creva, naravno ako crevo nije vece od cilindra pa tada glava mora vise da se okrece da bi kompenzovala prostor u crevu i stvorila pritisak ulja ka cilindru. A sto se tice pritiska ulja u boci: bolje radi ali nije obavezno.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: hidraulicne komande za brod
« Odgovor #29 poslato: 25, 05, 2010, 20:29:08 posle podne »
Dule tvoj sistem ima servo pumpu na motoru?