Autor Tema: Tegljenje camca/manjeg broda  (Pročitano 12648 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

iverko

  • Gost
Tegljenje camca/manjeg broda
« poslato: 03, 08, 2009, 22:26:49 posle podne »
Pozdrav svim forumasima (i onim na Hajduckim vodenicama) i onim u Backoj Palanci i onima u kafani Mojaladja i ostalima,
Cini mi se da vecina nas camdzija i malih ladjara-amatera ima problem sa uzvodnom plovidbom (pitanje brzine, goriva i nekada vremena) pa se nadam se da ce i druge zanimati odgovor na ova pitanja:
1. Da li je nekomercijalno tegljenje manjeg broda od strane broda neke kompanije dozvoljeno (zakonski)?
2. Da li postojie neke interkompanijske zabrane nekomercijalnog tegljenja (naravno osim u slucaju opasnosti ili kvara)?
Ako su odgovori na ova dva pitanja: NE  onda sledi:
3. Da li znate nekog/ke kapetana/e koji je/su raspolozen/i da onekad nekomercijalno potegli/e camac/manji brodic uz Dunav ili uz Savu (za sada nista konkretno-opsti slucaj, cisto da se moze nesto planirati)?
Ako je odgovor na trece pitanje potvrdan bilo bi dobro na PP poslati i br. mobilnog te osobe.
Moj e-mail je: j.stankovic@sbb.rs , a mob.: 062270288.
Jovan Stankovic

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #1 poslato: 03, 08, 2009, 23:04:33 posle podne »
To bi i meni trebalo, moji drugari 15.og avgusta idu na Belegiš, kampovanje i pecanje 7 dana. Oni kreću iz Makiša a ja u Grockoj pa još sa šikljom i 5ks motorom ima da se otelim dok (i ako) stignem, da ne računam koliko mi goriva treba do gore.
Malo sam se raspitao, gurači barži hoće da povuku uz neku simboličnu nadoknadu tipa gajba piva itd. pa mi preostaje da to i proverim, rekli su mi poznavaoci da jurim plave gurače a ko su ti likovi još nisam saznao ali ću javiti ako saznam.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #2 poslato: 03, 08, 2009, 23:25:04 posle podne »
 :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono:
To niposto.

Ne preporucujem nikome teglenje od strane velikih brodova, narocito guraca. Umeju da zaborave da ste prisutni i vrlo lako mozete zavrsiti na dnu reke.

Bolje i veslajte nego da se teglite. Moze samo grupica manjih bodova pa da se teglite medjusobno.

Pozzzzzzzzzzzzz

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #3 poslato: 03, 08, 2009, 23:33:18 posle podne »
Ako se već kačite ( ne preporučujem ) Vi se kačite ISKLJUČIVO i samo ISKLJUČIVO kačite na domaće brodove. Kao što reče Ljuba, to su plavi brodovi ali nisu gurači već Samohodke, ( npr. Požarevac I , IV, ima ih dosta, zatim somborci Bački Monoštor, Baranja ima ih dosta.) Ako ništa drugo, barem će te se razumete. Nikako na STRANE brodove.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #4 poslato: 03, 08, 2009, 23:37:24 posle podne »
Preporučujem tabelu sigurne brzine pri vuči brodova koju koristi US Coast Guard.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #5 poslato: 04, 08, 2009, 00:16:04 pre podne »
Prijatelju, svaka pametna tema ima i diskusiju.

Ja radim u Graničnoj policiji MUP RS, ali u Rečnoj jedinici.

Što se tiče stranih brodova, tu je malo stvar drugačija. Strani brod, vije stranu zastavu, ex-teritorija , i on podleže carinskim zakonima RS,a i mnogo toga ima što ti brodovi rade, sumnjivo, pa baš nije preporučljivo a ni prijatno da budeš predmet carinske istrage, a i policijske jer po zakonu se ne sme prići stranom plovilu. ( a i kazne nisu male (( Prijateljski savet ))) .

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #6 poslato: 04, 08, 2009, 09:05:13 pre podne »
Iverko, nisam mislio samo na nezgode tipa sudaranja, grebanja, potonuca......
Nezgoda je i kad se vezes lancem ili sajlom pa kad treba da se odvezes ima problema jer brod ne moze da stane vec samo uspori. A bilo je i situacija kad kapetan tegljaca predje na drugi kanal pa ne cuje kad treba da te odveze i odvuce ljude mnogo dalje nego sto su hteli, ili udari salauka koju on ne oseca pa i dalje ide solidnom brzinom a tegljeni brod je mali pa se solidno ljulja. Nije bas prijatno. Zato, ako se vezujes, to uvek radi konopcem a ne sajlom, da mozes sam da se otkacis pa makar i secenjem veze sa tegljacem. To su neka iskustva ljudi koje sam cuo od njih samih. Pozzzzzzzzz

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #7 poslato: 04, 08, 2009, 15:20:20 posle podne »
Aka bravo!!!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #8 poslato: 07, 08, 2009, 14:20:27 posle podne »
upravo sam stigao sa regate pa odmah da napomenem da je vecina stvari koju je aka napisao tacna ali ....

prilazak samohotki a da ne upozoris kapetana putem radio stanice je opasno ... dovikivanje se njim je neizvodljivo, jednostavno covek te ne cuje zbog jacine njegovih motora, a ti njega necujes od svog ...

ja sam dok smo bili u prevodnici uspostavio radio vezu sa brodom i posle prevodnice sam se povezao sa njim ...  evo par saveta koje shvatite najozbiljnije...

1 ne pustajte kormilo ako niste sigurno vezani


ja sam bio sam na brodu da sam pustio kormilo i krenuo da se vezujem ko zna sta bi se desilo , ne zato sto mi brod vrluda vec zato sto voda oko velikog broda radi ko luda pogledajte samo koliko radi voda oko vaseg broda kada plovite  ... jos pre prevodnice sam spremio smotane kanape sa leve i desne strane broda vec vezane za bitve , mornar sa tankera ih je preuzeo bez problema i vezao me za brod, biloje potrebno da doteram brod na recimo 20 cm i plovim paraleno sa njima...

ako imate nekoga na brodu VI DRZITE KORMILO i vozite paralelno na 1-2 metra dok vas "mornar" dobaci konopac mornaru na drugom brodu, budite spremni da ako promasi konopac ide odmah na vas propeler te budite pripravni da izbacite iz brzine motor i ponovite postupak

2 vezite samo prednje bitve vaseg broda sa propisanim kanapom

kao sto je aka rekao koristite DOBAR konopac ja sam stavio ne 2 linije kao na slici vec 4-6 linija ... nije problem staviti dve linije ali veliki brodovi ne izbegavaju panjev , stabla i slicno idu preko njih ... neka vas udari stablo od 5 metara a vi sa dve veze... ode brod u propast pogotovo zbog stavke 3

3 zadnje bitve vezite sa "pertlom sa buvljaka"

ukoliko dodje do pucanje prednjih veza a vi ste dobrim konopcem vezali zadnji deo budite sigurni da je sansa da vam brod ode pod slep jako velika, ovo mi je Ronac rekao da obavezno uradim i covek je bio 100% u pravu.. zadnje veze moraju da izdrze recimo 20% tezine vaseg broda znaci 50-200 kila .. znaci pertle sa buvljaka... u tom slucaju kada dodje do pucanja prednjih veza brod ce krenuti da se odvaja i MORAJU DA POPUSTE zadnje veze inace ode brod na dno...

4 iskljucite i podignite motor kada je povezivanje zavrseno

motor gasite tek kada je povezivanje gotovo jer nikad se ne zna da li ce vam trebati , ujedno podignite ga cim se povezete da balvani i slicne gluposti koje plove dunavom ne bi udarale u njega...

to je neko moje iskustvo i prilicno sam siguran da je isrpavno ... posalcuposle par slika da vidite sve u detalje ;)


« Poslednja izmena: 07, 08, 2009, 14:53:50 posle podne od strane Kapetan »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #9 poslato: 07, 08, 2009, 15:07:31 posle podne »
Sve je to više manje tako, osim:

1. I te kako može dovikivanje, pogotovo što većini pomenutih samohotki ne rade radio stanice :) Naravno, mora se izaći van kabine, a i mornar sa samohotke izađe uvek kada vidi da mu neko nešto priča

2. Tehnikalije oko prilaska je besmisleno pisati jer ko to ne zna, bolje da ni ne pokušava taj manevar! Nije ni Lido loš.

3. Prednji kanap NI TEORIJSKI ne sme da pukne, jer kakvi god bili krmeni kanapi, vrlo verovatno će se desiti veoma neprijatna stvar. Dakle, stojim pri onome što sam rekao.

moram priznati da nisam primetio da nekome ne radio radio stanica, zahvaljujuci 16om kanalu sam pratio jedno 30-40 km iza i ispred sebe ko sta radi i ko se sa kim mimoilazi nije se desilo da vidim brod za koji nisam znao da nailazi  , 16 kanal je zakon :)

tacka 3 NI TEORIJSKI ne stoji sve puca u ovoj zemlji pa i kanapi ... ajde nadji radnju za koju si SIGURAN 100% da prodaje DOBRE konopce? sto se mojih konopa tice u sledecoj sezoni ih sve menjam , ne zato sto su losi vec zato sto ne znam koji kinez ih je pravio, ima par firmi koji prave konopce u srbiji , ali oni ih samo PREDU sirovina dolazi spolja, trazite im garancije i uslove koriscenja 100 % ih nemaju ... dve sezone su savim dovoljne za konopce.. sva sreca pa nisu skupi ...

ali stvarno najozbiljnije OPREZ PRI PRISTAJANJU, sto Aka kaze ako ne znate odustanite, ili se vezite za brod koji stoji a znate da ce da krene za par sati, bolje sacekati nego pokusati .... znaci prilaz po mom misljenju mora biti do 5 stepeni ... znaci 5 stepeni ka brodu pa 0 stepeni, pa ponavljas .. nikako veci ugao .. ja sam sa klisom plovio egal jedno 2 minuta dok nisam bio dovoljno blizu (20 cm ) da mornar moze da uzme spremljene konopce za vezivanje ...

zbog gore navedenog obavezno pozadi samo PERTLA.. ti zadnji vezovi ne trpe veliki pritisak , ja sam stavio konopac od 5mm pozadi a napred 6 veza od 1,6 mm (ako se ne varam za debiljinu) i opet sam sve vreme gledao ispred broda sta pluta...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #10 poslato: 07, 08, 2009, 15:23:10 posle podne »
evo par slika koje blize objasnjavaju ono sto sam pricao , dule ima slike dok sam pristajao :)

Vise vezova , jedni su zategnuti drugi opusteni , prvo sam vezivao ove narandzaste a posle bele belih ima vise zato sam ih namerno otpustio ako puknu narandzasti da se sial prense odmah na 4 bela dok ne intervenisem





zadnji vezovi .. plavo beli konopac je vezan ovaj debeli je samo provucen kroz odlive za vodu , on je bio za prvo vreme posle sam zaboravio da ga sklonim, da su pukli prednji debeli konopac bi se u roku od 2-3 secunde sam izvukao ...




Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #11 poslato: 07, 08, 2009, 15:24:16 posle podne »
jedino sam mozda trebao da pustim duze prednje konopce... to mi rece jedan mornar al drugi je vezivao pa nisam siguran sta je tacnije...

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #12 poslato: 07, 08, 2009, 15:38:55 posle podne »
Kapetane ti si car...
tvoj raspored vezivanja je cudo,cak si i bokobrane sklonio da se neizgrebu :drinks:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #13 poslato: 07, 08, 2009, 16:22:13 posle podne »
Kapetane ti si car...
tvoj raspored vezivanja je cudo,cak si i bokobrane sklonio da se neizgrebu :drinks:

rspored vezivanja izdrzao bez problema a bokobrane posle nisam mogao da stavim mornar me je vezivao posle bilo kasno ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegljenje camca/manjeg broda
« Odgovor #14 poslato: 07, 08, 2009, 16:30:02 posle podne »
Kap, hvala, lepo si me dopunio sa prilogom kako se NIKAKO ne treba vezivati u tegalj.

Krmeni kanap i te kako ima funkciju ali, neka ti bude, ja neću više o ovoj temi  :suicide:

Definitivno, Bog čuva...!

napominjem slazem sa sa tvojom slikom vezivanja  , ne kazem da sam ja dobro bio vezan pogovoto sto me je mornar vezivao (narandzasti konopac) ... nikako mi se nije svidelo da provlaciu konopac oko ograde ali tako je uradio pa posle nije bilo mesta popravci ... sto se ograde tice u momentu dok nisam gledao kada su mi dizeli brod za farbanje takodje su za ogradu zakacili i izdrzala je tako da se nisam nogo sekirao ... sto se tice veza sa desnim bitvama takodje je on to uradio po meni nije trebalo ali posto je isti konopac ako bi puklo onda bi se odmotala na obe starne

ne razumem za krmeni ? koja je njegova svrha u slucaju pucanja prednjih konopaca osim da potopi brod ?