E, ovako treba... > Elektrika
Koliko kablova na relaciji motor - kabina
marke:
Kablove ne pali elektricna snaga nego struja koja ide kroz njih.
Na 220V instalaciji sa potrošačem snage od 800W struja kroz kabl je 800:220=3.6A
Za 3.6A dovoljan je i kabl od 0.6mm2.
Na 12 V instalaciji sa potrosacem iste snage (800W) struja je 800:12=66A
Za kabl to je kao da ste na instalaciji za 220V povezali 15KW.
zankiki:
EEEEEe, tako mi kaži!
Ne volim da nešto samo uradim, volim da znam i zašto...
Znači 10 kvadrata na anlaser, alternator (punjenje) 4 kvadrata, ovo ostalo može i 2.5
Hvala
LSI:
--- Citat: oblak 09, 10, 2013, 10:15:22 pre podne ---Pobogu Lazo kakve veze sirena ima sa prikljucenjem motora? Covek lepo pita koje zice od motora do kabine, ostalo ima.
--- Kraj citata ---
Samo sam naveo primer šta može da se desi ako instalacija nije pravilno dimenzionisana.
zankiki:
Znači akumulator - anlaser 2 žile 10 kvadrata.
I opet akumulator motora jedan 5-žilni kabel od recimo 4 kvadrata gde bi 2 žile bile za punjenje, 2 za dugme za gašenje i 1 žila za obrtomer.
Marke, pošto se očigledno razumeš, koja debljina kabela treba od akumulatora pa do table - za napajanje svega u kabini. 10-ak svetiljki, sonar i slični potrošači. Da li je za to 4 kvadrata dosta ili da idem na deblje?
Hvala.
marke:
Sve je ovo teško objasniti ovako preko poruka kao da ste tražili da vam električar da projekt kućne instalacije preko foruma.
Naime nije to nikakva nauka ali treba da se vidi šta sve i kuda treba da se poveže.
Za bravicu za paljenje ne treba veliki presek (dovoljno je 2,5mm) jer ona samo daje kontakt releju (BENDIX)na anlaseru motora koji je spojen direktno za akumulator provodnikom velikog preseka.
Taj par "debelih" žica od motora do akumulatora ujedno služi i za punjenje akumulatora te ne
treba vući još jedan par za to.
U principu par 10 - 16mm provodnika spaja motor i akumulator. Moze se ubaciti blizu plus kleme akumulatora jak osigurac od 60A za slucaj da se taj provodnik osteti i spoji s masom (ako postoji takva mogucnost). Od tog osiguraca istim presekom se dovede i plus i minus do razvodne table sa osiguracima za pojedina kola. Od table se vuku parovi za potrosace odgovarajucim provodnicima zavisno od snage tih potrosaca. Nije na odmet ugraditi i glavni prekidac sa traktora ili kamiona koji iskljucuje sve potrosace ka niste dugo na camcu ili ako pocne instalacija da gori.
Ako imate i solarne panele oni se zasebno spoje na akumulator (kontrolor ima sve zastite) a na njega se moze povezati onoliko potrosaca koliko je predvidjeno.
Masa se spaja kod metalnih camaca na minus pol na mestu koje je od solidnog materijala i velike povrsine kao kobilica ili neka jegija ako moze blizu motora. Motor treba takodje cpojiti s masom da ako potece neka struja ka masi to ide kroz zicu a ne drzac i kuciste motora.
Ima tu jos...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju