E, ovako treba... > Elektrika

Koliko kablova na relaciji motor - kabina

<< < (7/7)

Bećar:

--- Citat: marke  09, 10, 2013, 16:02:33 posle podne ---Masa se spaja kod metalnih camaca na minus pol na mestu koje je od solidnog materijala i velike povrsine kao kobilica ili neka jegija ako moze blizu motora.

--- Kraj citata ---

Zar se ovim postupkom,ne ubrzava erozija materijala,izazvana galvanskim strujama ?!?
Ili možda grešim ?!?

Terca:

--- Citat: Bećar  10, 01, 2014, 12:42:03 posle podne ---
--- Citat: marke  09, 10, 2013, 16:02:33 posle podne ---Masa se spaja kod metalnih camaca na minus pol na mestu koje je od solidnog materijala i velike povrsine kao kobilica ili neka jegija ako moze blizu motora.

--- Kraj citata ---

Zar se ovim postupkom,ne ubrzava erozija materijala,izazvana galvanskim strujama ?!?
Ili možda grešim ?!?

--- Kraj citata ---

Ne nužno.

Ne treba mešati umašenje instalacije (u jednoj i SAMO JEDNOJ tački), sa korišćenjem oplate kao povratnog provodnika (kad spojiš i minus akumulatora , i minus nekog potrošača na oplatu, u više tačaka).

Ovo drugo jeste uzrok galvanske korozije.
Prvi slučaj nije opasan jer ako je spoj u samo jednoj tački, ne postoji mogućnost da se zatvori strujna kontura (krug, kolo) kroz oplatu... tj. oplata će biti na potencijalu mase ali kroz nju neće proticati struja, neće praviti pad napona, pa se ni delovi oplate neće ponašati kao elektrode zaronjene u elektrolit (vodu).

Umašenje instalacije nije uvek neophodno, a postoje slučajevi kada se ne može izbeći (npr. imate motor i  na njemu elekto-uređaje koji koriste oplatu kao negativni pol...).

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju