Becarac , to je cista fizika i poznavanje vektora...
da uprostim najvise sto mogu na camcu imas 3 bitna vektora
2 Vektora su ti na pramcu
1 vektor na krmi
ova dva vektora sto su na pramcu su otpor vode, kada ides pravo oni se manifestuju kao jedan vektor cim krenes da skreces postaju dva vektora... Pozicija tog vektora (ili mnozina ) je paralelna i poklapajuce sa osom camca
vektor na krmi ti je potisak motora ...
e sad razmatramo situaciju da ides pravo .. u tom slucaju se od krmenog vektora (motora) oduzima vektor (zbirni ) sa pramca ... posto su vektori paralleni i poklapajuci primenjuje se prosta matematika...
ukoliko je taj vektor pozitivan camac ide napred ...
e sad ako ti pomeris krmeni vektor levo ili desno (pomeris motor) onda vise nije Aritemtika vec prelazis u Geometriju....
recimo da si camac pomerio u levo , onda levi vektor pramca se oduzima od vektora krme i tu je sve jasno ali imas i desni vektor koji ce morati da se uracuna u jednacinu sto ce dovesti do skretanja camca u DESNU stranu ... da bi sprecio skretanje u desno motor ces morati da okrenes malo levo da bi u zbitu vektora dobio ponovo vektor koji je paralelan i poklapajuc sa osom camca , kako bi camac isao pravo ... cela ova akcija ima rezultat vecu potrosnju goriva ako zelis da ides istom brzinom kao u prvom slucaju....
e sad ... da bi dobio nesto pametno u celu jednacinu moras dodati svoju tezinu i tezinu camca, pa onda izracunati gde UVEK moras da sedis a gde motor da pomeris tako da ti camac bude u savrsenom paralelnom polozaju na vodu ... pa onda proracuni propinjanja motor i slicno... i svaki put kada pomeris dupe proracun mora ponovo da se radi a motor ponovo pomera...
drugim recima ostavi motor tu gde jeste , ako vec sedis sa leve strane pomeri motor par santimetara da desnu i to je to, nikako u sam cosak....
srbija je puna ljudi koji prkose fizici mani se tih genija koji pomeraju motore levo ili desno , cudim se kako se neko vec nije setio da brodski motor pomeri skroz levo pa da na sredini ima mesta za sto za rucavanje ...