Autor Tema: Pozicija krmene daske  (Pročitano 15166 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #15 poslato: 24, 07, 2012, 17:32:35 posle podne »

           Kapetane ja nisam strucan po tom pitanju.Ali ipak imam poverenje u projektante
elana.Pogotovu sto sam imao jednu takvu pasaru i super je isla.
« Poslednja izmena: 24, 07, 2012, 19:10:17 posle podne od strane zoran »
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 254
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #16 poslato: 24, 07, 2012, 17:54:10 posle podne »
Citat
ne ljuti se ali to je zaista osnovna fizika
Kapetane ,gde si ti prepoznao ljutnju u mojim rečima  j1

Slika kaže da fabrički konstruktori smatraju da može.
Mada ako se stavi ova krmena daska,još si u dobitku  sa snagom



Uploaded with ImageShack.us


Potkrala se pravopisna-gramatička greška.Ovo je Krmeća daska  sajkaca

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #17 poslato: 24, 07, 2012, 20:04:11 posle podne »

           Kapetane ja nisam strucan po tom pitanju.Ali ipak imam poverenje u projektante
elana.Pogotovu sto sam imao jednu takvu pasaru i super je isla.

1 gubitak snage
2 losija upravljivost
3 povecana potrosnja

ako bas hoces da vidis kako taj camac izgleda u orginalu pogledaj ovu sliku :



to sto je daska ravna ne govori da mozes motor da stavis gde hoces...

evo ista pasara sa kabinom



Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #18 poslato: 24, 07, 2012, 20:06:24 posle podne »

             Kapetane,Ti meni pokazujes kako je izgledao camac koji sam imao ?
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #19 poslato: 24, 07, 2012, 20:33:44 posle podne »

             Kapetane,Ti meni pokazujes kako je izgledao camac koji sam imao ?

aj mi onda reci da li si genijalno pomerio motor na levo ili desno ? i da li je u uputstvui pisalo stavite motor gde hocete ?
i ako su pomerao motor da li si primetio :

1 gubitak snage
2 losija upravljivost
3 povecana potrosnja

da te pitam da li si morao da krivis motor u voznji pravo necu ni da pitam znam da jesi ...

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #20 poslato: 24, 07, 2012, 20:38:00 posle podne »

    PREDAJEM SE! 25648
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 254
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #21 poslato: 24, 07, 2012, 20:48:07 posle podne »
Kapetane
Ne bilo ti zapoveđeno ali objasni nam gubitak snage na motoru i povećanu potrošnju...
ZAŠTO ?!? ...kada je taj motor pomeren "samo"za 30 cm u stranu , i kada ostvaruje potisak po istoj uzdužnoj osi ,kao kada je u centru

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #22 poslato: 24, 07, 2012, 21:04:57 posle podne »
Možda izraz "gubitak snage" nije odgovarajući.

Ja bih pre rekao: iskorišćenje snage motora.

Na početku objašnjenja koje je dao, Kapetan je pisao o silama i otporima. Isto je komentarisao i Dule.
Radi se o tome da kada se motor izmesti iz centralne pozicije čamac ima tendenciju da skreće i da biste održavali pravac morate da dodajete ili oduzimate gas, a verovatno i da zakrećete motor kako biste održavali pravac.
U takvoj vožnji snagu motora ne koristite za kretanje unapred već deo snage gubite na održavanje pravca.
A to automatski znači da trošite goriva više nego što bi bilo nužno.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 254
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #23 poslato: 24, 07, 2012, 21:48:16 posle podne »
Lazo,ako dozvoljavate...
U pitanju su čamci do 6-7 metara a ne tankeri od par hiljada brt.Kada im je kormilo okrenuto par stepeni oni su na velikom gubitku.
Kod nas je minimalno korigovanje i gubitak snage,ako ga ima, neprimetan je.MOŽDA na papiru ova Kapetanova tvradnja ima osnova ali na vodi se ne primećuje
I sami ste videli fotografije  fabričkog rešenja.

Unapred zahvalan na komentarima   hi

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #24 poslato: 24, 07, 2012, 21:58:34 posle podne »
Da razrešimo misteriju.Motor van ose čamca nije nikad bilo fabričko rešenje.Motor sa strane je rešenje korisnika kome je smetalo da ruku drži iza leđa.Sa ove fotografije zaključak je da se vlasnik bavi ribolovom ,i da mu ta pozicija motora odgovara ,kako zbog polaganja mreže tako i zbog sopstvenog položaja prilikom izvlačenja mreže.Delujete mi zaista neozbiljno ,ako tvrdite da je motor sa strane fabričko rešenje.
Kad malo bolje razmislim po vašoj logici i motor sa boka čamca bi bio idealno postavljen ffff

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #25 poslato: 24, 07, 2012, 22:14:07 posle podne »
@Bećar
Vi ste verovatno u pravu kad govorite o meri u kojoj izmeštanje motora iz centralne pozicije utiče na iskorišćenje motora i goriva. Ali i mi smo u pravu kada kažemo da u tom slučaju gubitaka ima.
Ovo je divna situaicja kada smo svi u pravu! Mislim da to ne treba kvariti daljom polemikom.

@IKA
Ilija, ja sam se pre više od 45 godina vozio u čamcu u kojem je motor bio pričvršćen na desni bok čamca i to gotovo kod sredine čamca. Odatle je išla duga osovina na čijem kraju je bio propeler koji je završavao u vodi iza krme. I to je bilo fabričko rešenje. Radilo se o fabrički proizvedenom vanbrodksom motoru (više se zaista ne sećam imena firme koja je proizvela taj motor), a čamcem se upravljalo kormilom sa dugom drškom i listom velike površine.
Dakle, moguća je i takva vožnja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #26 poslato: 24, 07, 2012, 23:12:43 posle podne »
@Bećar
Vi ste verovatno u pravu kad govorite o meri u kojoj izmeštanje motora iz centralne pozicije utiče na iskorišćenje motora i goriva. Ali i mi smo u pravu kada kažemo da u tom slučaju gubitaka ima.
Ovo je divna situaicja kada smo svi u pravu! Mislim da to ne treba kvariti daljom polemikom.

pa nismo u pravu i gubici nisu zanemarljivi ...

svako ko ima dva motora na brodu ce vam to reci, da bi vozili sa jednim motorom morate dobrane do okrenete  taj isti motor minimum 10-20 stepeni ... vektori kazu da ce gubitak brzine biti sigurno 10 % ako ne i vise... a onda morate da dodate gas , sto ce reci veca potrosnja ....

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #27 poslato: 25, 07, 2012, 06:53:56 pre podne »
Еланове пасаре су се 70.-их година фабрички испоручивале са пострављеним носачем пенте на десној страни крмене даске. У таквом положају мотора, вероватно има губитака у искоришћености снаге мотора, али мислим да је то занемариво. Сви наши мотори троше више од фабричких карактеристика. Па ко још има мотор који је наштелован на фабричко подешавање, изузев оних потпуно нових до првог сервиса? А онда, знајући наше сервисере, штелују се према нахођењу тих "стручњака".  И наравно све ово око "искоришћености" има смисла само ако је све идеално( стање корита, распоред терета, квалитет горива, исправна елиса......  ).   ffff

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #28 poslato: 26, 07, 2012, 10:09:26 pre podne »
Dosta zavisi od korita - kod morskih korita, recimo pasara, kobilica je masivna i dobro drzi pravac pa camac ima tendenciju da ide pravo. Pogotovo sto motor nije mnogo izmaknut iz ose camca tako da ni ugao za korekciju nije veliki. sha  a0335
Gubitaka ima ali je ocigledno da nisu veliki jer je to praksa na malim radnim camcima na moru. Nijedan se barba nebi mucio da je toliko lose vec bi vratio motor na sredinu.  umnik  j1

Plus smejali bi mu se ostali ribari.  ha  hahaha   stri
Naravno da nije idealno ali zadovoljava i nije velika razlika u potrosnji.  cap  ok
Kod tabanasa bi to bilo mnogo izrazenije a o gliserima da ne pricam zato to i nije praksa.  no125
Kad ste u teglju ili kad vidite da mali gurac s boka vezan za barze gura uz dunav vidite da moze i tako iako nije savrseno.   114  k5
Marke

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Pozicija krmene daske
« Odgovor #29 poslato: 26, 07, 2012, 11:12:09 pre podne »
Dosta zavisi od korita - kod morskih korita, recimo pasara, kobilica je masivna i dobro drzi pravac pa camac ima tendenciju da ide pravo. Pogotovo sto motor nije mnogo izmaknut iz ose camca tako da ni ugao za korekciju nije veliki. sha  a0335
Gubitaka ima ali je ocigledno da nisu veliki jer je to praksa na malim radnim camcima na moru. Nijedan se barba nebi mucio da je toliko lose vec bi vratio motor na sredinu.  umnik  j1

Plus smejali bi mu se ostali ribari.  ha  hahaha   stri
Naravno da nije idealno ali zadovoljava i nije velika razlika u potrosnji.  cap  ok
Kod tabanasa bi to bilo mnogo izrazenije a o gliserima da ne pricam zato to i nije praksa.  no125
Kad ste u teglju ili kad vidite da mali gurac s boka vezan za barze gura uz dunav vidite da moze i tako iako nije savrseno.   114  k5

 6589  6589  6589  ok  ok  ok  thumbup  thumbup  thumbup