E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Koja snaga elektromotora .......
drug_igrutin:
Ajde da se malo i ja uključim malo ozbiljnije u problematiku ( Umem i ja da mrsim .... :))
I ja sam se zanosio (a i dalje se zanosim) da izvedem neki hibridni pogon na autu, čisto za potrebe prelaska Gazele i sličnih situacija gde u sat vremena jedva pređem km, pa sam se dosta zanimao na temu elektro motora.
Problematika koju je naveo Barba uglavnom stoji, ali nije baš toliko crna.
--- Citat: Barba 17, 08, 2010, 22:11:18 posle podne ---Prvi problem je kako kazu to sto ces cetkice jako cesto menjati, dok je motor nov ne, ali cim se malo osovina osteti, kazu nema kraja zamenama. Kazu i da sam motor moze da povlaci i do 3x vise struje nego sto teorija definise.
--- Kraj citata ---
Četkice po meni nemogu biti preveliki problem iz više rzloga. Elektromotori o kojim ovde pričamo su predviđeni za ozbiljnu upotrebu, a ne za nekakve kineske igračke, što znači da oni mogu mnogo sati da odrade a da se ništa na pipne na njima ( u raznim podstanicama sam viđao motore koji su stari po 20 - 30 godina, a neprekidno rade). A i ako se desi da počne više da troši četkice, zameni se kolektor na osovini, što opet nije nemoguća misija već sasvim redovan zahvat. Što se tiče povlačenja struje ( koja kod klasičnih motora na naizmeničnu struju može biti i do 5x veća od snage samog motora) to se dešava kada se motor uključuje pod punim opterećenjem ( kod savremenijih uređaja je to eliminisano tzv. soft startom), pa mislim da se to regulacijom brzine eliminiše (a ni sus motor ne startujemo nikad pod punim opterećenjem, jer ni njima baš ne prija ). Motori koji se koriste na zapadu za pogone vozila i sl. su uglavnom motori sa stalnim magnetima (barem na rotoru), pa nemaju problema se četkicama, jer ih i nemaju.
--- Citat --- Regler nikako ne treba koristiti, jer ubija sa gubicima.
--- Kraj citata ---
Regulacija brzine jeste ozbiljan problem, jer mahom radi po principu da elektronika vuče maksimalnu struju kolika treba motoru, a razliku u odnosu na izlaznu "troši" (uglavnom grejanjem otpornika). Ovo pričam o onome na šta sam ja nailazio, što nikako neznači da ne postoji neka pametnija regulacija.
--- Citat ---I na kraju same baterije,
--- Kraj citata ---
Za ove potrebe se ne koriste klasične (startne) baterije, već baterije koje podnose duboko pražnjenje, a mislim da je prilično jednostavno elektronikom kontrolisati pražnjenje baterija, da jednostavno onemogući da se pražnjenjem oštete baterije. A za punjenje baterije sa 10 % snage sam i ja u više navrata čuo, ali mi niko nije dao razumno objasnjenje kako to na autu punim akumulator od 45 Ah sa 65 A i on traje godinama ( obično 2 dok ne istekne garancija :)).
Još nešto treba imati u vidu, obzirom da niko ovde ne živi od ribolova na moru, baterije i motori se manje habaju nego kada se koriste za svrhe za koje su namenjeni ( npr viljuškari koje sam u više navrata gledao kako rade po 10 h dnevno i tako svaki dan u godini).
Kao što rekoh na početku, nije sve tako crno i nikako se nebi složio da je neisplativo.
I dok pišem poruku slušam kako se na grenlandu lednici tope neočekivano brzo ove godine... tu je i najmanja ušteda neprocenjiva.
Barba:
Dule, ne pisem ja ovo zato sto hocu da bilo koga sa foruma pokolebam, vec zato sto skupljam informacije koje mi trebaju, a mozda se zainteresuje i jos neko sa foruma. Meni samo elektro pogon pruza mogucnost da nabavim i legalno koristim veci camac i zato sam se za ovaj tvoj poduhvat posebno zainteresovao. Za pocetak bi se malo zezao sa pasarom da vidim kako to funkcionise. A mislim da nikada nije lose cuti i necije tudje misljenje koje je drugacije.
Inace nema potrebe za nervozom.
Barba:
Pa na osnovu informacija sa neta, ja bih trenutno kretanje pasare dobio sa svega 800W. Znaci efikasnost motora 50%. Treba mi motor od 1.6KW. Daljim kopiranjem tvog sistema, isao bih i ja na ta dva tipa baterija. Na to nisam ranije obracao paznju pa nisam ni pominjao ovim drugarima te trakcione baterije. I treba mi naravno generator. Gledao sam danas ove majstorske agregate na autoputu kod mene, Honda 3000. Po velicini bi mogli da stanu u krmeni deo pasare. Naravno ne bih kupovao agregat vec bi mi ga ovi, sto kaze zorter zasatreli, nabudzili, ali mislim da bi se gabaritno uklopili. Ovaj stos sa Johnsonom sam vec nasao na netu, ali jos uvek trazim podatak koliko bi snage izgubio na standardni prenos kroz nogu.
Mene generalno na pasari ne interesuje to da li bi potrosnja bila manja ili duplo veca, ali me itekako privlaci ideja da plovim u tisini. Za to bi platio duplu cenu goriva.
A i sam si rekao:
--- Citat: Dule ---Uostalom, čovek uvek mora sebi da da neki zadatak i da ga i izvršava :) Život samo tako ima smisla. Stalno treba nešto menjati da ne bi bilo dosadno i da ne bi upao u kolotečinu koja je za čoveka isto što i paučina za muvu.
--- Kraj citata ---
BTW vrlo rado bih prisustvovao toj plovidbi i gle cuda, bas u ponedeljak i sredu ne radim.
ljubac:
--- Citat: Dule 17, 08, 2010, 23:49:52 posle podne ---
--- Citat: ljubac 17, 08, 2010, 23:39:23 posle podne ---
--- Citat: Dule 17, 08, 2010, 23:26:59 posle podne ---Sijalica troši wate a proizvodi svetlost a ne snagu :)
Ali ako skineš staklo i dotakneš žicu možes njenu snagu i sam da osetiš :)
--- Kraj citata ---
To i pričam.Mešaju se babe i žabe.Sem toga sijalica proizvodi 95% toplote i 3% svetlosti.Što opet znači da i oni jadni akumulatori koliko god ih stavimo oni moraju i da od 100A koje daju motoru barem 20 A ode u toplotu(i to u najboljem slučaju).I u bilo kojoj jednačini tih 20A će nam zafaliti tako da se može desiti i da sa baričke ade vratiš malte ne kao santa leda :lol: ili Vesla u šake.
--- Kraj citata ---
Ljubac, ja ću izgubiti tih 20 posto jeftine struje. Koliko tvoj motor proizvodi gubitaka? 5 % prospeš jer se treseš zbog poskupljenja benzina i takse, 30 - 40 posto ode kroz auspuh a samo polovina u elisu koja često proklizava pa i tu ode još 10 posto. Gubiš tri puta više energije koja je 10 puta skuplja.
A ja imam još i keca u rukavu. Ako baš sve presahne u akumulatorima upaliću agregat i neću veslati. Ili vanbrodski koji ostaje tu kao crna rezerva. Veslo i nemam na čamcu jer je besmisleno veslati sa 7 tona. A kao santa često plutam po Savi dok se kupamo i uživamo.
--- Kraj citata ---
Opet sve shvataš previše lično.Ja te podržavam u tvojim namerama,i sam ću uskoro krenuti sa experimentima ali ko što kažeš Dunas,pa krenem od 150W pa nadalje.
Zapeo si sa matematikom i uštedama pa sve pršti.Mene lično boli uvo za poskupljenja sa potrošnjom od 1,7 lit dizela na sat,čak i tu vratim PDV,boli me uvo i za gubitke u motoru,sa 170Ah ,solarom od 40w led rasvetom mogu celo leto da nesvratim u marinu na EDB,.Kako sada stvari stoje meni bi trebalo 10 godina da otplatim investiciju elektro pogona.A i većini forumaša.
Ako pratite problematiku videće te da ozbiljan elektro pogon na plovilima u ovom trenutku košta od 12-15ooo E a te fore reko mi jedan čovek da treba tako sa motorima od kojekavih viljuškara i somborskim akumulatorima ja nesmatram nikako ozbiljim elektro pogonom.
Ovde se kao reper pominje vozić na adi,viljuškar na stovarištu i brodić na Paliću.Sve je to lepo ok ali koliko te naprave prelaze kilometara.Pominjemo put na Djerdap i nazad na elektriku a raper nam je brod na Paliću.Ma ajde.
Barba:
Evo ga sajt sa tim budzenjem motora.
http://www.psnw.com/~jmrudholm/etekoutboard.html
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju