E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Koja snaga elektromotora .......

<< < (10/29) > >>

zorter:
Barba, nama potrebe za pauzama jer se napon sa generatora odmah ispravlja i "salje" na motor (naravno ako su istog napona). Baterije, u ovom slucaju sluze samo da ima rezervne energije ili da voznja bude bezsumna. Zato je pozeljno imati motore istog napona kao napon koji daje agregat/generator.
Koliko sam ja razumeo, nije poenta u ustedi goriva, vec u ustedi na registraciji/porezu, a taj novac preusmeriti na gorivo.
Po meni, (a ne mora da znaci da sam u pravu), najbolja kombinacija je trofazni elektromotor, jer se lako menja smer pa se tim gubi potreba za kopcom (ali ne i za reduktorom), za akumulatorima koji su takodje skupi i imaju vek trajanja, (svakih 5-6 godina kupovina nove garniture), a i trofazne bezsumne agregate je lako naci jer ih ima u serijskoj proizvodnji.
 :good: :drinks:

Barba:
Cekaj bre zorter, ako je agregat 5.5 KW, a EMotor 10 KW, kako to moze da se uveze bez skladistenja energije?

Inace, ako je ideja samo da se preveslaju dahije to itekako ima smisla. Kazes da punis bateriiu na solarnu plocu ili na uticnicu i teraj. A ako pitaju u cemu je smisao da je autonomija samo 20 min. ti im lepo objasnis da to nije njihov problem i da nema zakona o autonomiji plovila. prc...  :taunt: 

Ima tu jos jedna stvar. Dule puno prelazi svojim camcem, pa se moze desiti da gorivo potroseno u agregatu, na godisnjem nivou, bude skuplje od poreza i goriva za sadasnji pogon. Da ne bude skuplja dara nego mera.
 

zorter:
Barba, ja nisam govorio o Dulovoj kombinaciji vec uopsteno, kao principu. Naravno da ne moze generator manji od motora. Cak, sta vise, pozeljno je da generator bude bar 20% vece snage od motora da se ne bi pregrejavao. Uvek je dobro imati rezerve snage.
Koliko sam ja razumeo Dule planira SUS motor od 10HP (7,5kW) da pogoni generator od 15kW, a koristice elektromotor od 10kW za pogon ladje. Sve ovo pije vodu i kao kombinacija ima smisla, ali samo kao kombinacija. Snaga SUS motora sa potrosnjom od 1,5L goriva i  generatora od 15kW mi je nesto nelogicno. Licno mislim da je nemoguce sa potrosnjom 1,5L goriva na 10 HP pogoniti generator od 15kW i na njemu dobiti punu snagu u opterecenju. Mozda je 15L goriva u pitanju a ne 1,5L. Negde mu se verovatno potkrala greska, ili u kucanju ili u nekom podatku na netu gde je trazio podatke. A mozda je u pitanju kombinacija istovremenog rada generatora i baterija. U celoj ovoj kombinaciji fali jedan logican detalj pa da sve bude OK. No, to cemo resiti kad se Dule javi.
Pozzzzz :good: :drinks:

Vuk:
Disel motor recimo Lombardini LDA450-10 ks troši 1.7 l/h na 3000 o/min. a LDA 515-12 ks na 3000 o/min troši 1.9 l/h. Ove informacije su tačne ali da li može da gura agragat od 15 KW to ne znam ali verujem da Dule ne priča napamet. Još nešto ovi motori su sa vazdušnim hladjenjem i imaju protok vazduha 9000 l/h na 3000 o/min pa je neophodno dovesti hladan vazduh u prostor u kome se nalaze tako da od dobre zvučne izolacije skoro da nema ništa. Sad videh da 15 kw agregat ima motor od 26 ks na 3600 o/min. Dule

Barba:
Evo linka ka jednom 15 KW generatoru. Potrosnja je 1.6 galona na sat za 1/2 opterecenja. Ajd da pretpostavimo da bi bila 2 galona na 2/3 (10KW) i da damo malo preticanja, potrosnja je 8 l/h. Mnogo bolje nego sadasnjih 15 l/h i nema poreza.

http://www.generatorjoe.net/zGNPR-015T103.html

Samo da nam Dule jos kaze kolika je snaga njegovog sadasnjeg motora i da li je elektromotor od 10KW dostojna zamena, jer meni i dalje ne stima varijanta da mehanicku energiju pretvorimo u elektricnu, pa tu elektricnu vratimo u mehanicku i dobijemo mnogo bolje karakteristike, tj. vise energije!? Ali ko zna struja je to, brza je i mrzi seljake.  :)

Generalno, ako ovo ovako funkcionise ladja sa EM od 10 KW bi trosila 8 l/h na punom gasu, imali bi ogromnu rezervu snage za punjenje akumulatora i ostale potrosace (doduse uz povecanje potrosnje ali OK) i ne bi bila u poreznoj kategoriji. Fenomenalno. Jas samo da u utorak i strucnjaci potvrde da je ovo na ovaj nacin moguce i olala, eto meni mogucnosti da ipak plovim ladjom od 8-9 m. 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju