Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Eto i mene na vodi - LSI 08.7.2012.

<< < (7/15) > >>

Arsa:

--- Citat: HOGAR  25, 07, 2012, 19:55:05 posle podne ---Ko je reko ''mlada cigancica''  eek roll4

--- Kraj citata ---

Narodni pesnik.  sajkaca

LSI:
Juče sam, izgleda, opet naučio nešto novo.

Isplovili smo juče posle podne iz marine u Strom Slankamenu kako bismo pobegli od sunca do nekog mesta u senci. Vožnja nije dugo trajala jer su dunavske obale pune lepih peščanih plaža, pa ih ima i kod Slankamena.

Ipak, bilo je dovoljno da zapazim nešto.

U čamcu nas je bilo troje.
Vozeći uzvodno, pri vrlo malom gasu, garminov uredjaj za navigaciju pokazao nam je da plovimo brzinom izmedju 5 i 6 km/h. Onda je Kemppijev kum prešao napred i seo na pramac.
Tog trenutka čamac je ubrzao do 8 km/h, a da ja nisam dirao ručicu gasa!

Izgleda da je sama promena položaja čamca u vodi dovela do toga. Prelaskom na pramac i opterećenjem od nekih 70-80 kg krma se podigla i čamac je ubrzao.

Da li je moj zaključak ispravan?
Da li je moguće da je podizanje krme iz vode imalo efekat ok 30-tak% na povećanje brzine plovidbe pri istom gasu?

Ako jeste, onda to potvrdjuje ono o čemu smo ranije pričali da bi trebalo uraditi nešto da podignem krmu iz vode.
Ako je to tako, onda već znam šta će biti tema sledeće priče o rekonstrukciji aluminijumskog čamca.

espresso:
Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini

LSI:

--- Citat: espresso  05, 08, 2012, 08:59:28 pre podne ---Moguce je Lazo da vam je gospodin posluzio umesto flapsova i podigao krmu iz vode.
E sad neznam da li je tolika razlika u brzini rezultat njegovog prelaska na pramac ili ste mozda u nekom trenutku napustili maticu i dobili na brzini

--- Kraj citata ---


Ovo sa promenom jačine matice nisam imao u vidu.
Možda ste u pravu ali to je teško utvrditi. Ja ne poznajem konfiguraciju dna ali je sasvim moguće da smo naišli na zonu manje dubine (jer nisam menjao pravac i udaljenost od obale).

Da, toliko toga ima što može da utiče na plovnost, brzinu, potrošnju.

U svakom slučaju, zaključili smo da je potrebno promeniti ugao nosača motora kako bi bilo moguće podesiti trim motora (podvući ga više ispod krme kako bi motor podizao krmu), a sve sam bliži ideji da na krmenu tablu dodam dve vazdušne komore - platforme za ulazak i izlazak iz vode, koje bi same po sebi malo podigle krmu iz vode.
Mislim da bih sa te dve stvari ispravio čamac, a tome će doprineti i manja težina motora koji sam kupio. Ova jamaha osmica koju sam kupio pre nekoliko dana je ipak nekoliko kilograma lakša od evinruda od 25 KS.

SALE NB:
Lazo, s obzirom da sada plovite u čisto deplasmanskom režimu, neko podizanje krme iz vode neće značajno povećati brzinu.
Pre će biti da je taj gospodin svojim prelaskom na pramac, spustio pramac čamca u vodu i time produžio vodenu liniju, a to itekako utiče na brzinu plovidbe u deplasmanskom režimu.
Naravno, treba uzeti u obzir i spoljne uzroke, maticu, vetar i slično.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju