Autor Tema: Lazine pripreme za regatu  (Pročitano 18511 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #60 poslato: 24, 06, 2012, 21:12:35 posle podne »
Mozda bi trebalo da proverite spoj nadogradjenog sa osnovnim delom korita,da nije prilikom zavarivanja izgorela diht masa koja se nalazi u sendvicu izmedju oplate i tabana camca.Malo mi je cudno da voda ulazi iznad vodene linije mislim na te srafove koje Vi pominjete i to jos u toj meri da za noc napuni camac koji je na sidru ???

Vlado, količina vode je bila velika ali ne za noć već za 24 sata.
I ja sam se pitao da li je moguće da toliko vode udje pored zavrtanja koji su iznad vodene linije ali nemam drugo objašnjenje.
Pregledao sam više puta sve ivice na dnu korita ali zavareni spoj i  kobilica su bili suvi (osim samog završetka gde se sliva voda koja izlazi iz cevi nosača motora (pisao sam o tome).

Ja nemam objašnjenje osim onog o efektu kapilare, ma kako to izgledalo besmisleno imajući u vidu dimenzije. Mada, iskustvo sa pretakanjem goriva devedesetih godina pokazalo je da se kroz bilo koje crevo može tečnost presipati ako se stvori odgovarajući potisak...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #61 poslato: 24, 06, 2012, 21:15:53 posle podne »
ok

Ako budete skidali ceo nosac pokusajte i te kutije da zadihtujete i izmedju nosaca i krmenog dela postavite neku gumu,
da nebude metal na metal .
Sve najbolje i vidimo se uskoro na vodi.


U jednom od pokušaja da napišem poruku o svojim zapažanjima pisalo je i to da nameravam da zatvorim te cevi PU penom i silikonom ali izgleda da se to izgubilo u poruci koju sam uspeo da pošaljem iz trećeg puta. Što se tiče gume koju bih stavio izmedju cevi i krmene table bilo bi to veoma dobro da smanji vibracije ali gde da nadjem odgovarajući kvalitet gume koja bi potrajala?

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #62 poslato: 24, 06, 2012, 21:34:11 posle podne »



U jednom od pokušaja da napišem poruku o svojim zapažanjima pisalo je i to da nameravam da zatvorim te cevi PU penom i silikonom ali izgleda da se to izgubilo u poruci koju sam uspeo da pošaljem iz trećeg puta. Što se tiče gume koju bih stavio izmedju cevi i krmene table bilo bi to veoma dobro da smanji vibracije ali gde da nadjem odgovarajući kvalitet gume koja bi potrajala?
Ja za takve stvari koristim gumu koja se koristi u offset stampi. nazalost  trenutno nemam nijednu.
Ako znate nekog ko ima ili radi u stampariji pitajte ih jer ostecene gume se iovako bacaju.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #63 poslato: 24, 06, 2012, 21:52:48 posle podne »
Mislim da je pritisak vode na korito ne uporedivo veći dok je čamac u vodi nego dok je na suvom a ti ga napuniš sa 100l vode, nadam se da si razumeo šta sam hteo da kažem. Ja kada sam probio stari čamac iz rupice od pra milimetra voda je išla u vazduh sigurno 30-tak cm. Mislim da ti ne gine da ga porineš pa onda sve detaljno prekontrolišeš. Voda istina nađe čudnovate puteve ali uglavnom poštuje principe fizike i gravitacije

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #64 poslato: 24, 06, 2012, 21:57:05 posle podne »
Lazo, da ne dolivam ulje na vatru, ali pozdravite vi tog majstora što je radio: korito, nosač (koji je rdjav a nije ni video vodu osim kišnice), bušio rupe i sl.

SVE je to NJEGOV posao i reklamacija na njegove radove.
Kako god - SRAMOTA -  Velikim slovima.

***************

Nema veze sa curenjem ali mene jako interesuje zašto ste se opredelili za takav nosač?
Zašto je motor odvojen od korita?
Čiji je to patent, čemu služi, a uz to i neradi?

 sos6

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #65 poslato: 24, 06, 2012, 22:11:38 posle podne »
Kako nije voda ulazila prosle godine kad je bila probna voznja ?


Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #66 poslato: 24, 06, 2012, 23:28:15 posle podne »
Evo fotka od prosle godine, neznam bas dal su ti srafovi iznad vodene linije ako je opterecen na krmi.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #67 poslato: 24, 06, 2012, 23:41:07 posle podne »
Lazo ,jbg, nece voda bas uz stranice da se penje . Nema teorije da se napunio ni 24 godine na rupe koje su iznad vodene linije . Spusti ponovo u vodu i detaljno pregledaj . Mora da ulazi jos negdje .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #68 poslato: 25, 06, 2012, 07:16:54 pre podne »
Lazo, da ne dolivam ulje na vatru, ali pozdravite vi tog majstora što je radio: korito, nosač (koji je rdjav a nije ni video vodu osim kišnice), bušio rupe i sl.

SVE je to NJEGOV posao i reklamacija na njegove radove.
Kako god - SRAMOTA -  Velikim slovima.

***************

Nema veze sa curenjem ali mene jako interesuje zašto ste se opredelili za takav nosač?
Zašto je motor odvojen od korita?
Čiji je to patent, čemu služi, a uz to i neradi?

 sos6

Kada je uradjen produžetak čamca, nije bilo moguće postaviti motor direktno na krmenu ploču. Prilikom pravljenja produžetka majstor nije dobro proračunao debljinu krmene table tako da "čeljust" motora nije mogla da "naidje".

Nije bilo izbora (osim da se kompletna krma preradi, a to bi već bio prevelik posao u situaciji gde su radovi već kasnili nedeljama). Jedino moguće rešenje bilo je da se napravi takav nosač i da se on fiksira na krmu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #69 poslato: 25, 06, 2012, 07:30:49 pre podne »
Kako nije voda ulazila prosle godine kad je bila probna voznja ?

Vlado, bilo je vode i prošle godine ali nisam na to obratio pažnju.
Mislio sam da je to posledica radova oko podešavanja motora. Dule, Zorter i vi ste proveli dosta vremena na krmi, koja je zbog toga bila dosta uronjena u vodu. Bio sam siguran da je tom prilikom voda ušla kroz otvor za sajle.
Uz to, dok je motor radio, nabacivao je vodu na krmu i voda je ulazila u komoru s gornje strane i slivala se kroz nezapivene rupe za odvodjenje vode na krmenoj tabli.

Da bih to sprečio, za ovu sezonu sam čamac prpremio tako što sam zatvorio rupe za odvodjenje vode i preradio poklopac krmene komore - sasvim nova konstrukcija i postavljeni su zaptivači. Voda sigurno nije ušla kroz poklopac s gornje strane. Medjutim, tokom vožnje, krma se dosta spustila i uronila u vodu. Zbog toga su cevi nosača motora bile duboko potopljene, a sa njima i zavrtnji.

Mislim da ću kod sledećeg spuštanja morati da obratim pažnju na položaj osovine i da donji kraj primaknem krmenoj ploči (trimovanje) kako bi iz tog položaja elisa izbacivala krmu iz vode. Čini mi se da je u ovom trenutku položaj takav da elisa gura krmu naniže. Naravno to će biti moguće onoliko koliko to konstrukcija nosača motora dozvoli. U protivnom, bilo bi potrebno promeniti ugao daske koja nosi motor (nadam se da to neće biti potrebno).


Inače, da se osvrnem na Mossijev komentar na kvalitet nosača i pojavu rdje.

U pravu ste ali iz odgovora koji sam upravo dao Vladi, vidite da je to uradjeno na brzinu kako bi čamac mogao onog dana da sidje do vode. Za ovu sezonu nisam hteo čak ni da prefarbam nosač jer sam se sa Kemppijem dogovorio da na kraju sezone napravimo novi nosač - od aluminijuma.

Sad kad sam video šta i kako Kemppi radi od aluminijuma, uopšte ne sumnjam da će novi nosač biti remek delo i da će biti postavljen kako treba.

A dotle, poslužiće i ovaj, ovakav kakav je.
« Poslednja izmena: 25, 06, 2012, 07:54:19 pre podne od strane LSI »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #70 poslato: 25, 06, 2012, 07:52:42 pre podne »
Lazo ,jbg, nece voda bas uz stranice da se penje . Nema teorije da se napunio ni 24 godine na rupe koje su iznad vodene linije . Spusti ponovo u vodu i detaljno pregledaj . Mora da ulazi jos negdje .

Poljo, to je pitanje koje i ja sebi ponovo postavljam ovih dana - da li je voda ulazila samo preko zavrtanja?
Medjutim, nigde na drugom mestu nisam video ni trag vode.

Ipak, nakon što obezbedim zaptivanje na zavrtnjima, ponovo ću napuniti čamac vodom i pregledati sve spojeve. Iza toga, čamac ide ponovo u vodu ali ću ga posle sat-dva ponovo pregledati i ako treba izvaditi iz vode da vidim sve spojeve još jednom.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #71 poslato: 25, 06, 2012, 08:03:46 pre podne »
...
Ja za takve stvari koristim gumu koja se koristi u offset stampi. nazalost  trenutno nemam nijednu.
Ako znate nekog ko ima ili radi u stampariji pitajte ih jer ostecene gume se iovako bacaju.


Hvala, Veljko. Ovo je korisna informacija. Pokušaću da nadjem...

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #72 poslato: 25, 06, 2012, 08:43:45 pre podne »
Lazo postoji mogucnost da je ispod vodene linije na nekom spoju - varu pukotina toliko mala da kad se napuni vodom komora jedva da se znoji na tom mestu.
E sad vazan deo:
Ako je komora (osim te rupice - pukotine) dobro zadihtovana kad upece sunce napravi prilican pritisak u komori i izduva nesto vazduha kroz tu pukotinu u vodu a kad se nocu ohladi nastane nizi pritisak u komori u ona usrkne vodu da zameni manjak vazduha.  Tako to moze da radi par dana i noci i da udje prilicno vode.       114
Marke

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #73 poslato: 25, 06, 2012, 08:48:15 pre podne »
Znam da je najlakse tudjim po gloginjama mlatiti ali nebih se osjecao dobro ako precutim. Nije isto ako vodu napunis u camac i kad je camac u vodi . Razliciti su pritisci , to i sam znas . Predlazem ti da camac spustis u vodu i sjedis na njemu par sati i tako pratis sta se desava na SVIM djelovima a ne samo tu gdje pretpostavljas da curi . Voda je cudna materija i ulazi i na nemogucim mjestima ako za to ima mogucnost. Necu vise da te smaram ali moradoh da izbacim iz sebe . m4
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 643
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #74 poslato: 25, 06, 2012, 09:07:54 pre podne »
Definitivno camac mora u vodu da se opet pregleda. Resi problem sa zavrtnjima i onda opet na test