Autor Tema: Lazine pripreme za regatu  (Pročitano 19441 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #15 poslato: 20, 06, 2012, 22:15:55 posle podne »
pa nemoguće da je brzina samo 10 km/h... mora biti bar 25 -30 sa tim čamcem..... ipak je to "marinijum"


Iskreno, ja se nadam da sa tim motorom neće biti problema postići tu brzinu (20-30 km/h) ali kolika je potrošnja, to ne znam.

Medjutim, šta ako budem plovio sa nekim ko ne može da plovi brže od deplasmanske brzine (desetak km/h)? Onda samo polako, mali gas pa gorivo dok potraje.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #16 poslato: 20, 06, 2012, 22:29:09 posle podne »
Lazo imaš više mogućnosti.
Prvi zadatak ti je da stigneš po svom planu u NS.
e potom imaš varijantu da se vežeš s još nekim plovilom i da plovite kanalima vezani , uz podelu troškova goriva.
Nije baš za javnost , al ajd sad da ne cepidlačimo.Druga varijanta ti je da prijaviš da si u kvaru, i onda te komandni ,servisni ili spasilački brod vuku.E tu ni gorivo nedeliš već se voziš mufte. a0335

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #17 poslato: 20, 06, 2012, 23:04:35 posle podne »
Smisao moje poruke je da STIGNEŠ u NS, a ne da na pola puta ostaneš bez goriva. 
Pod pretpostavkom da trošiš oko 12L i da ideš brzinom od 25km uzvodno.
Treba ti minimum 40L, ali ako trošiš 15L trebalo bi da poneseš 60L.
Zato sam ti lepo predložio da staviš čamac na prikolicu i odvučeš ga u NS.
Tamo su drugari, majstor i vrlo spora plovidba na leru, kada je i potrošnja minimalna.

U svakom slučaju ti ne bih preporučio da na put za NS kreneš SAM vodom.  no125

I ništa se ne sekiraj, sve će to dobar papras da popravi uz dobar špricer ili ladno pivo!

 114


Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #18 poslato: 21, 06, 2012, 00:26:35 pre podne »
Po nekoj mojoj racunici ti neces moci nikako da glisiras znaci na trecini gasa bi trebalo da stignes za 3-4h i nebi trebalo da potrosis vise od 20-25l
Ako uzmemo u obzir tvoje nagomilano iskustvo u upravljanju camcem i bolje je sto nemozes da glisiras.
u svakom slucaju  a0335

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #19 poslato: 21, 06, 2012, 07:06:36 pre podne »
Pitanje za adinistratore: Obzirom da je poslednjih nekoliko poruka posvećeno pripremama za regatu, da li bi neko od vas modao ove poruke da izmesti iz ove teme u novu, koja bi se mogla nazvati: "Pripreme za regatu"?


Da se vratim potrebnoj količini goriva.

Mossi, ako bih i uzeo dva dodatna kanistera za gorivo - gde da ih smestim? Ako njih smestim, gde ćemo žena i ja?
Ipak, transport čamca putem do Novog Sada ne dolazi u obzir. Moj problem u ovom trenutku jeste što zaista ne znam koliko motor troši i što neće biti vremena da se to proveri i potvrdi. Ipak, od Banovaca do Slankamena ima tih dvadesetak kilometara pa ću videti i koliko vremena i kojom brzinom i koliko će to biti goriva - makar približno.

Ako sa 40 stignem do Karlovaca i tamo dopunim rezervoare imaću i do Novog Sada, a posle bi sve trebalo da bude jednostavnije.

Ja sam prvobitno planirao da u Slankamenu sačekam Barbanešu i ostale sa "Moje ladje" koji krenu na regatu, pa da sa njima u društvu i pod njihovim nadzorom krenem ali to mi nešto ne izgleda izvesno. Ostala je mogućnost da u Karlovcima zateknem bračni par Hinić, pa ako oni budu raspoloženi za društvo da sa njima nastavimo ujutro za Novi Sad.
Ako i to ne uspe, onda ću morati sam, pa kako bude.



Novuse, ta 3-4 sata se odnose na put do Slankamena, ako sam dobro razumeo? Komentar o iskustvu i preporuka da izbegavam glisiranje sasvim su umesni i potpuno se slažem s tobom.

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 643
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #20 poslato: 21, 06, 2012, 07:44:39 pre podne »
Lazo tvoj motor trosi na punom gasu jako puno za tu konjazu jer je mator dvotaktni
Ali posto je to jak motor a camac lagan mislim da ces ici na 1/3 gasa bar 10 uzvodno i imaces potrosnju max 6 litara
Do pola gasa ako budes vozio ici ces znatno brze i to ti nece jako uticati na potrosnju.
Ukoliko zelis glisirati uradi to samo kada je neophodno (izbegavanje neke nevolje)
Zelim ti uspesno porinuce i srecan put  114

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #21 poslato: 21, 06, 2012, 08:56:06 pre podne »
spustis caamc, poneses vagu za vaganje ribe.....izvagas kompletan rezervoar, vozis 5 minuta istom brzinom, stanes izvagas rezervoar....dobivenu razliku u kg puta 12 i dobijes koliko kilograma potrosis u sat vremena...specificna tezina benzina je mislim 0,739....podijelis i za 5 minuta si rijesio sve ne doumice oko putovanja...znaces treba li ti vise nego sto si ponio ili manje

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #22 poslato: 21, 06, 2012, 10:00:06 pre podne »
Lazo 3-4h se odnose na put od Slankamena do n sada

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #23 poslato: 21, 06, 2012, 11:20:35 pre podne »
Lazo najmanja potrošnja uzvodno je pri brzinama oko 8km/h.

Imamo relativno slična plovila i relativno slične probleme.
Nabavka i nošenje goriva za male čamce je jako velik problem.
Pumpe nisu čak ni uz reku, tako da ako ostaneš bez goriva u nekoj zabiti imaš zaista velik problem.

Ja na putu za djerdap nisam konistio nikakve kanistere, nego one plastične boce od 6L.
Pun rezervoar i 5x6L, jednu od 6L NIKAD nisam dosipao to je zlatna rezerva.
Moj motor 4 takta F25 troši pri 1500 obrtaja oko 1L/h

Savet od Maverika zlata vredi, ako nemaš vagu idi i kupi je, vredi svaki dinar!

Čamac je lagan kad je prazan i nov, u svim ostalim slučajevima,
a pogotovo kad se ide na regatu, nosi i po 30% više od potrebnog!
Taj čamac mora da ima u fulu 600-700 kg plus uništenu aerodinamiku.
Tako da više od 25 uzvodno.. svaka čast, potrošnja  taz

Znači samo laganica, 8km/h i to je to!

 114

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #24 poslato: 21, 06, 2012, 15:23:41 posle podne »
Joj,joj,joj, ala ste ga uzeli u mašinu! nutss

1. Evinrude 25 troši na punom gasu 12-13l/sat. Plovidba punim gasom znači glisiranje, a to opet znači brzinu od najmanje 25-30 Km/h.
U tom slučaju Laza će trebati oko 20l do NS-a.

2. Evinrude 25 koji se vozi malo iznad ler gasa troši 4-5l/sat, a s obzirom da Lazin čamac, posle ovog produženja, ima prilično povoljan odnos dužine i širine, očekujem da postigne i celih 10km/h uzvodno bez guranja vode. Nikako se ne može porediti sa taban koritom, bez obzira na "slične" dimenzije. U takvoj plovidbi do NS-a neće potrošiti više 30-35 litara.

3. Što se tiče uticaja aerodinamike na brzinu plovidbe, ona ima uticaj tek na brzinama većim od 60Km/h.  Ako se i nađe u situaciji da plovi po tako snažnom vetru, ionako neće moći glisirati zbog talasa, a po mirnom vremenu takvu brzinu ne može da postigne.

4. Što se pravi bauk od glisiranja? Taj čamac će, ako uopšte uspe da izglisira, postizati max. 30-35km/h. To je zaista skromna  i bezbedna brzina, a ne treba zaboraviti da je u pitanju glisersko korito, koje će sa povećanjem brzine dobijati na stabilitetu. Verujem da će stabilitet u sporoj plovidbi, zahvaljijući uskom koritu i visokoj nadgradnji biti dosta narušen.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #25 poslato: 22, 06, 2012, 07:47:11 pre podne »
...
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #26 poslato: 22, 06, 2012, 08:47:26 pre podne »
Zahvaljujem se Saletu na objavljenim fotografijama uplovljavanja "Dunavske lepotice" (smo da se razumemo - ovo neće biti i zvanično ime čamca) u marinu u Starom Slankamenu.

Sinoć sam bio previše umoran da bih bilo šta napisao. Sunce i emocije učinili su svoje, pa sam odlučio da se ispavam pre bilo kakvih zaključaka.

Evo par zapažanja.

Nakon što smo se otisnuli u Banovcima kod restorana Venecija, proveravali smo ponašanje čamca pri raznim brzinama.
Pri punom gasu, po Dunavu koji znate kakav je u ovom trenutku, uspeli smo da dostignemo brzinu od 19,7-21 km/h vozeći protiv struje.
Sa malo više od pola gasa, vozili smo konstantnom brzinom od 12,5-12,7 km/h.

Nismo uspeli da izglisiramo i da vozimo u gliserskom režimu (čamac, gorivo, dve osobe, konopci, sidro - ukupno oko 600 kg).

Na putu od Banovaca do Slankamena, koji je uz zadržavanja radi podešavanja rada motora na malom gasu i razgovora sa nekim usputnim poznanicima, trajao dva sata potrošeno je nešto više od 20 a manje od 25 litara goriva. Moglo bi se reći da je prosečna potrošnja bila oko 1 l/km.

Pri tim brzinama čamac se na vodi veoma lepo ponašao. Odgovarao je na okretaje volana, reagovao na promene gasa - sve kako se samo poželeti može.
Reklo bi se: rekonstrukcija čamca je uspela.

Ali nije sasvim tako.

Nekih dvadesetak minuta posle polaska, primetio sam veliku količine vode u krmenoj komori i kanalu kobilice! Vode je bilo verovatno više od 10 litara!
Odakle se pojavila?
Gde je ušla?

A Barbaneše nigde na vidiku - tek da se zna!

Do Slankamena još dva puta smo morali da izbacujemo vodu ali nisam imao utisak da bi to moglo da ugrozi bitno bezbednost (mislim na to da je količina vode koju smo primali mogla da se kontroliše ručnim izbacivanjem s vremena na vreme).

Zbog nedostatka iskustva, imao sam problema da čamac priteram uz dok ali to će se popraviti uz malo vežbe.


Sve u svemu, rekonstrukcija čamca je koštala ukupno nešto više od 3.200 evra.

Da li je to mnogo ili malo - teško da ćemo se složiti.
Pošto je u ovom slučaju samo moje mišljenje merodavno, rekao bih da je rekonstrukcija vredela svake potrošene pare.

Iskoristio bih priliku da se još jednom zahvalim svima koji su mi pomogli lično ili na neki posredan način tokom rekonstrukcije. Zahvaljujem se i na svim dobronamernim komentarima kojih je bilo mnogo u proteklom periodu.


A što se tiče regate - sinoć sam odlučio da odustanem i o tome sam izvestio organizatora.

Sledećih desetak dana odmora iskoristiću da podignem pod i pokuša da utvrdim gde ulazi voda. Nabaviću i kaljužnu pumpu, a pre svega moram da ovladam upravljanjem čamcem.

Čamac je u marini Stari Slankamen i svi koji su raspoloženi ovih dana će me tamo naći gotovo svakodnevno.
Sa Marinom i Saletom verovatno ću se naći već u subotu na Belegiškoj adi, a možeda se pojavi i neko od vas.


Van mreže BEGEJ

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
  • www.mojaladja.com
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #27 poslato: 22, 06, 2012, 09:07:52 pre podne »
Lazo postovanje!

Interesuje me koji je tvoj  razlog za tako naglo odustajanje od regate? Potrosnja, voda u krmenom delu, ili nesto sasvim trece?  hi

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #28 poslato: 22, 06, 2012, 09:11:35 pre podne »
A što se tiče regate - sinoć sam odlučio da odustanem i o tome sam izvestio organizatora.

prvo mi bilo smesno, pa sam bio besan , a sad sam tuzan ...

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Lazine pripreme za regatu
« Odgovor #29 poslato: 22, 06, 2012, 09:36:43 pre podne »
E Lazo.................hbga!!!!!!!!!!

Ti najbolje znas zasto si tako odlucio ! Steta !!!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran