Autor Tema: Jedrenje od Slovenije do Grčke  (Pročitano 3203 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže tangabravo

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 381
  • www.mojaladja.com
    • tangacharlie
  • Brod tip: mikrotoner-sailfish
  • Marina: ispod prozora
  • Veličina: 18 stopa
Jedrenje od Slovenije do Grčke
« poslato: 13, 12, 2014, 18:39:53 posle podne »
Kao što sam već pominjao nameravam da prodam ova moja dva mikraća i da kupim jedan od 26-27 stopa- a već sam bezecovo nešto u Sloveniji , pa pošto širina prelazi 2,5m jedini način da ga transportujem do Grčke- pošto nameravam dole da ga držim stalno , je vodenim putem. E sada se tu otvara pitanje rute- da ne bi bilo ono preko preče naokolo brže. Meni je namera do što brže i bezbolnije stignem do Grčke i da izbegnem HR i AL . Prvu zbog zastave jer ću ja da vijem USA , a čitao sam u njihovoj štampi da oni čas posla nadju nepostojeći carinski prekršaj i konfiskuju plovilo ( tako su vlasniku pinka apili jahtu )  a drugu zbog pirata , može se neko smejati na ovo drugo ali to je stvarnost. Druga stvar su struje. Odavno sam čitao komentare stručnjaka da u Jadran treba uplovljavati " našom " stranom a isplovljavati italijanskom , pa sam ja nešto kontao da iz  SI  dunem direktno do Barija a odatle opet direktno do Krfa. E sada neznam da li bi bilo bezbolnije ići preko Jadrana do italijanske obale pa onda pored obale do Barija ili preseći dijagonalno.Normalno da ću imati nekoga ko je veštiji i iskusniji od mene u pučinskoj plovidbi a i svi u posadi će imati položeno. Biće mi veoma drago da me prosvetlite svojim kosntruktivnim predlozima i savetima. Dobro more

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Jedrenje od Slovenije do Grčke
« Odgovor #1 poslato: 13, 12, 2014, 18:53:03 posle podne »
Пре свега, искрена честитка на новом броду. Надам се да ћете уживати на њему. Велика је то лађа.

Обзиром на ваше искуство са "микраћима" не сумњам у ваше искуство у пловидби на једра. Ипак, нови брод је нови брод. И на њега се треба навикнути и треба га упознати. Временом, сваки звук ће бити као написана порука. Кажу, брод уме да каже капетану шта се спрема и шта му је потребно, само није сваки капетан способан то да чује и разуме. Личи ми то на нову везу између мушкарца и жене. Потребно је време да се осети шта се крије испод спуштених трепавица.

Зашто не бисте из словеначке луке кренули пут Венеције? Мали одмор и разгледање, а већ иза себе имате више сати лепе пловидбе.
У Венецији имате времена да неке ствари другачије сложите, да нешто притегнете...

А онда, ја бих се држао руте трајекта који иде од Анконе ка Игуменици. Знају професионалци зашто иду баш тим правцем и баш кроз те зоне. Ништа није случајно.

Срећно, шта год изабрали. Уживајте и за нас.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Jedrenje od Slovenije do Grčke
« Odgovor #2 poslato: 13, 12, 2014, 19:28:23 posle podne »
prvo odluci gde bi ga drzao u Grckoj ... Ako je Krf u pitanju cene godisnjeg/zimskog veza (zimovnik na suvom) recimo za 12 metara idu oko 1600 do 800 evra , Volos i taj deo gde ja drzim oko 1000 do 1500... Krf od Volosa je (neki novi autoput) oko 3 sata pa onda valjda preko Igumenice trajektom ... uzmi u razmatranje i ovo posto dize cenu dolaska i odrzavanja ...

mozda nije losa ideja Brindizi Krf... i to se namestis da prelazis sa regatom http://www.brindisi-corfu.it/en/
tada bi imao i ispomoc a i bilo bi malo sigurnije jer ide dosta ljudi tada... za vreensku prognozu i slicno ne moram da ti pricam : )

po meni , nikako nemoj drito SLO -BRINDIZI ... graota je ... idi uz obalu i obidji i vidi nesto a i za posadu ce biti to malo lakse... ne vidim razlog da gadjas Bari, ali ako ides obalom onda OBAVEZNO svrati u Bari i poseti baziliku sa mostima Sv Nikola , ja bio, a posto si mornar to je obavezno :) uz obalu putovanje ce trajati mozda 2-3 dana duze... ali to ipak znaci dosta ... to bi bila recimo moja odluka...

Sto se tice struja u pravu si ... one ti pomazu ako ides u italijansku obalu, ali po ovoj slici ako mislis drito na Bar ili Brindizi onda odmazu ... LSI je dobro primetio neke stvari ...



Na prolece jos jedan brod krece slicnom putanjom (JK Lamar ekipa) ali iz Hrvatske... pa mozda nekako se prikljuciti , dacu ti vise infromacija , ima vremena


Van mreže tangabravo

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 381
  • www.mojaladja.com
    • tangacharlie
  • Brod tip: mikrotoner-sailfish
  • Marina: ispod prozora
  • Veličina: 18 stopa
Odg: Jedrenje od Slovenije do Grčke
« Odgovor #3 poslato: 14, 12, 2014, 16:14:59 posle podne »
Gospodin LSI je veoma trezveno i nadahnuto dao predloge kao u kapetan i ja sam im neizmerno zahvalan na tome pre svega što volim da sve bude prevashodno sigurno a onda sve ostalo , samo što tu postoji jedna začkoljica kao što sam napomenuo , naime ja nemogu da se vozam koliko želim već koliko mogu, naime ja živim sam sa strarom majkom i nemogu da je ostavim samu na neodredjeno vreme , već zavisim od njene mladje sestre koja bi joj se našla dok ja nisam tu. Broid sam planirao da bude na vezu u Lefkadi - Nidri . kao matičnoj luci ,  pošto je mesto izmišlljeno za vez , a ove marš rute sam nabacio kao grube predloge , jer bih prvi deo transporta završio na Krfu , gde bih ostavio jedrilicu15-20 dana dok nedodjem po nju pa na Lefkadu , a nešto mi se neće da šaljem samu jedrilicu sa posadom bez mene. Uglavnom zato sam u ovo doba  i izbacio temu da bih imao vremena do maja -juna da sve natenane osmislim  i na miru odlučim uz pomoć onih koji su iskusniji od mene a nadam se i oprezniji. Dobro more

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Jedrenje od Slovenije do Grčke
« Odgovor #4 poslato: 14, 12, 2014, 16:30:37 posle podne »
spremi papire :
Original ship's registration papers.
Original ship's radio station licence and proof of at least one of the crew's radio operator's licence.
Valid insurance (& 3rd party liability) documents (with a certified Italian translation). The insurance policy provider must either have reciprocal arrangements with an Italian insurance company or the insurance be bought in Italy through an Italian broker.
Proof of VAT status (for non-EU vessels)
Skipper's certificate of competence
A full crew list showing surname, forename, date and place of birth, function on board, passport number and nationality.

ovo sa radio dozvolom za stanicu moze da bude zeznuto ja to jos nisam resio za USA zastavu ... Grci ne pitaju pa ne zurim , licencu za radio stanicu imam ...

takodje obrati paznju na ovaj momenat :

" if you arrive with a charter party from abroad you can obtain the transit log in the usual way but, neither the charter party nor the crew may be changed while in Italian waters."

vidi kako ces definisati posadu/plovidbu ...

kad vec moras da seckas plovidbu onda je uradi tako da nesto i vidis... ujedno niko ti ne garantuje da ce ti se planovi polaska poklopiti sa vremenskom prognozom pa uracunaj i to ..

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 541
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Jedrenje od Slovenije do Grčke
« Odgovor #5 poslato: 24, 12, 2014, 10:40:23 pre podne »
ovo putovanje od slovenije do gr. samo ako je brod u dobrom stanju i ima svu opremu. a posada mora da ima iskustva . po meni najbolje uz hr. obalu i to zasticenim delom izmedju ostrva i kopna, a i tu uvek ima gde da se stane i sakrije od loseg vremena. odabere se stabilno vreme kad preko dana duva maestral,a to je leti skoro svaki dan. ako krene jugo bolje da se stane i saceka da prodje. naravno moze i preko sredine mora da se plovi dan i noc,al za to treba neko ko je tako vec plovio. je bih se tesko usudio.
meni se cini da bih ja plovio tako sve do cg. a onda lovio trenutak, prognozu, za prelazak jadrana do it. mnogo zavisi i kakav je brod i koliki je, ovo ce sa brodom preko 10m ici mnogo sigurnije nego sa 8m.