Autor Tema: Kormilo, Volan & Tocak Kormila  (Pročitano 5805 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« poslato: 11, 05, 2013, 19:37:34 posle podne »
Ja koliko sam upucen kod camca postoji KORMILO a kod kola volan.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #1 poslato: 11, 05, 2013, 19:58:00 posle podne »
Да ја не бих много филозофирао, ево шта о кормилу пише у Википедији:

Kormilo

Kormilo je uređaj na brodu, čamcu, podmornici ili avionu koji služi za određivanje i održavanje smera, odnosno za upravljanje u smeru levo-desno.


Delovi kormila

Kormilo se sastoji od struka, glave, lista i pete kormila.

Struk kormila je gornji, pojačani deo kormila, koji na samom vrhu ima ili suženje na koji se natakne rudo kormila ili ojačanje u koji se rudo uvuče. Kod većih brodova i podmornica, struk se uvlači u unutrašnjost broda gde se spaja sa uređajem za okretanje kormila.

Glava kormila je sam vrh struka kormila, koji je kod čamaca najčešće ojačan da bi se sprečilo habanje i oštećenja.

List kormila
je deo kormila koji usmjerava brod, odnosno preko kojeg struji vodena masa tokom plovidbe. Izrađuje se od drva ili od gvožđa. Drvena kormila se izrađuju iz više delova, a metalna iz jednog komada.

Peta kormila je donji deo kormila koji je ojačan da bi se sprečila pucanja i oštećenja kormila.


Остаје само да се договоримо око тога како ћемо звати кормиларски точак или управљач, тј. уређај за окретање кормила.
Већина нас, навикнутих на аутомобиле, склони смо да га назовемо воланом, а тек ако се на кормиларском точку налазе "паоци" онда то називамо кормилом иако је то само један део система који се назива кормилом.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #2 poslato: 11, 05, 2013, 21:04:26 posle podne »
Lazo ja znam da si ti mudrac.Sta mislis da nije mozda tocak kormila.
  a0335 a0335 a0335 a0335 a0335 a0335 a0335

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #3 poslato: 11, 05, 2013, 21:12:24 posle podne »
Lazo ja znam da si ti mudrac.Sta mislis da nije mozda tocak kormila.


Može i točak kormila ali meni to liči na točak bicikla, točak automobila... točak, brate. Lepše mi zvuči kormilarski točak. Ali kako god vi ostali nazivali ovaj deo kormilarskog sistema meni će i volan biti prihvatljiv izraz sve dok znam da pričamo o tom "točku" kojim održavamo ili menjamo pravac kretanja čamca.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #4 poslato: 11, 05, 2013, 23:14:34 posle podne »
Ja koliko sam upucen kod camca postoji KORMILO a kod kola volan.

nisi dobro upucen  jh volan je volan..pa makar bio i na biciklu

Van mreže Zvonimir

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 142
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • NADJA
  • Brod tip: Ika Titel - s a m o g r a d n j a
  • Marina: Marina Karaburma - Visnjicki rukavac
  • Veličina: 10 meteri
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #5 poslato: 12, 05, 2013, 03:50:28 pre podne »
Dali se volan i kormilo mogu nazivati i mehanizam za upravljanje i mogu li biti nekog drugog oblika osim okruglog.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #6 poslato: 12, 05, 2013, 08:12:30 pre podne »
Dali se volan i kormilo mogu nazivati i mehanizam za upravljanje i mogu li biti nekog drugog oblika osim okruglog.

Mogu ...


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #7 poslato: 12, 05, 2013, 08:13:48 pre podne »
ili malo redje vidjene varijante...



Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
« Odgovor #8 poslato: 12, 05, 2013, 08:28:42 pre podne »
Ovo što nam Kapetan pokazuje razne su forme rude kormila koje se još uvek koriste na jedrilicama ili na barkama sa ugradjenim stabilnim motorima.

Ono oko čega smo počeli da razvijamo ovu filosofsku raspravu je točak kojim se sa daljine okreću ili vanbrodski motor ili list kormila.
Taj deo može biti vrlo različitih oblika - setite se kako izgleda volan (korman) bicikla ili u avionu ili jedrilici (onoj koja leti).

Ipak, iskustvo je pokazalo da je kružni oblik zahvalan za okretanje, posebno tamo gde je prenos takav da je moguće napraviti nekoliko punih obrtaja volana (kormilarskog točka/točka kormila) da bi se načinio otklon lista kormila ili zakrenuo vanbrodski motor za odredjeni ugao.

Nekada, kada se obrtanje točka prenosilo sajlama i kada je bilo potrebno mnogo fizičke snage da se točak okrene ili zadrži u jednom položaju, po obodu točka postavljani su paoci koji su pomagali da se točak ne otrgne kontroli (ne "proklizne"). I to su ti kormilarski točkovi za koje svi bez izuzetka znamo da su namenjeni upravljanju brodovoma.

Danas, kada postoje i pužni i hidraulični prenosi, a videli smo ranije ovde na forumu, da postoje i električno kontrolisana kormila - oblici postaju više stvar ukusa i želje vlasnika plovila. Bitno je da uz najmanje napora možete da postignete maksimalni otklon - zakretanje motora ili lista kormila i da održavate stabilan kurs kretanja.