Да ја не бих много филозофирао, ево шта о кормилу пише у Википедији:
Kormilo
Kormilo je uređaj na brodu, čamcu, podmornici ili avionu koji služi za određivanje i održavanje smera, odnosno za upravljanje u smeru levo-desno.
Delovi kormila
Kormilo se sastoji od struka, glave, lista i pete kormila.
Struk kormila je gornji, pojačani deo kormila, koji na samom vrhu ima ili suženje na koji se natakne rudo kormila ili ojačanje u koji se rudo uvuče. Kod većih brodova i podmornica, struk se uvlači u unutrašnjost broda gde se spaja sa uređajem za okretanje kormila.
Glava kormila je sam vrh struka kormila, koji je kod čamaca najčešće ojačan da bi se sprečilo habanje i oštećenja.
List kormila je deo kormila koji usmjerava brod, odnosno preko kojeg struji vodena masa tokom plovidbe. Izrađuje se od drva ili od gvožđa. Drvena kormila se izrađuju iz više delova, a metalna iz jednog komada.
Peta kormila je donji deo kormila koji je ojačan da bi se sprečila pucanja i oštećenja kormila.
Остаје само да се договоримо око тога како ћемо звати кормиларски точак или управљач, тј. уређај за окретање кормила.
Већина нас, навикнутих на аутомобиле, склони смо да га назовемо воланом, а тек ако се на кормиларском точку налазе "паоци" онда то називамо кормилом иако је то само један део система који се назива кормилом.