Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Johnson & Evinrude => Temu započeo: srsa 12, 04, 2011, 17:09:49 posle podne
-
Поновио сам се. Купих овај мотор: Јохнсон 30 2т 1995 - 96 година, дуга осовина са електро и ручним паљењемм увоз из Швајцарске. Мотор је екстра очуван, дуго је стајао и није коришћен у сланој води. Приликом пробног паљења(прво паљење после дужег времена) није избацивао воду за хлађење, па је на лицу места мајстор Маринко(већини чланова форума познат) заменио импелер који је био заглављен(али још увек исправан) и ставио нови, а овај стари може за резерву.
Мотор лепо ради, не дими, прима гас, и избацује хладну воду.
Уз њега сам добио нов метални резервоар за гориво од 25 литара (без црева) са новим прикључцима за црево и пумпицу(нову али чини ми се пластичну-која ми се не свиђа), једноручну команду са струјним кабловима до акумулатора и команде и сајлама од по 4 метра, спремних за повезивање мотора и команде. Наравно добио сам и папире за наведени мотор тако да је остало само да га региструјем.
Е сад остало је још једно - монтажа на чамац, повезивање команди и повезивање мотора на телефлекс команду која већ постоји на чамцу. У ту сврху би требало набавити-направити адаптер, То би требало да уради мајстор или већ ко ће да одради монтирање мотора.
С тим у вези потребна ми је особа која је спремна да с упусти у овај деликатан и пипљив подухват а да при томе посао одради како треба а да не изврши агресију на мој веома измучен и финансијски осиромашен организам, јер ће ме у противном ности на души. У прилогу качим неколико слика мотора.
-
Cestitam na kupovini :good: :good: :good:
-
:drinks: Čestitam na prinovi!! odličan motor... kolko si se izpružio :preved: jel kod Marinka u bijeljini?
-
Честитам, имамо сличне моделе у ергели и сваки је за медаљу...
-
cestitamo joni je ko nov
-
Čestitam, odličan motor :good:
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Isti kao moj stari Johnny! Samo 15-tak godina mlađi! :good:
Čestitam! Sjajan motor! Slatko ćeš se navozati, to ti mogu skoro garantovati! :drinks:
Taj posao koji pominješ, niti je pipljiv, nit' je delikatan, čista fizikalija, veruj mi! :taunt:
Dižeš i kačiš motor od 50-60kg dok ti se "tlo" ljulja pod nogama; to je najteži deo!
Povezivanje se svodi na zatezanje par šrafova i to je to!
Ja sam malo daleko, ali ako ti se ne javi niko od naših Savadžija, dogovorićemo se za neko poslepodne ili subotu, pa da to sredimo! :drinks:
-
Fina masina....cestitam na kupovini!!! :drinks:
-
CESTITKE uz dugu voznju
-
Хвала свима на лепим жељама. Надам се да ће Џони оправдати поверење и да ће успешно гонити мој Елан 495 са кабином(због тежине). Иначе Његоше, испружио сам се колико год сам могао а то је 900 Евра. Не знам да ли је много или мало али то му је што му је. :drinks:
-
Хвала свима на лепим жељама. Надам се да ће Џони оправдати поверење и да ће успешно гонити мој Елан 495 са кабином(због тежине). Иначе Његоше, испружио сам се колико год сам могао а то је 900 Евра. Не знам да ли је много или мало али то му је што му је. :drinks:
:good: Neka tebe u zdravlju služi.. :drinks: ..a svi mi (možda ne baš svi) se iispružimo koliko god možemo a ponekad i više nego što možemo.. motor je odličan a i cijena mu je dobra za ono što si dobio..samo mi ne reče jel kupljen kod Marinka u bijeljini ili... :smile:
-
Srsa čestitam :good: odličan motor. Koji veličine je propeler na njemu? Standardni bi trebao biti 13 , a vidim da ide na težak čamac pa će možda biti prevelik. Spajanje na teleflex je jednostavno da jednostavnije ne može biti. Motor je novije generacije i ima rupu na sebi kroz koju prolazi sajla. Pokušat ću danas uslikat kako to treba izgledat
-
Srso, čestitam na prinovi!
Nadam se da će motor služiti onako kako izgleda.
Što se tiče povezivanja na daljinsku komandu, već je više kolega reklo da to nije problem.
U prilogu je sličica kako je moj Evinrude bio povezan (sad treba da nabavim novi sistem jer sam taj sa slike juče prodao.
U osnovi, ovi motori su vrlo slični i na sličan način se i povezuju sa komandama.
Na slici se vidi šta je potrebno za vezu motora sa "rukom" komande.
(Ono lišće koje se vidi u "kadici" je upravo lišće o kojem je Zoran pričao kada je predlagao jednom našem kolegi da na krmenoj dasci napravi veću rupu za izlivanje vode jer su rupe koje postoje obično vrlo malog prečnika; tako je čamac izgledao kada sam išao da ga vidim pre kupovine - posle radova koje su sada u toku, nadam se da toga više neće biti.)
-
Srsa čestitam :good: odličan motor. Koji veličine je propeler na njemu? Standardni bi trebao biti 13 , a vidim da ide na težak čamac pa će možda biti prevelik.
Moj Johnson 25 sa elisom 10x13 je gurao takav čamac sa tri odrasle osobe preko 30Km/h.
Računam da će ovih 5 dodatnih konjića još više olakšati izglisiravanje, a onda je verovatno moguć i maksimum preko 40Km/h
-
Odlično! još bolje , da nema dodatnih treninga sa propelerima :lol:
LSI u pravu si to su jako slični motori , Jonika ima ispuh kroz propeler , a evinu ne. Srsa ima bolju mogućnost za spojit sajlu volana jer već ima na kandži predviđenu rupu za to.
-
Још једном хвала свима на подршци.
Његоше да ти појасним: мотор сам купио од човека који сарађује са Маринком (баш тим Маринком на кога мислиш), тако да се може рећи да је највероватније у питању Маринкова роба, обзиром да је Маринко лично гарантовао да је мотор екстра.
Сале, само ми појасни око изглисиравања: рекоше ми да мој чамац са овим мотором неће моћи да глисира али да ће добити на брзини. Такође су ми рекли да обавезно оптеретим предњи део чамца, да се у вожњи не би много издизао из воде. То ми није јасно, а такође и коликом тежином би требало да оптеретим прамац.
-
Умало да заборавим. Мезија, ако мотор буде квалитетан као твоја чорба, ништа боље ми неће требати. :drinks: :dance1:
-
Bice bolji od corbe , imam i ja Johnson 25 jedno 20 godina starijeg i radi ko sat , potrosac je al vrlo pouzdan.
-
Bice bolji od corbe , imam i ja Johnson 25 jedno 20 godina starijeg i radi ko sat , potrosac je al vrlo pouzdan.
:good: :drinks: :drinks:
-
Сале, само ми појасни око изглисиравања: рекоше ми да мој чамац са овим мотором неће моћи да глисира али да ће добити на брзини. Такође су ми рекли да обавезно оптеретим предњи део чамца, да се у вожњи не би много издизао из воде. То ми није јасно, а такође и коликом тежином би требало да оптеретим прамац.
Koliko mi je poznato, ti imaš čamac isti kao moj, zar ne?!
Ako je tako, reci tim "stručnjacima" nek' se obese međ' šunke, a ti lepo stavi taj motor i uživaj u glisiranju! :good: :taunt:
Naravno, važi potpuno suprotan savet: Gledaj da što više rasteretiš čamac.
-
Sve cestitke na kupovini. :good:
Ajd nek sledece slike budu..... montiran na camcu. :slow_en: :drinks:
-
Боже здравља и среће јуначке, за викенд, субота или недеља (07. или 08.05.) биће монтажа. А након тога- зна се - :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Сале, само ми појасни око изглисиравања: рекоше ми да мој чамац са овим мотором неће моћи да глисира али да ће добити на брзини. Такође су ми рекли да обавезно оптеретим предњи део чамца, да се у вожњи не би много издизао из воде. То ми није јасно, а такође и коликом тежином би требало да оптеретим прамац.
Ma to su ti rekli jer sumnjaju da camac moze da najasi pramcani talas. To je stari stos, uglavnom neko sedne na pramac.
-
Како су ми веома штуро обајснили, са овом мотором неће моћи да глисира, а издизаће прамац и гураће воду јер неће бити у положају за глисисрање и наводно трошиће због тог пуно горива. Оптерећивањем прамца (са 50-100 кг) боље ће да клизи и мање ће трошити. Ја ово не разумем, али није ми тешко да пробам и са и без оптерећења прамца па ћемо видети. Али судећи по Салетовом искуству са његовим чамцем-истим ко мој, и Џонсоном 25 , ја не би требало да имам проблема ни са глисирањем ни са брзином. Уосталом видећемо.
-
Pa sve su ti dobro rekli. Ako motor nema dovoljno snage da predje iz deplasmanskog rezima u glisiranje, to ce se svakako desiti.
-
Samo ti njega okaci,i cekaj da nadodje voda ostalo ce biti pesma.
-
Kako se Dzoni pokazao? :stop:
-
Из разлога, знаних само мајстору, монтажа Џонија одложена за следећи викенд. (мајсторска посла). У сваком случају и ја једва чекам да га пробам, о чему ћу вас обавестити. :sorry:
-
Ja sam izgleda ovu temu prespavao.Neka ti je sa srecom kupovina motora i sto lepsa i brza voznja sa njm.
Ne spasava te to sto je potrosac da ne viknes na po turu.. :lol: :drinks:
-
Хвала ти брате мој, него убија ме оно мајсторско, полако - завршићемо - извини искрсло ми нешто хитно - немој да бринеш и тд...... А што се тиче туре да те исправим биће тураааа, само да решим ову муку, по свој прилици, ако опет нешто не измисли, следећи викенд. :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Pa brate moj za sve postoji sredstva prinude,tj oces milom ili silom.Probaj tako mozda bude i pre.. :nono:
-
Хвала ти брате мој, него убија ме оно мајсторско, полако - завршићемо - извини искрсло ми нешто хитно - немој да бринеш и тд...... А што се тиче туре да те исправим биће тураааа, само да решим ову муку, по свој прилици, ако опет нешто не измисли, следећи викенд. :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
Mijenjaj majstora.. :wild: a i nije neki majstorluk montirati motor ali eto.. ako neće on ,traži ko hoce.. :drinks: uzdravlje :drinks:
-
Pa nije valjda problem okaciti motor.
-
a i sta ces kad ga okacis?
nemozes nigde iz marine
neces izgleda bas mnogo benzina potrositi ove godine :stop:
-
Ма ја сам за мирољубиву политику. Ако кренем силом плашим се претераћу. А што се тиче вожње и трошења горива, па Новусе, возићу га у круг по рукавцу ако не буде могло ван истог. Ето доћи ћу чамцем код тебе на пиће, али само ако ми на исти начин узвратиш посету. :drinks:
-
Sta je bilo na kraju? Jel si uspeo da izglisiras?
-
Sta je bilo na kraju? Jel si uspeo da izglisiras?
Е мој Барба, још га нисам ни монтирао. Првог мајстора сам отерао, јер ме је завлачио и покушао да да ме превари. Други је окачио мотор, а затим ме звао да ми каже да мора пластичар да прошири рупу на месту где врх телефлекс сајле улази у бок задње кадице чамца, као и да направи "чашу" са унутрашње стране бока. Нашао сам пластичара и ево вечерас чекам да ми јави да ли је одрадио. Уколико јесте, сутра палим мотор на сувом, да видимо како реагују сајле команде и телефлекса. Ако све буде у реду спуштам чамац и пробам га у води. Иначе мајстор је приметио да сајла мењача нешто запире, као и да контакт брава за паљење мотора на јуедноручној команди заглављује па повремено остаје упаљен анласер. Све у свему ништа још нисам довршио до краја, изузев што су моји живци у вези са чамцем веоома близу краја. Наравно и финансије. :sorry: :diablo:
-
Ево тек сад сам успео да пробам овај мој мотор и чамац. Чамац је Елан 495 са кабином, а мотор Јохнсон 30 2т. Пропелер би требало да је (по речима Угљеше-Јонсона) 15-ица. Укупна тежина чамца са мотором и помоћним је мени непозната (ваљда око 400-500 кг), а ту сам и ја са бољом половином (додати још око 230 кг),
Ово су први утисци:
Нисам уопште задовољан. Брзина под пуним гасом, узводно Савом је по мојој слободној процени (без правог мерења јер немам чиме) негде око 15-ак км/h., низводно је нешто занемарљиво брже. Сложићете се да ово није никаква брзина. Пошто немам обртомер којим би измерио број обртаја мотора, рекао бих да по звуку нема више од 3000-3500 обртаја, наравно под пуним гасом. Ово су само моје претпоставке и утисци јер ни брзину ни број обртаја мотора немам чиме да измерим. Јел могуће да је оваква ситуација само због пропелера (15-ица). Имам утисак да ради као на пола снаге.
Иначе, мотор ради перфектно, пали ко мина на пола кључа, уопште не дими, са те стране сам презадовољан.
-
tesko i da je 15 picha propeler jer cini mi se za te snage je to definitino preveliko....ako je i blizu tom broju nemoze ga izvrtiti...a sigurno ga treba glisirati samo mora sve biti uskladjeno
-
SRSA,čamac od 500 kila sa dvije osobe i motor od 30 ks mora da glisira,i da ide od 35 do 40 km na sat...probaj sa elisom 13".. proveri i trim.. :)
-
Ako je to elisa sa fotke na prvoj strani tesko da je 15 -najstica ako pricamo o dijametru, neverujem da uopste fizicki moze da stane .
Ako pricamo o koraku trebao bi da izvrti.
Bez fotki samo nagadjamo (a i sa fotkama)
Mozda te zeza sto je duga osovina.
-
Pošto imam čamac slične težine i motor iste snage mogu reći da taj Džonika ne može izvrtit ni propeler od 13 piča. Optimalno bi bilo 10X11 ili 10X11,5. Maverick ima takve propelere pa bi bilo najpametnije da se nekako dogovorite o zamjeni jer njemu treba baš takav od 15
-
Што се проклете елисе тиче, ја као велики познавалац предметне тематике, могу да изјавим следеће:
приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т. Сада иде брже, али да то није ни приближно брзина која би требало да се развије.
-
Мезија, овом чамцу је неопходна дуга осовина, тако да то није проблем. :suicide:
-
da li ima kakva oznaka na elisi
-
Srsa ima elisu 10x15, a verujem da bi mu standardna 10x13 završila posao.
Moj Johnson 25 je sa takvom elisom bez problema glisirao isto korito.
-
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
-
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
Видећемо. Морам најпре да пробам како се понаша са елисом 10 х 13. У сваком случају јавићу резултат пробе. :good:
-
... приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т. Сада иде брже, али да то није ни приближно брзина која би требало да се развије.
Kao prvo elisa 15ica, ne znaci nista. Da li je to precnik ili korak? I koji je drugi podatak?
Sto se tice izbora elise, sve sam napisao u kategorji o elisama, ali ponovicu ukratko. Elisa stvara silu tako sto konvertuje ulaznu snagu od cirka 28HP u tvom slucaju u izlaznu snagu koja je jednaka proizvodu sile i uzduzne brzine.
1. Precnik elise se odredjuje na osnovu snage motora i to je najbitniji podatak. Tezina camca nema nikakav uticaj na odabir precnika.
2. Tezina (deplasman) camca i plovne karakteristike (Krocova konstanta) definisu mogucu brzinu u zavisnosti od snage motora.
3. Kada se definise zeljena brzina camca, koja naravno mora biti manja od moguce brzine za odgovarajucu snagu motora, za nju se definise korak.
To je cela filozofija.
Majstor Ugljesa bi morao da zna zasto motor ne prebacuje 3500 RPM. Problem je banalan, imas elisu prevelikog precnika ili prevelikog koraka, a mozda i jednog i drugog. Drugim recima, to ti je kao da auto vozis 30 km/h u recimo 4 brzini. Motor ti je preopterecen jer nema snage za obrtanje tog propelera..
Po teorijskim proracunima za pretpostavljeni prenos od 1.92, tebi treba elisa precnika 10 inca.
Sto se tice koraka, to se ne moze pretpostaviti bez ostalih potrebnih podataka, deplasman, kao najbitniji podatak, LWL i Krocova konstanta. Ako pretpostavimo da je deplasman 900 kg i da je Kroc 150, maksimalna brzina sa 29HP je 35km/h na 5500 RPM. Za to ti treba korak 13.
Znaci 10x13 po pretpostavljenim podacima. Ako je deplasman veci ili Kroc manji, treba ti manji korak, a time pada maksimalna brzina. Obrati paznju da ako stavis elisu malog koraka doci ce do overspeed-a motora, tj RPM ce ici preko 6000, kao da vozis auto 40 km/h u prvoj brzini.
Pozz
-
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13
Ako Mario nema dve elise 10x13, onda nema vise, posto sam ja uzeo onu koju je imao !!!
-
Ima Maverick 10X12 i 10X13 pa nek Srsa vidi koja mu odgovara
-
... приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т. Сада иде брже, али да то није ни приближно брзина која би требало да се развије.
Kao prvo elisa 15ica, ne znaci nista. Da li je to precnik ili korak? I koji je drugi podatak?
Sto se tice izbora elise, sve sam napisao u kategorji o elisama, ali ponovicu ukratko. Elisa stvara silu tako sto konvertuje ulaznu snagu od cirka 28HP u tvom slucaju u izlaznu snagu koja je jednaka proizvodu sile i uzduzne brzine.
1. Precnik elise se odredjuje na osnovu snage motora i to je najbitniji podatak. Tezina camca nema nikakav uticaj na odabir precnika.
2. Tezina (deplasman) camca i plovne karakteristike (Krocova konstanta) definisu mogucu brzinu u zavisnosti od snage motora.
3. Kada se definise zeljena brzina camca, koja naravno mora biti manja od moguce brzine za odgovarajucu snagu motora, za nju se definise korak.
To je cela filozofija.
Majstor Ugljesa bi morao da zna zasto motor ne prebacuje 3500 RPM. Problem je banalan, imas elisu prevelikog precnika ili prevelikog koraka, a mozda i jednog i drugog. Drugim recima, to ti je kao da auto vozis 30 km/h u recimo 4 brzini. Motor ti je preopterecen jer nema snage za obrtanje tog propelera..
Po teorijskim proracunima za pretpostavljeni prenos od 1.92, tebi treba elisa precnika 10 inca.
Sto se tice koraka, to se ne moze pretpostaviti bez ostalih potrebnih podataka, deplasman, kao najbitniji podatak, LWL i Krocova konstanta. Ako pretpostavimo da je deplasman 900 kg i da je Kroc 150, maksimalna brzina sa 29HP je 35km/h na 5500 RPM. Za to ti treba korak 13.
Znaci 10x13 po pretpostavljenim podacima. Ako je deplasman veci ili Kroc manji, treba ti manji korak, a time pada maksimalna brzina. Obrati paznju da ako stavis elisu malog koraka doci ce do overspeed-a motora, tj RPM ce ici preko 6000, kao da vozis auto 40 km/h u prvoj brzini.
Pozz
Jesi li ti siguran da ti i Laza niste nešto u rodu?! :taunt: :lol:
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.
Uglješa je čoveku lepo objasnio da je zakrivljenost krilaca prevelika (tj. korak elise), da bi Srsa kao laik to mogao da razume.
Ovako, ja znam o čemu ti pričaš - i svejedno ništa ne razumem! :lol:
Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!
-
Točno Sale od Selve je. Na Titelu 9 imam Tohatsu 30 2t i imao sam elisu 10X13 motor je nije mogao izvrtiti. Kad sam stavio 9,9X11 motor se u punom gasu vrti do 5600 o/min. Taj titel je teži od srsinog čamca pa je vrlo vjerovatno da bi mu baš ta koju si rekao 10X12 bila idealna.
-
Razlika između Johnsona i Tohatsua je u menjaču. Johnson ima prenosni odnos 2.15, to je skoro kao high trust.
( Yamaha HT 25 ima odnos 2.41). Zato Johnson može da vrti veće elise od konkurencije.
Tvoj Tohatsu verovatno ima prenosni odnos ispod 2.00, pa zbog toga traži elise sa manjim korakom.
-
prvo bi bio red da ustanovite tocno koliko je picha ta elisa...ja i dalje nisam siguran da je 15...ako ipak je onda nas eto na pivo da isprobamo manju ili dodjete kod mene da ja isprobam vecu :good:
-
Ako nešto ne iskrsne, probaćemo danas 10x13, pa ćemo dostaviti izveštaj! :taunt:
Uglješa reče 10x15, to je brza elisa za Johnsone 25,30,35.
Dok sam terao starog Zeku, stalno sam jurio takvu elisu, i nisam mogao da je nađem! A legla bi mu k'o....... na nošu!!! :yahoo:
-
Видећемо данас. А што се тиче доласка и пива, добродошли сте и без пробања елиса. :drinks:
-
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.
Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!
Ajd kad uvek moramo da teramo mak na konac:
Sto se tice precnika, definise ga proizvodjac jer valjda zna snagu motora i koji je prenosni odnos upotrebio. Medjutim, ti uvek mozes da stavis elisu manjeg precnika, a veceg koraka. To se radi u slucaju laganog camca, ako zelis vecu brzinu i radi se u odnosu ~1:2.5. Znaci ako smanjis precnik za 1 inc, povecas korak za 2. Time dobijes isto opterecenje motora, ali i vecu brzinu sa manjom silom koja je dovoljna za taj laksi camac. To je neka vudu fora i zove se pravilo palca ili Thumb Rule.
Sto se brzine ovog camca sa 10x13 tice, videcemo i to prebacivanje 40 km/h.
Ja mislim da nece prebaciti stabilnu brzinu 32km/h, a i to je pitanje jer mislim da je deplasman sa posadom i opremom veci od 900kg, a u tom slucaju ce motor opet biti ispod rezima i opet ce svi parametri ici nize. Mozda ce i moci ako sem njega na camcu nema ni opreme ni posade.
Tu bi najbolje bilo naci tahometar i po broju obrtaja motora definisati idealni korak.
-
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.
Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!
Ajd kad uvek moramo da teramo mak na konac:
Sto se tice precnika, definise ga proizvodjac jer valjda zna snagu motora i koji je prenosni odnos upotrebio. Medjutim, ti uvek mozes da stavis elisu manjeg precnika, a veceg koraka. To se radi u slucaju laganog camca, ako zelis vecu brzinu i radi se u odnosu ~1:2.5. Znaci ako smanjis precnik za 1 inc, povecas korak za 2. Time dobijes isto opterecenje motora, ali i vecu brzinu sa manjom silom koja je dovoljna za taj laksi camac. To je neka vudu fora i zove se pravilo palca ili Thumb Rule.
Sto se brzine ovog camca sa 10x13 tice, videcemo i to prebacivanje 40 km/h.
Ja mislim da nece prebaciti stabilnu brzinu 32km/h, a i to je pitanje jer mislim da je deplasman sa posadom i opremom veci od 900kg, a u tom slucaju ce motor opet biti ispod rezima i opet ce svi parametri ici nize. Mozda ce i moci ako sem njega na camcu nema ni opreme ni posade.
Tu bi najbolje bilo naci tahometar i po broju obrtaja motora definisati idealni korak.
Ajd' da teramo! :)
Možeš da staviš elisu manjeg prečnika, a do neke mere i većeg, ali postoje ograničenja. Čak ni Yamaha 25 HT ne nosi ništa veće od 12.
Korak, naravno, može da se nađe u rasponu od 5 do 17. Sve ovo se odnosi na motore 25-30ks
Maksimalna teoretska brzina za elisu 10x13 na Johnsonu 30 2T jeste 48Km/h.
Čamac ima 400 kg + motor 60 kg + oprema i gorivo 100 kg + 2 osobe 180 kg= 740kg
Moj Johnson 25 je sa takvom elisom i sličnim (većim) opterećenjem postigao 36km/h ( Max. teoretska brzina 45km/h)
Pritom, taj isti Johnson je na starom Zeki postigao 47Km/h ( mereno GPS-om), što je iznad max. teoretske brzine.
Razlozi su verovatno malo pokrivljena elisa, pa je pitch makice veći od 13 ili je motor vrtio malo više od predviđenih 5500 obrtaja.
Zato verujem da bi ta elisa na Johnsonu 30 morala postići ta 3-4 km/h više. Na kraju, ovisi dosta i o koritu, videćemo danas.
-
Kako si izracunao da korak 13 uopste moze da postigne brzinu 48km/h na 5500RPM motora?
Sa korakom 13, brzina od 48 km/h moze da se postigne samo u slucaju broja obrataja od 7000 RPM.
-
Malo doda na pedale :dance1:
-
E moj Barba, tebi je crk'o kalkulator! :lol:
-
Kako si izracunao da korak 13 uopste moze da postigne brzinu 48km/h na 5500RPM motora?
Sa korakom 13, brzina od 48 km/h moze da se postigne samo u slucaju broja obrataja od 7000 RPM.
Računao sam ponovo u 2 različita kalkulatora, 48 Km/h je čak niža vrednost. Naveo sam je jer je i praktično potvrđena.
Maksimalna teoretska brzina za elisu sa korakom 13 je čak 31,49 Mph ili cca 50,4Km/h
U kalkulaciju ulazi motor sa prenosom 2.15 koji vrti na 5500 rpm.
Ako u kalkulaciju dodaš i 10 % slipa, uobičajenog za gliserske trupove, dolazimo do brzine od 28,63 Mph ili 45,8 Km/h
E sad, ako uzmemo baš ovaj čamac u idealnim okolnostima ( čamac , motor, minimalno opterećenje = 530kg), dolazimo do
toga da je kalkulisani slip 14%, a max. brzina sa kalkulisanom elisom od 10.77x13.15 dostiže 29,51 Mph ili 47,2Km/h.
Sa ranije kalkulisanom težinom od 740kg, dolazimo do 24,98Mph ili 39,96Km/h, s tim da motor neće postići celih 5500 rpm, već oko 4800-5000.
-
Sale NB
Tvoja prica ima logike,a prakticna iskustva mnogo znace,ako mogu da pomognem: sa Yamahom 25,2t smo testirali aluminijumski camac koji sam pravio,propeler je bio 9.9x10,5.Camac 7x2m,tezina 350kg+motor 50kg,nas trojica 300 kg,nesto opreme 100kg=800kg,a brzina 38 km/h.
Probao sam ga i sa Yamahom15ks 4t,ali ne znam koji bese propeler,brzina je bila oko 30km/h.
-
@SaleNB
To sam i mislio.
Ne postoji uobicajena vrednost klizanja za trup. Klizanje elise je karakteristika elise i zavisi od uzduzne brzine.
Izracunava se po empirijskom obrascu K=1.4/V^0.57 i za ovaj opseg brzina se krece od 21-28%.
To je opet idealno proklizavanje, ne uzima u obzir pogresan raspored tezine na camcu, alge na trupu i elisi, talase itd, sto samo poveceava klizanje. Laicko objasnjenje imas ovde http://www.marinemechanic.com/New-Folder2/propslip-link.html (http://www.marinemechanic.com/New-Folder2/propslip-link.html)
Idealna brzina se racuna po sledecoj formuli, to je ako bi se elisa kretala kroz cvrst materijal, ne kroz fluid:
RPM x korak x 1/prenosni odnos x 60 (konverzija u sate) x 1/12 (konverzija u stope) * 0.3048/1000 (konverzija u kilometre)
Dobija se 50.681 km/h. Tu treba da oduzmes klizanje i da obrtaje motora spustis na 80% kako ne bi prevrteo motor, ali to ne moras, ako te nije briga za motor, to je nesto kao stepen sigurnosti ili rezerva snage za pogon dodatnih agregata na camcu. Kad to uradis dobijas idealnu brzinu za taj motor od 17-22 cvora, sto ti dodje oko 32-40 km/h. 32 na 80%RPM, 40 na 100% RPM. Nikako nemozes da ides brze sa korakom 13, a da pri tome ne prevrtis motor. Zato mislim da si ti terao daleko preko preporucenog maksimalnog RPM motora.
Ili je to ili si se kretao nizvodno i malo dodao ili si uspeo da klizanje ostecenjem elise svedes na 7%, a onda ti savetujem da napravis model i patentiras elisu.
@kemppi
Ista prica, prevrteli ste motor. To je mali korak za taj deplasman i motor ima viska snage, pa ide u overspeed. Kao auto u prvoj ili drugoj brzini.
@srsa
Sad sam se setio jos necega, nije ti Uglljesa dzaba preporucio elisu sa korakom manjim za 4 inca. Postoji odokativna metoda da je 1 inc koraka pandam 500 RPM. A to je bas ono sto tebi fali. Meni licno je neverovatno da taj motor ne moze da izgura bar 4500 RPM sa korakom 15 na camcu od 750 kg, kako tvrdite.
-
Na kraju dana, sve te formule možeš mačku o rep okačiti!
Ne postoji ništa bolje od ličnog iskustva.
Evo vam malo matematike:
Gliser, 3,7m dužine, deplasman 500 kg, motor Johnson 25, elisa 10x13 prenos 2.15, max rpm 5.500.
V-max 47km/h nizvodno, 42Km/h uzvodno. Isti čamac sa 150 kg manje- ista brzina!
Gliser 5 metara, deplasman 750kg, isti motor, brzina uzvodno preko 30km/h, a nizvodno 36Km/h
Gde je tu ta matematika?!
Kemppi je sa elisom 10,5 postizao 38km/h, zašto ti 48km/h sa elisom 13 deluje neverovatno!?
Motor ne može da prevrti, ne za više od 200-300 obrtaja, barem ne sa ispravnim gorivom, i da posle toga ostane upotrebljiv.
Inače, 1 inč na koraku smanjuje odnosno povećava obrtaje za 200-250, a ne za 500! Inače bi ovaj motor sa najsporijom elisom koja je predviđena za njega (10x5), vrtio na 8.500 obrtaja!!!
Za kraj:
Gliser 5 metara, deplasman 750kg, isti prenos, ista elisa (ali bukvalno), pritom je motor jači za 5ks!
V-max: 19km/h nizvodno, 15Km/h uzvodno!!! Čamac ne glisira!
Korito je celo i oprano prošle nedelje, nema ničeg što ukazuje na kvar ili loš rad motora.
Ajd' sad izračunaj! Meni nije jasno!
-
Mozda je zbog stabiliteta korito napunjeno betonom.
-
Sale ili nije isti motor, tj nešto ne fercera ili je korito teže. :scare: :new_russian:
E sad šta je... Djavo bi ga znao.
Matematike je dobra, ali plovnost korita iz samogradnje je lutrija.
-
motor se itekako moze prevrtiti preko granicnih vrijednosti....camac al 5 metara tezina samnom oko 250 kg, motor selva 30 ks.....13 picha elisa i izvrti se u 6700 okretaja sto je 1200 vise od 5500 sta pise u prospektu, postignuta brzina nizvodno 54 km/h mjeserno gps-om i obrtomjer spojen na motor
-
To je baš ekstremno! Većina motora može da izvrti više, ali ne baš toliko.
Voleo bih da spojim obrtaljku na mog starog Johnsona, pa da vidimo koliko stvarno vrti!
Nažalost, više nije u mom vlasništvu!
Jesi li siguran da si dobio tačna merenja na obrtaljci?
-
nazalost jesam....taj podatak je bio i nama sokantan...ali zasaravio sam vijak da ne moze gas do kraja , da ne ide preko 5000 dok ne nabavim novu elisu ili dok ne promjenim camac....
-
Za gliser od 3.7m duzine sam siguran da ide u overspid ako sa korakom 13 ide 45km/h u proseku uzvodno-nizvodno.
Gliser od 5 metara se krece brzinom od 33 km/h, a to je ~brzina koju sam izracunao za srsin camac, a iste ste mi ulazne podatke dali.
Kempi je isao 38, moguce nizvodno, ajd da kazemo prosecno 36. Verujem da je motor terao u overspid na recimo 6000.
Sto se srsinog camca tice, tu nesto sa ulaznim podacima nije u redu. Ili je deplasman veci, ili je korito losih karakteristika tj. Krocova konstanta je 100 - 120, sto je katastrofa i to onda definitivno nije korito kao tvoje, ili motor ne daje dovoljnu snagu ili je opet ispod rezima. Recimo na 4000 RPM. Tu treceg matori nema. Trebao si da probas srsin camac sa tvojim motorom, bar da motor eliminisemo kao problem.
Jel ste probali da nekog stavite na pramac, da mu pomognete da najasi pramcani talas?
Sto se tice ove promene RPM u zavisnosti od koraka, ja sam to nasao u knjigama i preporukama, moguce je i da ta promena nije konstantna za razlicite vrednosti koraka. To ne znam, ali mi je interesantno sto mu je Ugljesa rekao bas to sto se slaze sa preporukama koje sam ja nasao. Ali cini mi se da se radi za promene od 2.5 inca koraka u oblasti maksimuma, nisam siguran, morao bih da proverim. Stos je tu sto se snaga na elisi deli na silu i brzinu, pa sto je vise sile za veci camac to je manje brzine. Zato sa elisom od 10x5 motor nece u overspid ako je camac dovoljno tezak, ako nije otici ce. Inace proizvodjaci uglavnom daju maksimalni opseg od 5000-6000 sa karakteristikom na 5500. Hrvati su na T18 na onim maestralima uvek stavljali brzinsku elisu, ali ne zbog brzine, vec zbog sprecavanja overspida. Imas to na njihovim sajtovima i forumima detaljno objasnjeno.
Ja sam sa pretpostavljenim Krocom od 140, sto je u principu minimum za gliserska korita, izracunao da mora da postigne 32 km/h (pri tom sam racunao da je 900kg, a ne 750), a sto tvoj camac i postize (33 u proseku). Razumes, ne moguce je da ista korita, isti deplasman, ista elisa i jaci motor daju slabije rezultate.
E jbg, bas mi je krivo. Jednostavno nema smisla da se stavlja precnik 9, a sumnjam da ce da zivne i sa 10x11. Ajd matori probajte ga jos jednom, ali sa tvojim motorom iil probaj njegov motor na tvom camcu. Rekao bih da je tu problem, jer i dalje ne verujem da 30HP ne moze da vrti 10x15 na 5500 na deplasmanu od 750 kg.
-
moja iskustva su sasvim drukcija, tesko ce 30 ks s tom elisom izvrtiti tih 5500 na toj kilazi
-
Nakon današnje vožnje, nisam baš siguran u sve te naše proračune.
Jedina razlika između tvojih i mojih proračuna je u konstanti- ja sam uzimao 160.
Čamac je definitivno sličan kao moj, istih dimenzija, što se kvaliteta izrade i ostalog tiče, pre bih rekao da je lakši, a ne teži od mog čamca!
Ono što me najviše iznenadilo, motor po zvuku ulazi u sasvim pristojne obrtaje i svejedno ne može da izglisira!
Ponaša se kao neki polu-deplasmanac!?! Nemoguće da elisa toliko proklizava!
Inače, i Marina i Srsa sa svojih 127 kila su bili napred, nažalost nije pomoglo. Probao sam i 3 položaja trima, davao sam gas direktno na karbu, za slučaj da sajle ne povlače dovoljno, vožen bez i sa kape, za slučaj da nema dovoljno vazduha....
Sve što znam sam probao i proverio ( a taj motor stvarno poznajem), tiho i ravnomerno radi, lepo poteže i ne dimi, ne duva nigde.... Izgleda i radi 3 puta bolje od mog starog Johnsona- samo što ne ide!
Johnson više nije moj, i ovo što sam "posudio" elisu je malo previše, tako da takav test ja ne mogu sprovesti- a rado bih!
-
Moj isti Elan kako je odredjeno vreme stojao pod vodom je toliko vode popio toliko se ona pur pena izmedju dva korita toliko napila vode da se prikolica uvijala od tezine camca,da nije mozda tako povecan deplasman pa to pravi probleme??
-
Ovo nije pravi Elan, nema pur pene, a duplo dno je bilo prazno.
Doduše, ne kažem da nije moguće, nešto mora biti razlog, ali to se jedino može proveriti tako da se čamac odveze na vagu.
-
Ja sam imao problem sa prvobitnom onom krmenom nadogradnjom sto je bila svancovana za 4do 5cm,pa ni sa 60ks ja ga nisam mogao izglisirati samo je orao kao Srsin i sve to zbog jeb...5cm,ako nije to pravi Elan ko zna kako je to korito odradjeno,mozda je problem u takvom nekom svancu,trebalo bi ga pregledati dobro na prikolici
-
@maverick
OK, ako znas iz iskustva onda je tako. Primljeno k znanju. :good:
@Sale
Matori ovo vise nema veze sa proracunima nego sa prostom logikom. Opet, kako bre isto korito, manji deplasman, jaci motor, a ne moze da izglisira, dok ti glisiras bez problema. Stvarno nemam drugu ideju sem da korito samo lici, a da ima lose karakteristike ili da motor ne daje dovoljnu snagu, ali primetio bi da nesto ne stima oko motora. Prosto je neverovatno da ne mozes da ga prebacis u gliserski rezim. Pa ja sa dubke natovarenom pasarom i 8HP idem ~10 km/h prosecno, oblak sa jedrilicom ide 15. Vi ste isli 17 sa 30HP, klasican deplasmanski rezim, ako motor stvarno daje 30HP.
Nego negde je srsa i napisao da su mu rekli da nece moci da izglisira sa 30HP, moguce da to korito ima neku falinku u odnosu na elanovo.
-
Meni na titelu 9 elisa od 13 nije mogla izvrtiti ni kad sam sam. elisu sam dao kolegi koji ima fišermana i Tohatsu 30. Fišerman je 4,5m i nije teži od 230 kg. Motor mu se vrti na točno 5000 , trebo bi max 5850. gotovo sam siguran da je kod srse u pitanju prevelika elisa
-
Nisam video čamac na suvom, tako da ne znam kako izgleda korito i koliko se razlikuje od mog korita.
Predložio sam Srsi da, neovisno o elisi i motoru, ugradi trim tabove na zrcalo. Video sam da Svetionik ima one podesive nosače tabova po nekoj stvarno pristupačnoj ceni. Tabovi bi korigovali eventualne manjkavosti korita, ako je samo do toga.
Treba probati sporiju elisu.
Ovi Johnsoni imaju WOT raspon od 4500-5500 rpm, za razliku od većine drugih motora koji idu od 5000 do 6000 rpm.
Zato sam siguran moj Johnson nije vrtio 7000 rpm na starom Zeki, jer bi se verovatno raspao! Možda 5800- 6000 , ali i to mi deluje mnogo.
Moj Johnson je glisirao Elana, ali sigurno ne na 5500, i pritom, sa troje u čamcu, morao sam da držim pun gas da bih glisirao, čim bih malo popustio, čamac bi počeo pomalo da ore i gubi brzinu. Zato sam i računao da će ovih 5 ks više, biti taman ona rezerva snage koju moj Johnson nije imao.
Šteta što se Srsa toliko razočarao, pa nije imao volje da proba sam jedan krug. Verujem da bi tada izglisirao.
Jedno je sigurno, ovaj motor i ova elisa su trebali pogurati taj čamac preko 30Km/h u najgorem slučaju!
Čisto za podsećanje, Johnson 25 na Elanu 495
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3654.0;attach=42490;image)
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3654.0;attach=42491;image)
-
razumijem čovjeka. šteta što nije probao sam vozit jer bi onda bili puno pametniji o čemu se radi. Taj čamac bi morao niz vodu ići po mom i brže od 30 km. Zorter vam je blizu probajte od njega uzeti elisu 12
-
To je na Zorteru i Srsi da se dogovore!
Ako neko ima ili zna nekoga ko bi mogao imati elisu 10x11 za Johnsona (izduv kroz elisu), a voljan je da je pozajmi na probu, neka se javi.
-
zorterova je 12.5
-
@Sale
Pa kako ti to izgleda, jel on blizu da izglisira. Inace citava logika u poredjenju sa tvojim camcem i tih dodatnih 5HP i po mom misljenju je sasvim ispravna. Mislim da Srsa ne bi trebalo tako brzo da se razocarava, razumem ga, ali nacicemo sta je.
Prva mogucnost:
Otpor elise sa tim korakom je preveliki za taj motor, motor se muci i spusta obrtaje, nizi obrtaji formiraju manju potisnu silu nedovoljnu za camac te tezine i otpor tog trupa, pa elisa proklizava i brzina ide u bunar. Nema druge nego da se ide na manji korak (11) cime ce se postici RPM i da se nadamo da ce potisna sila u tom slucaju biti dovoljna. Brzina bi u tom slucaju bila ~28 km/h.
Druga mogucnost:
Motor postize obrtaje, ali sila na tom precniku nije dovoljna za camac te tezine i otpore trupa pa zbog toga elisa proklizava. To znaci da je potreban veci precnik.
Ako bi znali koji je trenutni RPM motora, znali bi na koju stranu da idemo. Da li si siguran da to mozes po zvuku da odredis?
Jel ima srsa ovu nadogradnju sto pominje Darkobp?
-
Barba, po mom iskustvu, svi ovi manji gliseri prelaze u gliserski režim pri cca. 20Km/h, uključujući i mog Elana.
Znači- nije daleko! Fali mu potisak za još 2-3km/h, onda bi već kriva otpora počela da pada.
Zato i mislim da bi već trim tabovi ili elisa 11 bili prava stvar!
Darkobp je produžavao korito ( kao LSI), pa je na toj nadogradnji napravio švanc, čime je dobio bolju plovnost sa malim motorom.
Koliko sam mogao da procenim, Srsin čamac je u "originalnom" stanju.
-
Izmenio sam prethodnu poruku, pa procitaj izmene. Jbg, dodatnih 2-3 km/h na toj brzini u deplasmanskom rezimu moze da trazi puno snage. Znas i sam kako ta kriva menja nagib u deplasmanskom rezimu. U svakom slucaju sledeci korak je da se proba 10x11 i bilo bi odlicno, ako je ikako moguce, staviti obrtomer radi probe.
-
Da li neko od forumaša može negde da pozajmi laserski obrtomer, ima da se kupe u Nišu, a ima i ovde http://www.limundo.com/kupovina/Tehnika/Merno-regulacioni-instrumenti/Merno-regulacioni-instrumenti/Laser-Tachometer-Brojac-obrtaja-NOVO/2664233 (http://www.limundo.com/kupovina/Tehnika/Merno-regulacioni-instrumenti/Merno-regulacioni-instrumenti/Laser-Tachometer-Brojac-obrtaja-NOVO/2664233)
Ja sam se nosio mišlju da sebi kupim jedan zato što nema obrtomer a trebalo bi da znam na koliko mi vrti motor.
-
i ovde http://www.interhit.co.rs/ (http://www.interhit.co.rs/)
-
Добрим делом јесам разочаран, најпре су то били мајстори и мајсторска посла, затим проба са елисом која је добијена са мотором, затим проба са стандардном елисом. Да не спомињем финансијски фијаско око целе ове приче(а за сада без позитивних резултата). Уз све то ја сам лаик који је очекивао много више од онога што ћу уз овај мотор(који је феноменалан) моћи да добијем. Мислим на брзину и могућност дуже пловидбе у глисерском режиму али без да гас буде до даске. Наравно у старту сам направио грешку јер сам требао да купим мотор од око 50 КС. Али шта је ту је. Ако успе да изглисира са том елисом 10 х 11, бићу задовољан и са брзином од око 25 КМ/сат, уколико будем могао да је одржавам са 2/3 или 3/4 гаса. Нисам тип који јури за брзином по сваку цену, али ми је неопходна крстарећа глисерска брзина уз релативно мању потрошњу горива и уз немучење мотора.
Иначе, данас сам се чуо са Угљешом и његов коментар је отприлике следећи: "батали прорачуне, таблице и теорију, у старту сам ти рекао да је потребна елиса 10 х 11, и то што је немаш ти је узрок мале брзине и слабијег броја обртаја, а мотор је одличан".
Неопходна ми је та елиса на пробу и по могућству ако неко има обртомер, такође приликом пробе. Просто ми је ван памети да са овим мотором будем бржи од пасаре за пар километара, а да мучим мотор пуним гасом. :sorry: :sorry: :suicide:
-
Nabavi potrebnu elisu i reši se muke. Taj elan 495, ako sam shvatio da je taj u pitanju, traži dugu osovinu koji ti i imaš jel tako, da bar to eleminišemo kao mogući nedostatak. Ako ti je za utehu moj tata je muku mućio sa elisama, po nekoliko puta je išao do Milana dok nije ubo pravu, a sve zato što nije imao pojma i nije imao obrtomer. Zato sam i postavio onaj likn ka leserskim obrtometima jer ih možeš koristiti gde hoćeš i kad hoćeš.
-
Nabavi potrebnu elisu i reši se muke. Taj elan 495, ako sam shvatio da je taj u pitanju, traži dugu osovinu koji ti i imaš jel tako, da bar to eleminišemo kao mogući nedostatak. Ako ti je za utehu moj tata je muku mućio sa elisama, po nekoliko puta je išao do Milana dok nije ubo pravu, a sve zato što nije imao pojma i nije imao obrtomer. Zato sam i postavio onaj likn ka leserskim obrtometima jer ih možeš koristiti gde hoćeš i kad hoćeš.
Ко је тај Милан? Ако сам те добро разумео он има елисе? Можда ће бити вољан да позалми једну на пробу?
-
Izmenio sam prethodnu poruku, pa procitaj izmene. Jbg, dodatnih 2-3 km/h na toj brzini u deplasmanskom rezimu moze da trazi puno snage. Znas i sam kako ta kriva menja nagib u deplasmanskom rezimu. U svakom slucaju sledeci korak je da se proba 10x11 i bilo bi odlicno, ako je ikako moguce, staviti obrtomer radi probe.
Bilo bi sjajno imati i obrtomer.
Motor po zvuku ima prilično visoke obrtaje, po toj logici bi trebao veći prečnik. Problem je što je takvu elisu veoma teško naći.
Najbolje što sam našao je Solas elisa 10.3 x 12, cena je 120 dolara tamo, pa još dodaj sve harače....
Može se naći 10 1/2x11, takve radi i Quicksilver, ona je 99 dolara.
-
Nabavi potrebnu elisu i reši se muke. Taj elan 495, ako sam shvatio da je taj u pitanju, traži dugu osovinu koji ti i imaš jel tako, da bar to eleminišemo kao mogući nedostatak. Ako ti je za utehu moj tata je muku mućio sa elisama, po nekoliko puta je išao do Milana dok nije ubo pravu, a sve zato što nije imao pojma i nije imao obrtomer. Zato sam i postavio onaj likn ka leserskim obrtometima jer ih možeš koristiti gde hoćeš i kad hoćeš.
Ко је тај Милан? Ако сам те добро разумео он има елисе? Можда ће бити вољан да позалми једну на пробу?
Mislio sam na Milano grad u Italiji :) tamo je u ono vreme kupovao elise.
-
Nabavi potrebnu elisu i reši se muke. Taj elan 495, ako sam shvatio da je taj u pitanju, traži dugu osovinu koji ti i imaš jel tako, da bar to eleminišemo kao mogući nedostatak. Ako ti je za utehu moj tata je muku mućio sa elisama, po nekoliko puta je išao do Milana dok nije ubo pravu, a sve zato što nije imao pojma i nije imao obrtomer. Zato sam i postavio onaj likn ka leserskim obrtometima jer ih možeš koristiti gde hoćeš i kad hoćeš.
Ко је тај Милан? Ако сам те добро разумео он има елисе? Можда ће бити вољан да позалми једну на пробу?
Mislio sam na Milano grad u Italiji :) tamo je u ono vreme kupovao elise.
Упсс. Статива.
-
Ајде људи. Потребна помоћ пријатеља. Ради пробе тражи се елиса за Јохнсона 30 КС 2т - 10 х 11 или што сличнија. :drinks:
-
Neznam u cemu je problem sa elisama,covek ima pune dzakove polovnih elisa,uglavnom za Yamahe i Johnsone,prodaje komad 10 do 20 evra(zavisi od velicine).
-
Još da nam obezbediš ime, adresu i broj telefona.... i nautička zajednica Srbije će ti biti večno zahvalna! :taunt: :lol:
A možda te neko časti i pivom! :drinks: :lol: :lol: :lol:
-
Neznam u cemu je problem sa elisama,covek ima pune dzakove polovnih elisa,uglavnom za Yamahe i Johnsone,prodaje komad 10 do 20 evra(zavisi od velicine).
Ко и где је тај човек? Имаш ли неки контакт са њим? Дај његов телефон. А што се тиче пива нека буде мој ред. :drinks:
-
Ovo lici da je na Bubanj potoku
-
Nazalost nemam telefon od tog coveka,jer sam vizitkartu izgubio,cim je pronadjem prosledicu Vam.
-
Srsa ,Šta bi sa Jonijem ?.. :new_russian: Nadje li pravu elisu?
Ako se nisi snašao ,možda da pokušaš ovdje.. http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=5639.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=5639.0) (http://www.mojaladja.com/forum/Smileys/default/muslim-man.gif)
-
Е мој Његоше, још ништа. На више страна сам послао молбу за елисом 10 х 11 на пробу. Сад чекам да се неко јави са позитивним вестима. Видећемо. Чекам и да Кемппи пронађе контакт телефон са човеком који продаје елисе. Све у свему ја чекам, чекам, чекам, а време пролази, пролази, пролази....... :sorry:
-
Proci ce ti mladost cekajuci.Ljudi javljajte se Srsi.
-
Srsa ja imam jonija 25 ks elisu 10x13 znaci standard elisa i guram splav ,bas ga guram i motor mi slatko ide u obrtaje kad zatreba ti ako nemozes sa trinaesticom da dobijes zeljeni efekat ,moje misljenje, da ti je motor vec dobro izdahtao ,trinaestica je joniju standard i trebao bi sa njom da izlijeces a to sto ga davi nije do nje nego do motora izmjeri kompresiju....poz
-
Auuu ala ga utesi do j....a :suicide:
-
Srsa ja imam jonija 25 ks elisu 10x13 znaci standard elisa i guram splav ,bas ga guram i motor mi slatko ide u obrtaje kad zatreba ti ako nemozes sa trinaesticom da dobijes zeljeni efekat ,moje misljenje, da ti je motor vec dobro izdahtao ,trinaestica je joniju standard i trebao bi sa njom da izlijeces a to sto ga davi nije do nje nego do motora izmjeri kompresiju....poz
Bio je neki lik iz Brčkog na pik .ba koji prodaje sve vrste polovnih elisa ,al ga nema na PIK-u 7 nedjelja...možda ga vi znate... :censored:
-
Srsa, a da probas ti camac sa nekim drugim motorom,
Albatros je dobio 40%, a samo je stavio ispravan T10, iako mu je stari motor delovao OK.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7683.msg85562;topicseen#msg85562 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7683.msg85562;topicseen#msg85562)
-
Nisam uspeo pronaci vizitkartu od coveka sto prodaje elise,pa Vam preostaje da ga pronadjete subotom na pijaci Bubanj potok,na platou gde se prodaju polovne stvari(sa druge strane potoka),nalazi se negde na sredini,prodaje polovne gumene camce,vanbrodske motore i masine za sivenje,tako da ga nije tesko naci.Neznam da li je redovno na pijaci ili samo ponekad,zivi uZemunu(ako je to od neke pomoci).
I dalje trazim vizitkartu,ne zbog Vas,vec zbog piva koje ste obecali :drinks:.
-
Imam ja yamahu 30 na probu da dam... Ima rucicu... Srso ako hoces duga je noga... Samo da joj zamenim impeler....
Pozdrav
-
Кемпи то је веома корисна информација. Тај тип ће бити пронађен а његов телефон ће бити објављен. Не знам да ли ћу успети да у суботу одем до Бубањ потока и нађем тог типа , али ако неко има потребу да иде у Бубањ поток, могао би онако успут да покуша да га пронађе и прибави контакт телефон.
Хвала Фишермане на понуди. Драге воље ћу је прихватити, али најпре да ипак пробам са елисом.
Чуо сам се телефоном са Маринком(из Бијељине) и потврдио је да је мотор екстра а да је проблем само у елиси. Чак је навео да би ми можда највише одговарала елиса 10 х 10,5. У сваком случају наручио је елису од његовог добављача делова из Италије, и како је рекао, ако све буде у реду требало би да стигне у четвртак(07.07.2011.), тако да постоји могућност да за викенд извршим пробу. Међутим судећи по досадашњем искуству са мајсторима и обећањима, ништа није сигурно. Видећемо. :sorry:
-
Наравно, по теорији пакости. Сад сам се вратио са бувљака и нисам нашао продавца елиса. Да ли само данас није био или не долази више не знам, али у сваком случају нисам га пронашао. А што се тиче Маринка и елисе из Италије, ништа од четвртка и пробе овог викенда. Тек у току недеље ћу поново покушати да се чујем са Маринком и видим у чему је проблем и покушати да закажем нови термин за пробу, наравно уколико елиса стигне.
Све у свему поново чекање, нервирање, псовање и тд............... :wild: :nono: :diablo: :skull: :suicide:
-
Наравно, по теорији пакости. Сад сам се вратио са бувљака и нисам нашао продавца елиса. Да ли само данас није био или не долази више не знам, али у сваком случају нисам га пронашао. А што се тиче Маринка и елисе из Италије, ништа од четвртка и пробе овог викенда. Тек у току недеље ћу поново покушати да се чујем са Маринком и видим у чему је проблем и покушати да закажем нови термин за пробу, наравно уколико елиса стигне.
Све у свему поново чекање, нервирање, псовање и тд............... :wild: :nono: :diablo: :skull: :suicide:
Dok ne stigne elisa,što ne probaš Fisherman-ovu Yamahu ?da si načisto... :new_russian:
-
I ja bi tu probao drugi motor, cisto da znas na cemu si?
HOGAR-ov celicni brod sa 25 KS ide uzvodno 20 km/h, e sad bilo bi dobro kad bi znali koju elisu ima.
-
A jesi li siguran da si izvukao sidro iz vode kad si probao camac??? :lol:
-
Данас сам пробао чамац и мотор са елисом 10 1/2 х 11. Елиса није нова, далеко од тога, доста је рабљена и по ивицама сва три пера добрано изгребана, као да је их је неко турпијао. Али нема везе. Са таквом елисом, у чамцу нас двојица (комшија са марине и ја-он око 80 кг и ја око 125 кг) и стандардном опремом у чамцу(кожни јастуци у кабини, резервни мотор Т4,8, неколико кг алата и сл.) лепо смо глисирали узводно Савом. Чак сам успео да мало одузмем пун гас у режиму глисирања. Број обртаја мотора при пуном гасу је био већи него приликом пробе са елисом 10 х 13 о којој је Сале већ објашњавао у предходним постовима. Наравно то је мој субјективни осећај по звуку мотора јер немам обртомер. Брзина којом смо глисирали такође није измерена јер нисам имао уређај који би ми очитао брзину кретања, али опет по субјективном осећају узводно смо ишли око 30 км/сат(такође у односу према очитаној брзини од 19 км/сат низводно на прошлом тестирању са елисом 10 х 13 ). Проба мотора је трајала укупно 5 минута јер сам био на локацији одмах на изласку из Чукаричког рукавца и узводно(где је иначе глисирање забрањено) а у висини Сајма су се одржавале трке скутера у присуству патроле речне полиције.
Све у свему ја сам бар у овом тренутку задовољан, а даље пробе (надам се са уређајима који би ми очитали брзину и број обртаја мотора, као и потрошња мотора) ће уследити у наредном периоду. Значи ипак је била у питању елиса а не мотор(на сву срећу и моје задовољство). :good:
-
Данас сам пробао чамац и мотор са елисом 10 1/2 х 11. Елиса није нова, далеко од тога, доста је рабљена и по ивицама сва три пера добрано изгребана, као да је их је неко турпијао. Али нема везе. Са таквом елисом, у чамцу нас двојица (комшија са марине и ја-он око 80 кг и ја око 125 кг) и стандардном опремом у чамцу(кожни јастуци у кабини, резервни мотор Т4,8, неколико кг алата и сл.) лепо смо глисирали узводно Савом. Чак сам успео да мало одузмем пун гас у режиму глисирања. Број обртаја мотора при пуном гасу је био већи него приликом пробе са елисом 10 х 13 о којој је Сале већ објашњавао у предходним постовима. Наравно то је мој субјективни осећај по звуку мотора јер немам обртомер. Брзина којом смо глисирали такође није измерена јер нисам имао уређај који би ми очитао брзину кретања, али опет по субјективном осећају узводно смо ишли око 30 км/сат(такође у односу према очитаној брзини од 19 км/сат низводно на прошлом тестирању са елисом 10 х 13 ). Проба мотора је трајала укупно 5 минута јер сам био на локацији одмах на изласку из Чукаричког рукавца и узводно(где је иначе глисирање забрањено) а у висини Сајма су се одржавале трке скутера у присуству патроле речне полиције.
Све у свему ја сам бар у овом тренутку задовољан, а даље пробе (надам се са уређајима који би ми очитали брзину и број обртаја мотора, као и потрошња мотора) ће уследити у наредном периоду. Значи ипак је била у питању елиса а не мотор(на сву срећу и моје задовољство). :good:
:good: Drago mi je da si riješio problem.. :good:
-
Srso, čestitam!
Sredi malo tu elisu i uživaj u brzini! :good:
-
:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: