Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Kapetan 27, 04, 2010, 20:49:21 posle podne

Naslov: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 20:49:21 posle podne
Nesto mi ubija akumulatore...

imam 4 akumulatora od 70ah paralelno vezanih , znaci ukupno 280 ah,
punim ih recimo 3-4 dana dok se voltaza ne popne na 14 15 V...

kako se napune posle 2-3 dana skroz se isprazne....

prvo sam mislio da je u pitanju neki od akumulatora, te sam ih punio 4 dana , onda raskacio i posle 24 casa merio voltazu pod opterecenjem na svakom od njih ponaosob (zajednicka masa a skinuo pluseve)

1 aku 14,2 v
2 aku 14,4 v
3 aku 14,6 v
4 aku 15 v

sta znace ove razlike ? da li iz njih mogu da zakljucim koji ne valja , ujedno na Garmin FF140 pokazuje za 1v manje od digitalnog unimera ???


Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 21:01:19 posle podne
Da li si mjerio akumulatore nekoliko dana nakon punjenja da vidiš koliko svaki drži napon ili si mjerio nako samoga punjenja? :stop:

kad sam zavrsio punjenje raskacio sam sve akumulatore tako da budu samo na zajednickoj masi, 24 casa kasnije to jest danas sam im merio voltazu
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 21:09:56 posle podne
Na cemu stoje akumulatori? Ta mala razlika u naponu ne moze tako brzo da ih isprazni. Ali ako stoje direktno na metalu, e to moze da bude pogubno. Obavezno ih stavi ili na stiropor ili na obicnu dasku colaru. :good: :drinks:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 21:24:29 posle podne
Cvijo, svaki lim u sebi sadrzi neku kolicinu celika koji se da namagnetisati, t.j. magnetno aktivan materijal. Prilikom punjenja se te magnetne cestice "ustroje" i materijal se koliko toliko namagnetise. A kad se iskljuci punjenje, te magnetne cestice "izazivaju" kretanje jona koji su stvoreni u kiselini (i "+" i "-"), ali sada u suprotnom smeru pa se dobija efekat praznjenja, koji se ne moze izmeriti instrumentom. Cak i jedan akumulator nije pametno da stoji na metalnoj podlozi a pogotovo ako ih je vise, jer se onda veca povrsina metala namagnetise pa je efekat magnetne "zone" veci, a time i magnetni efekat jaci.

Nadam se da sam bio jasan. Pozzzzzzz
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 21:34:11 posle podne
Cvijo, sasvim dovoljno je i 2,5/3cm. Nije toliko jako magnetno polje, samo da bas nije na metalu, mada se oseca i uticaj na 2cm ali mnogo manje nego kad je direktno na metalu. Od 2cm pa na vise, za svaki milimetar se visestruko gubi jacina magnetnog polja. Ne brini dobro si uradio. Pozzz :good:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 22:00:39 posle podne
kako bre da ide dalje od metala a kako stoji u kolima ? inace stoje recimo 2 cm odvojeni od korita i plasticnim koritima
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Darkobp 27, 04, 2010, 22:09:36 posle podne
Za pocetak ti taj unimer prebaci na opeg za 10A i stavi ga Redno na plus pol na elekt.instalaciji  dok je ugasena instalacija tj bez potrosaca i odmah ces sve znati :good: dali ti neko"krade" struju pa onda trazi dalje krivca

Meni recimo odtkaako sam promenuo cd u kolima i kupio novog pionira i cim vec 5,6dana slucajno nevozim auto on mi sprasi akumumalor,a napajanje ima samo onu zicu za cuvanje memorije :suicide:

Tvoji akum.su veliki i ima ih puno tako da ti imas neki veci problem od mene al obrati paznju i na takve sitnice
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Zoran 27, 04, 2010, 22:15:25 posle podne

           Kapetane,prikljuci akumulatore kako ti stoje,iskljuci sve potrosace i u mraku skini
jednu klemu,i sa njom kuckaj po njenom nosacu.ako baca varnicu nesto ti krade struju.
E onda je problem.Moras jednog po jednog potrosaca fizicki da iskljucis i tako redom dok
ne naletis na pravog.Mozda ti je vlaga nesto premostila.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 22:32:42 posle podne
sutra ponovo na akumulatore  :good:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 22:44:07 posle podne
Kap, ne stoji ti mestu poredjenje sa kolima, a i u kolima da bi duze trajao akumulator stoji na sintetickoj gumi a ne golom metalu.
A odgovoricu ti pitanjem: Imas li bilo gde na autu Zn (cink) anodu?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 22:48:03 posle podne
Kap, ne stoji ti mestu poredjenje sa kolima, a i u kolima da bi duze trajao akumulator stoji na sintetickoj gumi a ne golom metalu.
A odgovoricu ti pitanjem: Imas li bilo gde na autu Zn (cink) anodu?

kod mene u yugu stoji na metalu jos ima neki sraf da se pritegne akumulator ... znaci mislis da treba da su 3-4 cm odmaknuti od lima ?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zoki novus 27, 04, 2010, 22:48:26 posle podne
a zar netreba napon da bude izmedju 12-13v
nesto mi to 15 bode oci
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 27, 04, 2010, 22:50:08 posle podne
a zar netreba napon da bude izmedju 12-13v
nesto mi to 15 bode oci

i meni al kazu ok je i to ... jebem li ga ... ovo sa ampermetrom cu sutra probam pod obavezno imam neki ampermetar na brodu ali ide do 60 A sto mi bas i ne znaci mnogo ...
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 23:02:48 posle podne
Novuse, stari punjaci (alternatori su punili do 13,8V), a ovi novi idu do 15V. Nije to mnogo.

@Kapetane, pogledaj gde stoje ti drzaci na kolima. Uglavnom su po ivicama gde je kuciste debelo.
A na vodi, voda u dodiru sa metalom ubrzava magnetni efekat i stvaranje jona pa zato u camcu treba da budu odvojeni dok u kolima ne mora toliko, jer se ipak kola cesce pale i aku se dopunjuje. Da i ti vozis Che-a svaki dan po nekoliko sati ni ti ne bi to primetio jer bi se akumulatori cesce dopunjavali i to sa vecom strujom nego sto je struja samopraznjenja.
Jos kao problem moze da bude i ispravnost svakog akumulatora ponaosob. Cim oni ne pokazuju istovetan napon nakon nekoliko dana, oni se sami od sebe prazne bez obzira na ovo sto sam ti rekao. Ovo su opsti uslovi eksploatacije akumulatora na metalnim plovilima.
Pokusaj da ih nakon punjenja iskljucis ne samo sa punjaca i broda, vec ih raskaci i posle nekoliko dana proveri svaki pojedinacno. Ako je samo jedan los, on neumitno pokrece strujno kolo i prazni ostale akumulatore.
Jedino resenje ti je da in posle punjenja skroz raskacis i kad krenes da plovis, ponovo ih zakacis i dok si na brodu sluzice ti jer ces ipak ponekad paliti motor pa ce se dopunjavati.
Pozzzzzzzz :drinks:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ladjaVlajko 27, 04, 2010, 23:46:48 posle podne
Cvijo, svaki lim u sebi sadrzi neku kolicinu celika koji se da namagnetisati, t.j. magnetno aktivan materijal. Prilikom punjenja se te magnetne cestice "ustroje" i materijal se koliko toliko namagnetise. A kad se iskljuci punjenje, te magnetne cestice "izazivaju" kretanje jona koji su stvoreni u kiselini (i "+" i "-"), ali sada u suprotnom smeru pa se dobija efekat praznjenja, koji se ne moze izmeriti instrumentom. Cak i jedan akumulator nije pametno da stoji na metalnoj podlozi a pogotovo ako ih je vise, jer se onda veca povrsina metala namagnetise pa je efekat magnetne "zone" veci, a time i magnetni efekat jaci.

Nadam se da sam bio jasan. Pozzzzzzz

Da znaš da prvi put u životu čujem za ovu varijantu ...
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 27, 04, 2010, 23:54:35 posle podne
LadjaVlajko, pitaj stare profesionalne vozace kako pune akumulatore. Nikad direktno na betonu i metalu ako je u vodi. A na cistom metalu moze samo ako je taj metal vezan direktno na "-" pol, (to sam zaboravio napomenuti).
Ja sam ovo saznao od oca i njegovih majstora iz akumulatorske stanice. Zato mu je na kamionu vek trajanja akumulatora bio preko pet godina.
A zaboravih jos i reci da se ovo odnosi na olovne kiselinske akumulatore.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ladjaVlajko 28, 04, 2010, 00:09:51 pre podne
 :good:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ladjaVlajko 28, 04, 2010, 08:22:29 pre podne
Kapetane, vrati mi onaj  :good: tamo gde je bio. To je za zorter-ov komentar o punjenju akomulatora.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 07, 07, 2010, 22:56:29 posle podne
da ne otvaram novu temu ...

gde ima da se kupi ampermetar do 15 ampera koji moze po ceo dan da bude u strujnom kolu ... nebitno da li je digitalni ili analogni
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: captjerry 07, 07, 2010, 23:06:55 posle podne
da ne otvaram novu temu ...

gde ima da se kupi ampermetar do 15 ampera koji moze po ceo dan da bude u strujnom kolu ... nebitno da li je digitalni ili analogni

Mozda ja imam, ali nije nov...pogledacu sutra kad se vrnem s reke pa javljam...
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 07, 07, 2010, 23:17:28 posle podne
trebaju mi 3 komada (Solani panel , Potrosaci, Akumulatori) bilo bi dobro da su isti :)
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: captjerry 07, 07, 2010, 23:20:28 posle podne
trebaju mi 3 komada (Solani panel , Potrosaci, Akumulatori) bilo bi dobro da su isti :)

u, pa to moze da bude problem  :smile:  videcu sutra pa ti javljam
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 08, 07, 2010, 09:18:47 pre podne
Ako sam dobro shvatio skinuo si + klemu i merio posle 24h i imao pun napon pod opterecenjem akumulatori su onda dobri.  Razlika izmedju njih je normalna ako meris pod opterecenjem a razlicite su snage akumulatori.
To znaci da nemas problem s akumulatora nego nesto vuce u instalaciji.
1. Instalacija nije mogla da prazni ako je losa jer su bili otkaceni i zato se nisu ni izpraznili.
2.Konstantno magnetno polje ne moze ni da puni ni da prazni pogotovo ne toliko da se isprazne stotine amper casova iz 4 akumulatora za par dana .
3.Nikad nisam cuo da moze od struje punjenja kakvu ima kapetan da se namagnetise lim koji i inace ne drzi dobro magnetnu energiju jer nije celik. Onda bi "lepio" sitne metalne stvari na tom mestu. a i to je suprotno sa pricom da se u kolima stavljaju na deblji lim pa onda je polje jace a i praznjenje. Akumulatori ne stvaraju promenljivo magnetno polje koje bitno utice na trajnost i rad a i okolina mu ne smeta bitno jer u njemu nema magnetnih materijala ni promenjivog polja pri radu.
4. To sto pune akumulatore na nekom izolatoru je zato sto cesto stari punjaci nisu dobro uzemljeni pa oce da drma ako si na betonu unace nema veze punjenje na betonu i trajnost akumulatora to su babske price.
Struja punjenja je bitna a ne na cemu se puni.
5. Cink anoda koja je inace losija od magnezijumske ne sluzi za sprecavanje elektrolize vec galvanskih struja tj. napona koji se stvara izmedju razlicitih provodnih materijala. AKO JE + OTKACEN NEMA STRUJE. JEDINO AKO JE UMESTO DESTILOVANE VODE SIPANA OBICNA HOCE DA SE SAMOPRAZNI.  PROVERI NIVO VODE U NJIMA :drinks:

Vezi ampermetar izmedju + jednog od akumulatora i potrosaca vidi sta pokazuje kad je sve iskljuceno a masa spojena.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: banemasulovic 08, 07, 2010, 09:27:09 pre podne
kapetane,isti problem pražnjenja imao sam i ja na svom brodu,za dva dana prazni akomulatori.Kupio sam prekidač za akomulatore u Nautici na Adi i preko njih vezao dva akomulatora od po 100ah.Kad krenem sa broda okrenem na 0 ,a kad dođem uključim.Rade besprekorno.Merenje vršim pokazivačem koji sam skinuo sa lade 1500 (sat sa crvenim belim i zelenim poljem)pokazao se kao izvrstan.Pri startovanju pokazuje koliko su napunjeni a tokom punjenja koliko ih alternator puni.Pokušaj nije skupa investicija.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 08, 07, 2010, 10:50:58 pre podne
kapetane,isti problem pražnjenja imao sam i ja na svom brodu,za dva dana prazni akomulatori.Kupio sam prekidač za akomulatore u Nautici na Adi i preko njih vezao dva akomulatora od po 100ah.Kad krenem sa broda okrenem na 0 ,a kad dođem uključim.Rade besprekorno.Merenje vršim pokazivačem koji sam skinuo sa lade 1500 (sat sa crvenim belim i zelenim poljem)pokazao se kao izvrstan.Pri startovanju pokazuje koliko su napunjeni a tokom punjenja koliko ih alternator puni.Pokušaj nije skupa investicija.

kako se zove taj instrument sa lade ? i nije mi jasno sta tacno radi ? iz tvog texta zakljucujem da na startu pokazuje voltazu a posle amperazu ?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: banemasulovic 08, 07, 2010, 11:17:16 pre podne
to je instrument koji je fabrički ugradjivan na lade 1300 i 1500 i sastoji se od tri polja.Crveno je mala voltaža,belo je nazovimo medijum i zeleno je voltaža od 12-16 volti.Kada daš kontakt kazaljka pokazuje napunjenost akomulatora  na jednom od ta tri polja,kada upališ motor on pokazuje punjenje 12 volti (na početku zelenog polja) a kako daješ gas kazaljka se pomera ka brojci 16v.Ako pogledaš lade tog tipa ovaj instrument se nalazio na sredini konzole ispod radija
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 08, 07, 2010, 15:22:53 posle podne
aha , to je ipak voltmetar ako se ne varam ?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 08, 07, 2010, 15:28:18 posle podne
aha , to je ipak voltmetar ako se ne varam ?

 :good: :good:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 08, 07, 2010, 19:08:23 posle podne
Kapetane definitivno se javi za subotu da resimo tu mozgalicu.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: banemasulovic 09, 07, 2010, 09:13:30 pre podne
Interesuje me ima li nekakav ampermetar sa skalom na kojoj bi se očitavala potrošnja
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: captjerry 09, 07, 2010, 10:20:30 pre podne
Kao, imam neke instrumente koji su vise za muzej nego za ladju i svakako nemam tri...ne verujem da bi ti to stavio na brod...ako hoces mogu da ti ih ponesem negde da vidis...
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: banemasulovic 09, 07, 2010, 11:07:46 pre podne
Hvala ti na brzom odgovoru mislim da bi bio potreban samo jedan i to na izlaznim vodovima akomulatora ili na ulazu sabirnice kod table.Našao sam na oglasniku našeg sajta pod ostalo gotove instrument table na jednoj ima mali ampermetar ali ne znam u kojoj je funkciji,da li kontroliše punjenje ili potrošnju.Mislim da jedna ovakva spravica mnogo doprinosi bezbednosti plovidbe,jer kad su akomulatori prazni nema gurke na reci
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: parigroz 09, 07, 2010, 11:58:54 pre podne
to je instrument koji je fabrički ugradjivan na lade 1300 i 1500 i sastoji se od tri polja.Crveno je mala voltaža,belo je nazovimo medijum i zeleno je voltaža od 12-16 volti.Kada daš kontakt kazaljka pokazuje napunjenost akomulatora  na jednom od ta tri polja,kada upališ motor on pokazuje punjenje 12 volti (na početku zelenog polja) a kako daješ gas kazaljka se pomera ka brojci 16v.Ako pogledaš lade tog tipa ovaj instrument se nalazio na sredini konzole ispod radija
nista bez "lade".........xexexe :drinks:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 09, 07, 2010, 23:08:50 posle podne
A na cistom metalu moze samo ako je taj metal vezan direktno na "-" pol, (to sam zaboravio napomenuti).

Pa valjda su nam minusi svakako uzemljeni t.j. na masi broda
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 09, 07, 2010, 23:28:52 posle podne
osim digitalnih ampermetara najbolji je onaj koji ima nulu na sredini pa meri i potrosnju i punjenje.
Instrument sa lade je voltmetar i kad se puni napon na akumulatoru raste a kad se prazni pada i tako se vidi sta se desava.
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 10, 07, 2010, 12:40:28 posle podne
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?

imam ali je +- 60 ampera ... a skazaljka ide levo desno u rasponu od 6 cm ... 1 cm je oko 20 ampera ... 1 amper je 1/2 mm

ne upotrebljivo ...
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: zorter 10, 07, 2010, 14:08:47 posle podne
Moze da se nadje isti takav +/- 30A, sto na istom rasponu znaci osetljivije pomeranje kazaljke. A ima (mada je teze naci) i isti takav ali +/- 15A. Mislim da ih je radila ISKRA ili RUDI CAJEVAC.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 10, 07, 2010, 19:16:11 posle podne
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?

imam ali je +- 60 ampera ... a skazaljka ide levo desno u rasponu od 6 cm ... 1 cm je oko 20 ampera ... 1 amper je 1/2 mm

ne upotrebljivo ...

Svaki instrument je uvek Voltmetar i to obicno osetljivosti 100mV e sad ako mu Shunt vezan paralelno onda je to Ampermetar i merice pad napona na Shuntu sto znaci veci shunt veci i pad napona i samim tim veci otklon kazaljke i obrnuto manji shunt manji pad napona i manji otklon.
E sad ako se tom instrumentu doda shunt znacajno vece otpornosti redno vezan sa kretnim kalemom dobija se voltmetar ciji ce opseg zavisiti od otpora shunta moj savet je da probas sa vecim otpornikom pa nanize dok ne dobijes zeljene
.

Oprezno otvori instrument,i zameni mu šent sa 6x manjim i dobio si + - 10A.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 10, 07, 2010, 22:01:08 posle podne
sta je Шент ?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 10, 07, 2010, 23:55:13 posle podne
sta je Шент ?

Kod ovakvih ampermetara (instrument sa pokretnim magnetom) taj niskoomski otpornik je najcesce ugradjen u sam instrument. Dakle, sva struja koja protice kroz akumulator treba da protice i kroz instrument. I tu se javlja problem - treba prekinuti pletenicu koja spaja sasiju i - klemu akumulatora, i ta dva kraja pletenice dovesti na ampermetar. Kako to treba da se dovede do ampermetra, a od akumulatora do instumenta postoji veliko rastojanje, ta zica (odnosno kabl) bi morala da bude jako velikog preseka da se ne stvorio veliki pad napona i da se ta zica ne bi grejala. Znaci reda velicine 25-40 kvadratnih milimetara preseka, sto je veoma mnogo. Kod kola gde je akumulator napred taj put je mnogo manji, ali kod nas je to veliki problem...

Kad bi taj sant (otpornik) bio izvan instrumenta, on bi mogao da se montira kod akumulatora i da se spoji sa dve tanke zice sa instrumentom, ali se plastim da to nije slucaj. Uostalom, izmeri otpor instumenta izmedju klema +L i +B. Ako je otpor 0 ionda je vrlo verovatno da je taj otpornik u samom instrumentu.

Voltmetar je ustvari korisniji instrument od ampermetra. Ampermetar samo pokazuje da li se akumulator puni (dok motor radi) ili prazni (dok motor ne radi, ili kada je alternator/dinamo neispravan ili potrosnja premasuje proizvodnju). Voltmetar osim ovih informacija daje i podatak da li se akumulator prepunjava (kad crkne regler) sto je veoma vazno. Kada se akumulator puni napon je oko 14V, kada se prazni on opada ispod ove vrednosti, a ako je napon preko 14,5V i jos raste sa turazom akumulator se prepunjava.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 11, 07, 2010, 00:01:21 pre podne
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp

Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 11, 07, 2010, 00:17:08 pre podne
za sutra nemam pojma :( sutra na dva mesta jurcam ...

ajde cucemo se u toku nedelje pa da se naciljamo negde , a i marketa da iscimam da proveri akumulatore  :good:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 11, 07, 2010, 00:22:32 pre podne
za sutra nemam pojma :( sutra na dva mesta jurcam ...

ajde cucemo se u toku nedelje pa da se naciljamo negde , a i marketa da iscimam da proveri akumulatore  :good:

Kad god :drinks:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 11, 07, 2010, 09:09:55 pre podne
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp

Dobra fora zaista samo treba izbazdariti po ugradnji da se zna koje struje pokazuje.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 11, 07, 2010, 22:12:17 posle podne
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp

Dobra fora zaista samo treba izbazdariti po ugradnji da se zna koje struje pokazuje.

Ko god je ikad imao predmet i lab. vežbe iiz predmneta električna merenja zna da barem baždarenje nije problem.

Kod mene na čamcu je taj pad napona na pletenici pri striji od oko 10 A   0,12V.Ostalo je stvar matematike

Što znači da instrument osetljivosti100mV(a skoro svi komercijalni instrumenti su takvi) ima pun otlon za struju od oko 9A

Što opet znači da bi kapovi kineski unimeri koje je kupio završili posao.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 11, 07, 2010, 23:36:18 posle podne
Naravno samo kazem da to treba uraditi da bi Kap znao sta instrument pokazuje.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 12, 07, 2010, 00:09:58 pre podne
Naravno samo kazem da to treba uraditi da bi Kap znao sta instrument pokazuje.

Pa zato smo mi tu :telephone: :taunt:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 12, 07, 2010, 11:02:12 pre podne
Ko god je ikad imao predmet i lab. vežbe iiz predmneta električna merenja zna da barem baždarenje nije problem.

ja sam imao taj predmet u koncaru :) al moram da priznam da nisam uoste pazio na casovima profesorka je bila bomba :)


Što opet znači da bi kapovi kineski unimeri koje je kupio završili posao.

pa zar ne bi prica da ce da pregore ako ih duze ostavim ? da rade?
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: marke 12, 07, 2010, 12:29:54 posle podne
Ne jer ih koristis kao voltmetre a ocitavas struju posredno, tj. pad napona.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 12, 07, 2010, 12:36:57 posle podne
Ne jer ih koristis kao voltmetre a ocitavas struju posredno, tj. pad napona.

mislio sam da ih stavim kao ampermetar ? ustvari marke moras ti to meni da objasnis na licy mesta ice i pice cu ja da spremim :)
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: ljubac 12, 07, 2010, 15:14:07 posle podne
Ne jer ih koristis kao voltmetre a ocitavas struju posredno, tj. pad napona.

I koji je uzgred budi receno reda velicine 100-150 mV (da nebude zabune miliVolti)
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: busa2 12, 07, 2010, 22:49:31 posle podne
KAP da ti kazem i ja nesto.

ja se u struju uopste nerazumem ali imam u radnji i voltmetar i ampermetar doji uzmi ih na par dana i bajaj sa njima dok nenadjes problem posto ste me sludeli sa vasim terminima i idejama o kvaru pa kovelim da i ja nesto pomognem aj zdravo pa se javi ako hoces , ako neces  :drinks:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Željoni 12, 07, 2010, 23:02:43 posle podne
Svaka čast Busa , da već rešimo i ovaj problem  :yahoo:
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Kapetan 12, 07, 2010, 23:15:15 posle podne
busa koliko meri taj ampermetar ?  bacaj info i da oma pazarim
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Zoran 12, 07, 2010, 23:21:25 posle podne

           Niste mi jasni ljudi.

    Zašto ako to znate dobro ne postavite šemu.Možda i sliku.Ako ne želite da i drugi
 znaju kažite to da uradim košta toliko i tačka.
Naslov: Odg: Mozgalica
Poruka od: Darkobp 13, 07, 2010, 00:38:31 pre podne
Ko do sad nije shvatio bolje da plati majstora :smile: