Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: shomysss 07, 09, 2009, 21:05:55 posle podne
-
Resio sam na vodu :) pa mi je potrebna pomoc!Pronasao sam camac sa kabinom(i to lepom kao ima dve,znate na sta misllim) 6m sa 1,30 ili 25 tako nesto u losijem stanju(sav isaran,oronuo,u 100 boja,bez papira i bez icega,pod doduse bez korozije)kao nikada nije bio na vodi a meni kao laiku ne deluje bas kao istinito :police:!Cena mu je 550eura!Pa vas pitam sta mislite da li to uzeti ili nekog 'Smederevca" pa mu nadograditi kabinu??????
-
Resio sam na vodu :) pa mi je potrebna pomoc!Pronasao sam camac sa kabinom(i to lepom kao ima dve,znate na sta misllim) 6m sa 1,30 ili 25 tako nesto u losijem stanju(sav isaran,oronuo,u 100 boja,bez papira i bez icega,pod doduse bez korozije)kao nikada nije bio na vodi a meni kao laiku ne deluje bas kao istinito :police:!Cena mu je 550eura!Pa vas pitam sta mislite da li to uzeti ili nekog 'Smederevca" pa mu nadograditi kabinu??????
6m sa 1.30m?? Malo je to cini mi se uzano za bilo kakvu ozbiljnu brodicu,ima da se ljuljuskas snjim kao na duseku :lol: Al bitno je biti samo na vodi :pogranichnik: :good:
Baci ovamo slike obavezno da ga vidimo!!
-
nema sanse da je to sirina preko svega...verovatno 1,30 u tabanu...to je negde izmedju 1.80 i 2.00 preko svega, zavisi od ugla boka...
svaki camac moze da se sredi, samo je pitanje koliko truda i, vremena i novca je neko spreman da ulozi...baci slike pa da vidimo...
-
Ja sam se ljuljuskao pet godina u takvom camcu i napravio sam puno kilometara i evo jos mrdam!To mi lici na smederevske mere.A sve moze da se sredi a ni cene nije strasna,cak je i mala jer toliko kosta siklja tih dimenzija u Smederevu!
-
Volje imam a za novac bi se snasao jos je i olaksavajuca okolnost to sto mogu polako da ga radim a samim tim i pare da skupljam :smile:,ali pak ako za te pare mogu da kupim Smederevca pa ja da mu napravim kabinu...nisam pametan :superstition:>?Doduse nemam iskustva sa pravljenjem kabinica jel to nesto mnogo komplikovano????
-
Kabina nije komplikovana za rad. Ako nevaris moraces uzeti nekog bravara.Smirglati i farbati mozes sam za farbu za korito koristi dvokomponentne boje.Prajmer i farbe imaju cenu ali tu nemoj zaliti.Osmisli kabinu pa na rad,pitaj ovde ces saznati sve sta te interesuje pozz :drinks:
-
Ljudi da se razumemo jednu stvar,cuveni smederevci nisu predvidjeni za kabinu,pa cak ni onaj najveci.Moj prijatelj je stavio kabinu,i ka se zaljulja na malim talasicima samo sto se ne prevrne.Nemozes oko njega proci jer 100 posto padas u vodu,a ako se drzis onda prevrces camac.A zamislite tu skalameriju na nekom pojacanom vetru.
-
Gorio potpuno si u pravu mada si i sam video da su neki stavljali kabine.Kabina treba biti niska da se zavuces . Ja je nebi stavljao samo neku tendu da te zastiti od sunca i kise :drinks:
-
Ovaj sto sam gledao ima neku malu kabinu nekako u liniji skladno mi deluje nemam pojma onako ususkano e sada ipak sam ja laik :agree:
-
Ljudi da se razumemo jednu stvar,cuveni smederevci nisu predvidjeni za kabinu,pa cak ni onaj najveci.Moj prijatelj je stavio kabinu,i ka se zaljulja na malim talasicima samo sto se ne prevrne.Nemozes oko njega proci jer 100 posto padas u vodu,a ako se drzis onda prevrces camac.A zamislite tu skalameriju na nekom pojacanom vetru.
Imao sam isti problem na shurakovom prvom kabinasu. Zapeo da postavi zadnji deo na stajacu visinu i kad stanes sa strane, oce u vodu zajedno sa mnom. Resenje smo uradili ubrzo, a to je:
S obe strane na vodenoj liniji zavarili nosace i postavili vodovodne polietilenske cevi (naravno zatvorene s obe strane) precnika 150mm. Nakon toga smo lagano hodali ivicom camca i nije tonuo ni cela 2cm. A i na talasima i vetru je bio stabilan iako je tabanas sa jedva 80cm u tabanu.
-
Nista bez slike i pravih dimenzija.
-
Sto se tice niske kabine ,samo da se neko ususka,onda bolje da se napravi tenda,radi kise i sunca,koja ima stranice i lepo bude,a camac negubi na stabilnosti.Mislim da je to bolje nego da se uvlacis u kabinicu kao u vrecu.
-
Ako ima neko ko se razume a raspolozen je i iz Panceva je ili Bg-a da ide samnom da ga pogleda neka se javi castim pivo :drinks: i prevoz naravno :biggrin:
-
Ljudi da se razumemo jednu stvar,cuveni smederevci nisu predvidjeni za kabinu,pa cak ni onaj najveci.Moj prijatelj je stavio kabinu,i ka se zaljulja na malim talasicima samo sto se ne prevrne.Nemozes oko njega proci jer 100 posto padas u vodu,a ako se drzis onda prevrces camac.A zamislite tu skalameriju na nekom pojacanom vetru.
Imao sam zadovoljstvo da na smederevcu od 6m. imam kabinicu i tendicu i da se vozam skoro 6 godina!U kabini sam normalno mogao da sedim[bilo i malog viska] a tenda je bila niza nego sto je meni trebalo ali je to bila cena za koliko-toliko stabilnosti i vizuelnog sklada!Jeste da to nije to ali ako covek ima malo para onda vozi ono sto moze a ne ono sto zeli!Moram da pronadjem sliku i da je dodam da bi imao pravu predstavu o cemu pricam!Za svo to vreme nisam imao vise od case vode u camcu a vozio sam ga i po ekstremnom vremenu!
-
Evo slika moje prve kabine u obe verzije!Slike su malo losije jer sam slikao fotografije.
-
Samo, kolko ja vidim, ovo ni baba nije ista!!!
Deda,deda :nono: :nono:
-
Ista baba,druga farba!Bolje da se farba nego da ja trazim okolo drugu boju!! :slow_en:
-
Nista, nista :sorry: znaci, ucinilo mi se. :taunt: :yahoo:
-
Nista, nista :sorry: znaci, ucinilo mi se. :taunt: :yahoo:
Kupicemo ti naocare!! :aggressive:
-
E ovakav je ovaj sto sam ja gledao (kao na prvoj slici) samo sto mu je kabina malo drugacija :smile:
-
Ma to sam odmah video i uporedio, posto si na drugoj slici sa kacketom pa sam pomislio da je mozda i ladja druga, ali nije.
Ne brini, sve sam detalje pregledao, i na drugoj slici crnka a na prvoj plavusa. Pa ko velim da te upozorim da ne bi baba prva videla pa te :aikido: :aggressive:
-
E ovakav je ovaj sto sam ja gledao (kao na prvoj slici) samo sto mu je kabina malo drugacija :smile:
To je isti camac samo sto je kasnije dodata tenda!Bitno je koliko je visoka nadgradnja!Ako je previsoka za sirinu tabana pravi problem!
-
Ljudi ovaj mi je jos spustio cenu tako da bi ja to najverovatnije pazario ali mi treba neko da skokne samnom ko se razume da pogleda ::)!Jel ima neki dobrovoljac????????Kao sto sam vec naveo vozim dovozim sve sto treba :good:
-
Ljudi ovaj mi je jos spustio cenu tako da bi ja to najverovatnije pazario ali mi treba neko da skokne samnom ko se razume da pogleda ::)!Jel ima neki dobrovoljac????????Kao sto sam vec naveo vozim dovozim sve sto treba :good:
Drage volje bih krenuo sa tobom ali sledeca dva dana sam po opstinama i katastru!Od petka smo na Barickoj adi ali uvek ima resenje!!Otidi i napravi par slika,obrati paznju na taban camca,pogotovo na najnize tacke gde bi trebalo da se skuplja voda.Ponesi srafciger i slobodno probaj da busnes!Nego,gde se nalazi camac?
-
Ma u Pancevu :suicide:!Gledali smo ga u tom zadnjem delu gde je kao ciradica dobro se vidi da nije truo a u kabini treba oceniti???Jos jurim nekog lika kod koda bi mogao da ga drzim i sredim :aggressive: ma show
-
Ako nije preterano truo,a kazes da nije,zemi ti to pa da ga kolektivno sredjujemo!!! :dance1:
-
Zemaj bre, dok je jos raspolozen da obori cenu. A ako ne valja uz malo vode i krpu cena odma skace pa u oglase. :good:
-
Ma uzimam ga nego jurim sada gde cu da ga stavim dok ga sredim na koju nedelju????Jel imate neku ideju?
-
imas u Pancevu one marine,vidi sa njima da ga tamo doteras ako ne mozes iza kuce!
-
Bravo extra :good:!ma ja sam u stanu nemam ga gde :nono:
-
Evo nesto slicno tom camcu ovo je 7m dugacko 80cm visoko u tabanu 1,3m kupljeno u fazi raspada kao i taj.promenjen taban i 30cm od dna oko visine vodene linije i uradjena kabina .2 m preko svega i visina kabine na vratima 2m i savetovali su me da kabina bude niza ali nisam hteo da slusam .ljulja se na talasima ali bio sam i na gorim camcima.ako hoces da predjes oko camca na pramac naginje se mnogo -ako idemo dvojica ja sa jedne a onaj drugi sa druge strane i izbalansirani smo.ja sam se navikao a za druge me bas briga .... :smile: Ma kako ti izgledalo privlacno gledaj da ti je kabina sto niza.ako te interesuje mogu da postavim jos slika mozda ti pomogne u odluci.
(http://i268.photobucket.com/albums/jj23/radojko35/homemade6.jpg)
a ovako je bilo na pocetku
(http://i268.photobucket.com/albums/jj23/radojko35/homemade3.jpg)
-
Postoji zlatno pravilo (za koje sam i ja kasno saznao) da kabina ne bi trebalo da predje sirinu tabana (naravno ako nema tegove u tabanu/kobilici), inace je ladja nestabilna i na vetru i na talasima. :good: :drinks:
-
Ima tu vise bitnih stvari koje ja nisam mogao da nadjem kada sam pravio.Sve nas vuce da mozemo da stojimo u kabini a to ima svoju cenu na stabilnosti .posto je camac malo dublji 80-90cm visina,mislio sam da ce da ublazi efekte ljuljanja ali nije.moze da prodje kod mene pogotovo sto ne idem na Dunav ako je lose vreme.nije toliki problem ljuljanje koliko vetar kad duva-nosi i gura na sve strane sa visokom kabinom.
-
Ma u ovom sto ja hocu da uzmem nema sanse da stojis u kabini o tome ni govora :nono:!Da nije kasno da sada odem do marine u pancevu sta mislite ??
-
Definitivno ga uzimam u subotu :dance:!Pa mi recite kako funkcionise registracija?Koliko je to otprilike i od cega zavisi?
-
Idi u Pancevacku kapetaniju i trzi Zorana on ce ti sve objasniti!!Najednostavnije je tako nego da "pametujemo"ovdi!! :)
-
Kapetanija pancevo> :good: :telephone: 013.511.004 Dositeja Obradovica 13, 26000 Pancevo Kapetan Zoran Gvozdenovic
Korektni su i hoce da pomognu za sve..
-
Hvala vam puno javljam vam sta sam uradio :good:
-
Ljudi jel istina da je godisnji porez na ovaj sada moj camac :dance: oko 50000?????? :sorry:
-
Ljudi jel istina da je godisnji porez na ovaj sada moj camac :dance: oko 50000?????? :sorry:
pazi sve zavisi od jacine motora koji planiras da stavis na njega, mada ja mislim da bi i sa nekom yamahom 9,9 odlicno to islo. evo ti pogledaj malo ovo, pa vidi gde se pronalazis.
„7а Чамце (без кабине) дужине до пет метара, са моторним погоном
1) од 7,35 kw до 22,05 kw 3.000
2) преко 22,05 kw до 73,60 kw 20.000
3) преко 73,60 kw до 96,60 kw 45.000
4) преко 96,60 kw до 220,62 kw 66.000
5) преко 220,62 kw 99.000
7б Чамце (без кабине) дужине преко пет до десет метара, са моторним погоном
1) од 7,35 kw до 22,05 kw 5.000
2) преко 22,05 kw до 73,60 kw 30.000
3) преко 73,60 kw до 96,60 kw 66.000
4) преко 96,60 kw до 220,62 kw 99.000
5) преко 220,62 kw 138.000
7в Чамце (без кабине) дужине преко десет до 15 метара, са моторним погоном
1) од 7,35 kw до 22,05 kw 6.000
2) преко 22,05 kw до 73,60 kw 44.000
3) преко 73,60 kw до 96,60 kw 99.000
4) преко 96,60 kw до 220,62 kw 138.000
5) преко 220,62 kw 210.000
7г Чамце (са кабином) дужине до пет метара, са моторним погоном
1) од 7,35 kw до 22,05 kw 7.000
2) преко 22,05 kw до 73,60 kw 30.000
3) преко 73,60 kw до 96,60 kw 66.000
4) преко 96,60 kw до 220,62 kw 99.000
5) преко 220,62 kw 138.000
7д Чамце (са кабином) дужине преко пет до 15 метара, са моторним погоном
1) од 7,35 kw до 22,05 kw 15.000
2) преко 22,05 kw до 73,60 kw 44.000
3) преко 73,60 kw до 96,60 kw 99.000
4) преко 96,60 kw до 220,62 kw 138.000
5) преко 220,62 kw 210.000”
-
e sad ja ne znam da li je ostao onaj deo, iz starog zakona, kojim se otpisuje oderedjena vrednost na osnovu starosti plovila??? ko zna neka postavi sta i koliko.pozdrav
-
Ostalo je kao u starom zakonu, do 30% umanjenje za plovila preko 10 godina starosti.
Preko 5 godina 10%
Preko 8 godina 20%
Preko 10 godina 30%
-
^ a ne pravi se pitanje koliko je motor star???? vec samo plovilo, jel sam u pravu?
-
Ma tomosa cu nekog malog sigurno necu preko 10 ks
-
PRIKOLICA!!!!Jel ima neko prikolicu na zajam da prebacim ovo cudo???Castim placam itd... :drinks:
-
ako camac pluta mozemo da ga prebacimo vodom
-
Preneo sam ga slep-sluzbom :dance: :dance1: !Nego sada krece posao....Kada sam ga okrenuo na bok dno i nije tako rdjavo kako sam se nadao :smile:!!!Recite mi neku efikasnu metodu za skidanje iste?????Tj.nejbezbolniju
-
slikeeeeeeeee :wild:
daj da vidimo tu novu ladj s'kojom si se ponovio
-
Preneo sam ga slep-sluzbom :dance: :dance1: !Nego sada krece posao....Kada sam ga okrenuo na bok dno i nije tako rdjavo kako sam se nadao :smile:!!!Recite mi neku efikasnu metodu za skidanje iste?????Tj.nejbezbolniju
Brusilica,celicna cetka,zastitna maska,rukavice i kreni sokole!!Slike!! :good:
-
Udri majstore, a sve slikaj. Znatizeljni smo. Sa srecom i sto pre da si na vodi. Pozzzzzzzzz
-
daj slike dok nisi poceo sa radovima :) pa posle stavi u toku radova i pre spustanja u vodu :)
-
Pitaj za sve sto nisi siguran,bolje nego posle ponovo da radis!Ima ovde ko da te savetuje!
-
Pitaj za sve sto nisi siguran,bolje nego posle ponovo da radis!Ima ovde ko da te savetuje!
Ti ces da mu kazes? :taunt: :yahoo: :dance1: :dance:
-
Pitaj za sve sto nisi siguran,bolje nego posle ponovo da radis!Ima ovde ko da te savetuje!
Ti ces da mu kazes? :taunt: :yahoo: :dance1: :dance:
Jok ti ces!Ti znas samo da busis camce!Kao deca!! :on_the_quiet: :dance:
-
Pitaj za sve sto nisi siguran,bolje nego posle ponovo da radis!Ima ovde ko da te savetuje!
Ti ces da mu kazes? :taunt: :yahoo: :dance1: :dance:
Jok ti ces!Ti znas samo da busis camce!Kao deca!! :on_the_quiet: :dance:
Volim da bushim, jbg. Bushi, bushi,.....hahahahahahaha...... :good: :yahoo: :dance1:
-
Znam da pise negde na forumu ali lakse mi je kada mi je sve na jednom mestu :)!Pa zato pitanje:koju osnovnu boju da koristim i neku zastitu ispod nje ako ide?????? :download:
-
Znam da pise negde na forumu ali lakse mi je kada mi je sve na jednom mestu :)!Pa zato pitanje:koju osnovnu boju da koristim i neku zastitu ispod nje ako ide?????? :download:
ispod osnovne je metal na koji se nanosi, zato se i zove osnovna...:)
onda na delu inad voene linije dva ili tri sloja poluretanskog laka a ispod dva sloja epoksi katrana i u roku od max 16h jedan sloj antialgina...
-
Poceo sam da struzem :smile:!Rdja ide super ali imam problem sa skidanjem sloja katrana i farbe :aggressive:!!!Jel postoji neka fora da lakse skinem????
-
Poceo sam da struzem :smile:!Rdja ide super ali imam problem sa skidanjem sloja katrana i farbe :aggressive:!!!Jel postoji neka fora da lakse skinem????
ima - peskarenje..:) ali to je i najskuplja fora...
ne vredi nista, samo brusilicu u ruke, veliku sa strane a malu ipod (tesko je drzati veliku u tom polozaju)...uzmi smirglu u paleti (ono kao brusni kamen samo sa smirglom) 40 i lagano, deo po deo...ukoliko imas poliuretan sa strane ne pomaze nikakav skid boje ili slicno, za katran i da ne govorim...ili uzmi nekog fizikalca ali nekog ko zna sta radi da ti ne bi urnisao brod...mi imamo nekog momka, koji nam to skida (mada smo do skoro sami), uzima od 150 do 300 evra zavisno od broda, nema alat ni bilo kakvu zastitnu opremu, sve moras da mu obezbedis...mogu da ti ostavim njegov broj ako hoces...
e da, kad radis dno, moras da uzmes neke naocare koje dihtuju, makar i za ronjenje jer ce ti upadati sitne cestice katrana u oci konstantno...obavezna je i maska za nos i usta, s tim se ne treba igrati...
-
Ti njega vec uveliko sredjujes a mi neznamo ni cime si se ponovio :taunt: To nije lepo a duzan si nam slike :wild:
Ajd baci koju samo da nas ne ubije znatizelja :taunt:
-
Doslo lepo vreme pa sam vratio sredjivanju camca pa mi trebaju neki saveti ;) !Farbam dno tj. korito zavrsnom bojom pa me interesuje da li mogu da namazem anti-algin i da tako stoji camac van vode odredjeno vreme?Posto sam onda planirao da ga okrenem i ofarbam kabinu!
-
Poceo sam da struzem :smile:!Rdja ide super ali imam problem sa skidanjem sloja katrana i farbe :aggressive:!!!Jel postoji neka fora da lakse skinem????
ima - peskarenje..:) ali to je i najskuplja fora...
e da, kad radis dno, moras da uzmes neke naocare koje dihtuju, makar i za ronjenje jer ce ti upadati sitne cestice katrana u oci konstantno...obavezna je i maska za nos i usta, s tim se ne treba igrati...
Koliko se naplaćuje peskarenje?
Ja se danas nešto raspitivao i čujem da se naplaćuje po minutu!
Da li je to tačno?
Koliko može da košta peskarenje dna na mom alu-čamcu (4,65 x 1,75 m preko svega; deo koji je u vodi je dosta manjih gabarita - verovatno ne više od 4-5 m2)?
-
Da se nadovežem na prethodno postavljeno pitanje o peskarenju.
Da ponovim - radi se o čamcu od aluminijuma.
Debljina lima je verovatno 1,5 mm, a spojevi su izvedeni zakivanjem (zakovice, nitne).
Danas sam malo razgovarao sa Kempijem i Stvladom i pominjali smo i peskarenje kao jednu od opcija.
Pod pretpostavkom da očistim dno na čamcu (peskarenjem ili na neki drugi način) šta posle?
Koji premaz kod nas ima da se kupi koji bi išao na aluminijum?
Čujem da postoji neki specijalni kit (pominjali su mi ljudi da kod Max Mayer-a ima nešto što se zove 9-9-9 ili tako nekako).
Da li neko zna koji prajmer bi trebalo naneti i koliko slojeva? (Da li uopšte ići sa prajmerom?)
Koji premaz naneti kao završni za deo koji je uronjen u vodu (i koliko premaza)?
Unapred se zahvaljujem na odgovorima.
-
Da se nadovežem na prethodno postavljeno pitanje o peskarenju.
Da ponovim - radi se o čamcu od aluminijuma.
Debljina lima je verovatno 1,5 mm, a spojevi su izvedeni zakivanjem (zakovice, nitne).
Danas sam malo razgovarao sa Kempijem i Stvladom i pominjali smo i peskarenje kao jednu od opcija.
Pod pretpostavkom da očistim dno na čamcu (peskarenjem ili na neki drugi način) šta posle?
Koji premaz kod nas ima da se kupi koji bi išao na aluminijum?
Čujem da postoji neki specijalni kit (pominjali su mi ljudi da kod Max Mayer-a ima nešto što se zove 9-9-9 ili tako nekako).
Da li neko zna koji prajmer bi trebalo naneti i koliko slojeva? (Da li uopšte ići sa prajmerom?)
Koji premaz naneti kao završni za deo koji je uronjen u vodu (i koliko premaza)?
Unapred se zahvaljujem na odgovorima.
Mene zanima ista stvar,trudim se da nadjem hempelove boje za aluminijum....
-
koljiko ja znam za zink,alu i inox kao prvo ide osnovna wash praimer (primer zorka)koji je osnov da bi mogla da se nanese neka druga boja, wash praimer je na nitro bazi a posle koliko para imas.
-
da ne dužim mnogo, Hempel ima sve što je potrebno za aluminijum, kako nadvodni tako i podvodni deo a razlika je i u tome da li staru boju skidate do metala ili ne. Detalje možete naći u Hempelovom priručniku za boje. Poštovati vreme između premaza. Wash primer, Zorkin i ostali nije predviđen za plovila i mislim da je rizično koristiti ga u te svrhe.
LSI, ako stara boja dobro leži i nema 100 slojeva možda nije potrebno da se peskira. Naravno, to je najbolje rešenje!
-
Lsi
Obavezan je prajmer.Ja imam hempelovu knjižicu boja,pa mogu da ti je dam.
U svakom slučaju kada nanosiš primer,obavezno uzmi parče stakla pa i na njega.Ka-
da pogledaš kroz staklo ako se ne providi,dobro si naneo.
-
LSI i Goranče moj predlog su Epifanesove boje za Aluminijum, ima ih sigurno u Bgd-u a o kvalitetu Epifanesa ne treba trošiti reči ukoliko vas zanima kačim kontakt.
-
Zahvaljujem se na dosadašnjim odgovorima.
Dule Hy, istakni informaciju - možda bude od koristi.
Jedan od vaših odgovora me je podsetio da negde na disku imam Hempelov priručnik i uspeo sam da ga pronadjem u medjuvremenu.
Obzirom da je i Goranče zainteresovan, evo izvoda dela koji se bavi aluminujumom:
B O J E N J E A L U M I N I J A
Prvo sve površine pažljivo odmastite, a onda izbrusite papirom 180-220. Nakon otprašivanja i pranja obiljem slatke vode, nanesite jedan premaz LIGHT PRIMERa 4555 HEMPEL’S, a zatim na neravnine stavite kit HEMPEL’S EPOXY FILLER 3525.
5.1 Nadvodni dio novih plovila
Nakon pripreme, na nadvodni dio nanesite dva do tri premaza HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 a (najmanje 150 mikrometara). U roku od najmanje četiri sata, a najviše tri dana, na posljednji premaz HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 nanesite
prvi premaz HEMPEL’S POLY ENAMEL a 5510 ili HEMPEL’S POLYBESTa 5555.
Nakon toga nanesite još dva do tri premaza iste boje.
5.2 Podvodni dio novih plovila
Nakon jednog premaza HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 , kojega ste nanijeli na sve površine (i podvodne i nadvodne!), na podvodni dio nanesite još pet do šest premaza iste boje (300 do 350 mikrometara suhog filma). Umjesto ovog sistema
zaštite možete nanijeti dva premaza HEMPEL’S HIGH PROTECTa 3565 (oko 300 mikrometara) i jedan premaz a . Na posljednji premaz HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 u roku od pet do devet sati, tj. dok je premaz još mekan, ali se ne lijepi na dodir, nanesite tri do pet premaza HEMPEL’S ALU-SAFEa 7120 . Antivegetativne boje koje sadrže bakrene spojeve ne smiju se upotrebljavati na aluminijskim površinama, kako bi se izbjegli problemi sgalvanskom korozijom.
5.3 Nadvodni dio ranije bojenih plovila
Kod ranije bojenih čamaca površinu treba temeljito očistiti i odmastiti HEMPEL’S DEAGREASERom 9963, lagano obrusiti i otprašiti te oprati slatkom vodom. Kad se površina osuši nanesite jedan do dva premaza HEMPEL’S POLY ENAMELa 5510 ili HEMPEL’S POLYBESTa 5555 .
Mjesta koja su jače oštećena očistite do golog metala. Ako je potrebno, nanesite i kit HEMPEL’S EPOXY FILLER 3525, ili kod većih površina HEMPEL’S PRO-FILLER 3537. Zakitanu površina zaštićujete s dva do tri premaza HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 i flekate jednim premazom HEMPEL’S POLY ENAMEL a 5510 ili HEMPEL’S POLYBESTa 5555 . Nakon toga nanesite još jedan do dva sloja istog premaza na cijeloj površini.
Na podvodnom dijelu aluminijskog plovila uvijek mora biti dovoljan broj cinkovih anoda. Pripazite da ih slučajno ne obojite!
5.4 Podvodni dio ranije bojenih plovila
Ako je podvodni dio u dobrom stanju, cijelu površinu operite mlazom slatke vode
pod visokim pritiskom. Postojeći antifouling izolirajte jednim premazom HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERa 2603, a na njega nanesite tri do pet premaza HEMPEL’S ALU-SAFE a 7120 . Ukoliko je podvodni dio jako oštećen, površinu pripremiti tako da je vidljiv čisti metal. Nakon toga površinu zaštitite kao da je riječ o novom brodu.
-
Čini mi se da su ovde mnogi prefarbani. :on_the_quiet:
Ofarbaše brod na sto načina a ni ne videsmo ga. :lol:
-
:) :) :) :) :) :) :) Ja volim da zavrsim posao pa onda da prezentujem finalni proizvod :)!Stigao sam do prozora i tu mi je dilema :snooks:!Vidim da svi stavljaju kedere ali svi isto tako imaju zaobljenog oblika prozore a moji su pravougaonasti!Da li da ih samo zalijem silikonom da ne stavljam uopste kedere????
-
:) :) :) :) :) :) :) Ja volim da zavrsim posao pa onda da prezentujem finalni proizvod :)!Stigao sam do prozora i tu mi je dilema :snooks:!Vidim da svi stavljaju kedere ali svi isto tako imaju zaobljenog oblika prozore a moji su pravougaonasti!Da li da ih samo zalijem silikonom da ne stavljam uopste kedere????
upravo sam to hteo da ti kazem .. meni su stakla takodje pravougaona , stavljaj silikon i ne beri brigu .. sa kederima vazda neki problem , sa silikonom jedino ano ne zalijes kako treba...
ovo ti je moj savet kod mene se pokazao dobro ...
1 prvo roknes silikon jedno 2 cm od ivice plexija ka unutra , ceo krug (naravno plexi treba da je siri 3-4 cm od prozora
2 prislonis na mesto gde treba da stoji i utegnes necim da tako stoji 24 sata,
3 dok je zategnuto na coskovima sipas malo vecu kolicinu silikona da podesca recimo kao da si zalepo zvakom prozor (malo na metal malo na silikon)
4 posle 24 casa sa spoljne strane zalijes prozor tako da voda ne moze da se provuce i to je to :good:
ako stignem danas slikacu kako sam to uradio (uradi bolje ja sam nula od majstora :)
-
e da ... 1kvm plexija je oko 5 evra (4mm) ... prednost je takodje sto kad anesto zvekne u pleksi ili izvali prozor na unutra ili prozor pukne u 5-6 parcica za razliku od stakla...
posle dve godine on malo matira pa je potrebno opet uci u trosak od 5 evra :)
-
extra hvala puno :good:!Plexi sam vec kupio i isekli su mi ljudi tako da za to ne brinem jos samo da smislim kako da mi se otvaraju bocni prozori i stvar gotova :)!Ako imas neku ideju rado prihvatam savete?
-
extra hvala puno :good:!Plexi sam vec kupio i isekli su mi ljudi tako da za to ne brinem jos samo da smislim kako da mi se otvaraju bocni prozori i stvar gotova :)!Ako imas neku ideju rado prihvatam savete?
meni se otavraju prednji , ali sam ivario ramove pa na njih stavio plexi .... nisam skontao nista pametnije
-
Shomyss
Imao sam pasaru,na kojoj sam napravio kabinu.Na kabini sam napravio bocne
prozore na otvaranje.Bili su ucvrsceni sa dve prohrom sarke u gornjem delu,a dole
sam napravio dve kuke preko kojih se otvarao i zatvarao.Sa jedne strane sam na-
montirao drzac za prozore sa kamp prikolice treska iz makedonije.
Sa spoljne strane sam zalepio sundjerastu dihtung gumu kupljenu na buvljaku.
kako bi bio siguran da ne bi pustao vodu,iznad prozora sam postavio okapnicu.I jos
sam sa unutrasnje strane napravio ram komarnik na cicak traku,sa obe donje strane.
kada nije u upotrbi podignem ga i pricvrsti za plafon.Ram je imao gore sarke.
Mozda ti pomogne.
-
evo nekih slicica...
Uskoro bi na registaciju pa jel ima neko predstavu koliko bi to od prilike moglo da me izadje?
-
Bez podataka o duzini camca i jacini motora, ne mozemo ti pomoci. :nono:
-
6.30x1.20 (u patosu) i planiram da uzmem tomos 4 ovih dana!Imajte u vidu da nikada do sada nije registrovan sta mi tu jos treba?
-
Do 10 KS ne placas porez na "luksuz" vec samo osnovnu registraciju. Ona je oko 4000-5000 din.
Mislim da ne gresim, a ako nisam u pravu neko ce me vec ispraviti.
-
E pa doslo je vreme za prvi izlazak na vodu!Nisam nesto pri parama (ipak su odmori aktuelni) a moram da izbacim camac na vodu pa sam hteo da vas pitam da li ja mogu da registrujem camac bez motora pa naknadno nesto da upisem i motor posto za njega nemam trenutno kinte?
-
Naravno da mozes da ga registrujes bez motora!
-
Pa ja sam mislio da ga spustim u vodu,registrujem,odem na more,pa kada se vratim kupim motor i upisem ga u dozvolu!!!!!!!nego danas sam na pijaci u bubanj potoku nasao jeftine motore kada sam pitao za papire prodavac mi rece da ima racune da ih je on kupio mada se meni cini da ih je on uzeo preko!Kakva je tu sada procedura za registraciju?
-
Kakvi su ti jeftini motori?
-
jebem li ga nisam nikakav strucnjak na oko fino deluju!Ima jednu yamahu 4,5ks i tohatsu 8ks po 250 evrica :superstition:
-
Nisam jos zavrsio camac ali moram da ga pomeram iz ovog dvorista u marinu pa da tamo uradim finis tako da mi TREBA PRIKOLICA!!!!!!???????DA LI IMA NEKO DA MI POZAJMI PRIKOLICU DA GA PREBACIM DO MARINE????????Ili ako neko zna gde da je pronadjem bukvalno mi treba na dva sata bice cast-a .... :drinks:
-
jel moguce da niko ne zna? :smile:
-
Pa uzmi slep sluzbu ako nema prikolice.Nije mnogo skupo.
-
Brate neznam gde se nalazis ja imam priklicu stoji mi mogu ti je potajmiti ja sam u Dobanovcima kod Surcina Pozdrav
-
Da ne bi otvarao novu temu posto je vezana za isti camac pitacu ovde :)!Imam sledeci problem:zavario sam 4 profila na korito sa donje strane(vidi na slici) jer su mi preporucivali kada sam ga sredjivao da to napravim zbog nekoliko razloga medjutim sada me neki iskusniji savetuju da ih skinem tj odvarim JEL KAZU DA CE MI STALNO PRAVITI PROBLEME?????Pogledajte slike hteo bi da cujem vase misljenje da li da ih skidam ili ne
-
Ajmo od pocetka!!Ovo je moje misljenje: Ako si ih vec postavio moraju jos napred da idu jer je bitno da prilikom pristajanja imas zastitu od kamenja i sl.!Ako si ih vec postavio trebalo je da ih okrenes da sa dve linije dodiruje taban a onda to podrazumeva pun var i zatvaranje kraja i pocetka L profila!
-
Greška je što si koristo "L" profil, treba kristiti flah da bi mogao dobro da zaštitiš deo koji je do lima....
-
Po mom misljenju su i deda i budens (Deki) u pravu. :good:
Ja bih pre isao sa kutijom (recumo 50x30), a ako ne onda flah kao sto Dejan rece a ako je vec isao "L" profil, onda je deda u pravu. I naravno, kao sto deda rece, trebao je ici skroz napred, jer ti je on zastita kod pristajanja da se ne guli ceo "taban" na sljunku i pesku. I naravno, pun var s obe strane, celom duzinom.
I ti koji su ti rekli da skines, slobodno im reci, da nemaju pojma. Sto je veci profil koji "zadire" u vodu to ti je camac stabilniji na vetru na bocna pomeranja (imitacija kobilice).
-
dobro dodje kad vadis camac da korito neupropastis,znaci neskidaj a ovo ostalo sto Deda kaze je uredu.Ja sam vecinom koristio slep sluzbu za kola i kad ga navlaci on ide po tim sipkama ili sto god da je dole zavareno.
-
Ne sporno je da sam napravio mnogo gresaka ali to je sve posledica ne iskustva:-)!nego sada sta je tu je moram da vidim sta mi je sada ciniti!ZNACI SLOZILI SMO SE DA IH NE SKIDAM TJ DA NE DIRAM NISTA?
-
Ja tu nista nebi diro!!Ostavi tako do sledeceg izvlacenja camca!!Greota farbe!!Znaci kad budes ponovo farbao promeni na bolje!! :tenk:
-
A da li ce mi praviti neke probleme na vodi?
-
Nece!!
-
ne skidaj samo popravi var :good:
-
Ako bi se ja pitao, ja bih skinuo te L profile posto su (kako vidim samo pecnuti na par mesta), i postavio ih pravilno. Pod tim podrazumevam da se oni postave u obliku slova V. Da se vare ivice L profila i da se camac oslanja na vrhove tog zamisljenog slova V. Var treba da bude pun ili bar u prednjem delu da bude vareno gusce.
Deda je vec rekao da se ti profili moraju pomeriti napred, da prate kosinu tabana camca i da potom idu ravnom delom do kraja camca. Treba ih postaviti simetricno (kod tebe to nije ispostovano). Najcesce se postave tri profila, zavisno od sirine tabana camca. Pojedinci, radi ustede materijala navare te profile samo do polovine camca. Ostalo je deda uglavnom rekao.
Navarivanje L profila na dno camca, po meni produzava vek camcu i cini ga stabilnijim. Na zalost, navareni kao na slici nemaju neku ulogu a mogu da predstavljaju problem posto ce se prilikom navoza na obalu i odredjenih naprezanja lima usled talasanja vode tokom voznje, verovatno brzo razvariti u prednjem delu.
-
uradi sledece
1 ispod tih profila ubaci sto vise osnovne boje znaci "natapkaj"
2 produzi ih koliko god mozes prema pramcu
3 dodaj varova (racunaj da jaci udar moze da ti pokida neki var a onda krene sve da radi )
ovo sto Arsa kaze za V nije lose ali opet se postavlja pitanje kako zastiti unutrasnjost te V varijante
-
Samo ti dodaj jos profila da predje svans.Ako ovako nastavimo ne ginu ti sine,mada nije lose da pocnes da se
raspitujes dok je vreme. :)
-
Trimaran :lula: