E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor

<< < (3/30) > >>

Kapetan:
slazem se , ali vidi pomisli na onaj GREEN Hibrid o kome se pircalo i pisalo ... on je ipak kombinacija agregat elektro motor??? znaci nije bas to toliko daleko da nije isplativo ... mozda se ta crta pomakla na dole ?

espresso:

--- Citat: Kapetan  04, 04, 2012, 09:27:21 pre podne ---slazem se , ali vidi pomisli na onaj GREEN Hibrid o kome se pircalo i pisalo ... on je ipak kombinacija agregat elektro motor??? znaci nije bas to toliko daleko da nije isplativo ... mozda se ta crta pomakla na dole ?

--- Kraj citata ---

pa taj greenline hybrid je bas dobar primer...
nazalost bez dobrog dizela sa elektromotorom nemoze daleko.
bio sam pre dve godine u Portorozu na test voznji i probao sam oba broda sa jacim i slabijim dizel motorom.
na struju mu je maksimalna brzina 3.5-5.5 cvorova u zavisnosti od opterecenja a domet oko 25 NM
slabiji dizel od 75 ks, u zavisnosti od opterecenja, pri brzini krstarenja od 10 cvorova trosi izmedju 17-20 l/h
jaci dizel od 165 ks pri krstarecoj brzini od 7 cvorova trosi oko 4 l/h a maksimalna brzina mu je 15 cvorova i tada se potrosnja penje na preko 25 l/h.
znaci za one kojima je brzina krstarenja od maksimalno 4-6 cvorova dovoljna, gotovo da nema isplativijeg plovila. ali...
dolazimo do cene cene ovog broda koja je od kada je pre dve godine predstavljen do danas skoro dvostruka i krece se za hybrid verziju oko 180.000 eura.
za te novce se vec moze kupiti ozbiljan gliser (sa dva dizela po 160ks), daleko komforniji deplasmanac (sa dizelom od 75ks) ili bitno veca jedrilica (sa dizelom od 55ks).

Misha D:
Dok je bila promotivna cena greenline33, to je bila razumna kupovina, bilo da je bio samo dizel ili hybrid (mada je hybrid varijanta bila tesko isplativa za uobicajeno sezonsko koriscenje). Nema logike da se greenline33hybrid plati slicno kao Linssen iste duzine.A treba misliti i na prodaju na kraju: Linssen godinama poloivan drzi dobru cenu, a grennline bas i ne.

zorter:
Hajde da malo osvezimo temu.

Posle silnog Google-anja po net-u doslo se do neke granice isplativosti, za nase rekreativno-nauticke uslove. Ne govorim o trgovackoj ili putnickoj prekookeanskoj floti.
Kombinacija trofazni agregat + frekventni regulator (za svaki motor) + motor (ili dva) je dosla u fazu ekonomske isplativosti, tehnicke izvodljivosti, kao i produzetka krajnjeg dometa.
Domet plovidbe se meri kolicinom goriva u rezervaru agregata.

zorter:
Trofazni agregat od 20kW koji trosi 7L benzina/sat.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju