Nautika opšta... > Nautički priručnik
Još malo o sidrenju - namenjeno početnicima i onima koji misle da znaju sve
LSI:
--- Citat: Srecko Sojic 18, 09, 2015, 17:04:39 posle podne ---e ovaj LSI je nenadmasiv! svaka cast thumbup
...
interesuje me iz kog razloga se ne moze sidriti sa obicnom sajlom kakva je na auto vitlu. cini mi se veoma prakticno i jeftinije ali posto nigdje nisam vidio tako nesto vjerovatno ima debeo razlog za to, samo ne mogu da se dosjetim sha
--- Kraj citata ---
Част је част а пиво је пиво!
Ма, Срећко, за разлику од већине вас који се напловисте ове и сваке друге године по водама наших река и језера, да не помињем ове који се љуљушкају на таласима плавог мора, ја крстарим форумом, па ми некако остане у сећању слика текста и теме. А онда мало "мале сиве ћелије" и ето линка.
Него, у вези питања зашто не би требало користити сајлу... А таман хтедох да кажем да смо и о томе писали, али ево нећу...
Сећам се да сам негде прочитао да је много лакше, у случају нужде, нарочито кад је велика, ножем пресећи сидрени конопац - нож је увек негде при руци. Брица, или неки за чишћење рибе, тек нешто је у чамцу. Али за сајлу то не помаже. А ко носи маказе за резање жице?
А кад кажем "велика нужда", мислим на ситуације кад се сидро заглави и неможете да га извучете на палубу.
Усидрили сте се негде, знате да не би требало на пловном путу, ал' чули сте да баш ту ради сом, кад наиђе самохотка... Треба бежати.
Наилази олуја, треба одмах кренути... Има тога још, живот свашта уме да приреди.
А сајла уме и да се узјогуни, па неће да се мота како човек хоће...
Дакле, сидро, ланац, па конопац. Што дужи и јачи, од оних који тону.
DuleN:
--- Citat: zankiki 18, 09, 2015, 12:13:55 posle podne ---Naravno da ne.
Ovo što je Dule postavio je odlična varijanta za dnevno pecanje, kad se selimo više puta, pecamo u panjevima i slično, pa se očekuje eventualno kačenje.
Da li bi se iko usudio da provodi noć na vodi, a da ga od sigurnosti deli plastična vezica? Ja ne bih, za vas ne znam.
Što se sidra tiče, ja na slične dimezije imam 10kg i nemam problema. Obavezno prvih 5-6-7 metara debeli lanac.
--- Kraj citata ---
Zankiki je sve objasnio.
Ja ovde u opste nisam pricao o sidrenju za spavanje , vec o sidrenju za pecanje, sidrenju za brzo menjanje mesta, sidrenje u panjevima,....Sto se tice sidrenja za nocenje na vboi, ja tu pojma nemam i ne zelim da dajem nikakve savete.
Ono sto sam znao to sam napisao.
Lazo, ova vezica se moze pokidati jedino jakim trzajem, sto se na vodi nece cesto desiti, osim ako su neki sasavi talasi , a ja se onda i ne sidrim.
broker975fx:
Neko je spominjao sajlu i zasto treba ili ne treba istu koristiti. Ovo LSI sto spominje je u principu glupost jer po pravilima bi trebalo koristiti lanac a ni njega ni sajlu neces iseci nozem. Iz prakticnih razloga i kompromisno se koristi kombinacija lanca i konopa uglavnom kod manjih plovila samo kao nuzno zlo. Nekoga je zanimala sajla i vitlo za sidrenje, osnovni problem sajle je nedovoljna tezina (pa je potrebno vise je ispustiti) i neophodnost velikog vitla u ciju spulnu mora stati preko 50 metara sajle. Ja je imam na brodu, sajla 12 u kombinaciji sa sidrom 50kg. Nije ni ta sajla lagana ali ipak cu da probam da predjem na lanac, mislim da on ipak bolje amortizuje pokrete plovila.
Kapetan:
tezina sidra je nebitna, mnogo je bitnije koji je tip sidra u pitanju ...
Srecko Sojic:
@LSI pivo ce da bidne prvom prilikom 114 a sto se plovidbe tice bar kod mene je situacija "siljim razanj a jos nemam zeca" sto ce reci da sam jos na 4 hrastove klade tako da ce mi sidro tek trebati. ali polako prikupljam opremu i informisem se da ne bih opet napravio kiks kao sa ovim sidrima sto sam kupio i vukao cak iz holandije.
@broker, veoma jasno i validno objasnjenje za sajlu. cijenim da za plovilo od oko 1t sidro lanac i konopac mogu zavrsiti posao. pogotovo referisuci na tablicu koja je postavljena ranije u ovom postu.
ako dobro shvatis konopac za sidro treba da bude onaj koji tone....cek da ubacim na listu kad budem isao kod buse u zemun u shoping m4
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju