Autor Tema: Problem sa elisom  (Pročitano 18742 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže simicbojan77

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 54
  • Pol: Muškarac
  • rodjen da peca nateran da radi
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #15 poslato: 27, 11, 2011, 23:11:08 posle podne »
Ostecena je na jednom kraku mozda 2-3 mm fali

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #16 poslato: 28, 11, 2011, 00:22:15 pre podne »
Sumnjam da to ostecenje elise ima neki posebno znacajan uticaj.
Elisa je previse zahtevna za taj motor i tezinu camca. Manji korak i izbacice te u gliserski rezim.

Cisto kao info, ako te mrzi da citas na onom linku. Elisa ima dva konstruktivna parametra, precnik i korak.
Elisa koja ima oznaku npr 10x13 je precnika 10 inca, a koraka 13 inca. Inc je 25.4mm.
Laicki receno precnik daje silu za guranje mase camca, a korak definise brzinu.
Sto je veci precnik ili korak, potrebno je vise snage.

Najverovatnije tvoj motor nema snage da tom elisom gura camac te mase, zbog toga mu verovatno pada broj obrtaja.
Ako smanjujes precnik gubices na sili elise koja je neophodna za kretanje camca, sto verovatno nece dati rezultate zbog klizanja, iako ce motor zivnuti.
Ali ako smanjujes korak, motor ce imati snage da te izbaci iz oranja u gliserski rezim i onda ces znacajno dobiti na brzini.
Elisa veceg koraka moze da obezbedi vecu brzinu, ako motor ima dovoljno snage, ako nema neupotrebljiva je.

@mossi

Ne verujem da ide u overspeed, pre bih rekao da nema snage pa mu padaju obrtaji zbog prevelikog zahteva elise. Nije to neko posebno ostecenje.
 
 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže andrijapajic

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 93
  • Pol: Muškarac
  • Uglavnom bezopasan...
    • Breeze
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #17 poslato: 28, 11, 2011, 02:42:01 pre podne »
Na osnovu iskustva, sa ovakvim motorom i odgovarajucom elisom, sam na camcu, trebalo bi da postignes oko 40 km/h. A od elise mnogo zavisi, tako da svakako probaj sa nekoliko razlicitih. Ja sam na Evinrudeu 33 dobio neku veliku elisu, motor skinut sa nekog malog aluminijumskog i to je letelo. Na mom gliseru (4,2m, plastika), nisam bio zadovoljan, a onda stavim manju elisu sa Johnsona 40 koji je dosao sa mojim i ide 25-30% brze, a i lepse.
Slicna iskustva su i na drugom camcu, imam 3 razlicite elise, i u zavisnosti od elise, razlika bude 60-70%

Van mreže simicbojan77

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 54
  • Pol: Muškarac
  • rodjen da peca nateran da radi
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #18 poslato: 28, 11, 2011, 09:19:54 pre podne »
U programu propeler calculatoru mi pise da je idealna elisa za moj camac i motor 10 3/4 puta 13 i max brzina 28,47 mph na sat,to mi izgleda veoma dobro.Iskopao sam na internetu da je gear ratio 1.7 a obrtaji 4000-4600.Usput sam saznao da je yamaha taj model 28a pravila i za mariner od 1976-1978 godine.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #19 poslato: 28, 11, 2011, 09:33:59 pre podne »
Fisherman 450 je prilično zahtevno korito, duboki "V" , tako da u svakom slučaju taj motor nije dovoljne snage za taj čamac...
Možda će pravim odabirom elise uspeti da ga izglisira kad je sam u čamcu, ali to nije poenta, taj čamac treba da ima motor sa kojim može da glisira kad se u čamcu nalaze 4-5 odraslih osoba....a treba povući i skijaša....
mislim da je 50 ks neka minimalna varijanta...
Dunav je moje more.....

Van mreže simicbojan77

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 54
  • Pol: Muškarac
  • rodjen da peca nateran da radi
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #20 poslato: 28, 11, 2011, 09:45:25 pre podne »
Fisherman 450 je prilično zahtevno korito, duboki "V" , tako da u svakom slučaju taj motor nije dovoljne snage za taj čamac...
Možda će pravim odabirom elise uspeti da ga izglisira kad je sam u čamcu, ali to nije poenta, taj čamac treba da ima motor sa kojim može da glisira kad se u čamcu nalaze 4-5 odraslih osoba....a treba povući i skijaša....
mislim da je 50 ks neka minimalna varijanta...
razumem ja daje slab za taj camac sa 4 osobe sto sam i napisao u nekom od prethodnih postova ali trenutno bih da se snadjem sa onim sto imam.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #21 poslato: 28, 11, 2011, 10:53:18 pre podne »
pa snasao si se !
cuti i plovi :tenk:
provesces leto u menjanju elisa a neces dobiti nista znacajno..

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #22 poslato: 28, 11, 2011, 12:12:58 posle podne »
Na mom čamcu je elisa 9 7/8 x 11 1/4, dobio sam na probu elisu 9 7/8 x 10 1/2, koja nije oštećena nigde, ali je stara i ne izgleda sjajno.
Moja Yamaha 25hp je samo zakucala obrtaje sa malo više od pola gasa, a brzina je bila zaista smešna, sa 36 pala na 25  :diablo:
Još da kažem da sa bržom elisom ne mogu ni izbliza da se približim 5500 obrtaja tj na nekih 4800 max.

 :drinks:

Van mreže simicbojan77

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 54
  • Pol: Muškarac
  • rodjen da peca nateran da radi
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #23 poslato: 28, 11, 2011, 13:01:33 posle podne »
Na mom čamcu je elisa 9 7/8 x 11 1/4, dobio sam na probu elisu 9 7/8 x 10 1/2, koja nije oštećena nigde, ali je stara i ne izgleda sjajno.
Moja Yamaha 25hp je samo zakucala obrtaje sa malo više od pola gasa, a brzina je bila zaista smešna, sa 36 pala na 25  :diablo:
Još da kažem da sa bržom elisom ne mogu ni izbliza da se približim 5500 obrtaja tj na nekih 4800 max.

 :drinks:
Znaci razlika u koraku 0.75 i tako velika razlika i koji je camac u pitanju? :drinks:

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #24 poslato: 28, 11, 2011, 14:47:24 posle podne »
Nije u tome poenta, nego što sam ubedjen da je elisa u LOŠEM stanju, a nema na sebi mehanički deformitet, tj svi su joj delovi na broju.


Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #25 poslato: 28, 11, 2011, 17:14:02 posle podne »
Nekako mi cela ova priča sumnjiva.

Pozdrav za sve.Ako moze mala pomoc,kupio sam camac fisherman 450 sa yamahinim motorom 28 hp testirao sam ga i po meni mnogo slabo ide,bukvalno se vuce po reci,verovatno nije odgovarajuca elisa.Moze li mi neko reci kolika bi optimalna elisa trebala da bude,inace veoma brzo postize obrtaje.

Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:
Druga mogućnost je ovo što mossi spominje, da je elisa toliko deformisana i oštećena da kavitira do te mere da motor dogura do max. obrtaja, a nema potiska.
Treća mogućnost je da je motor produvao, i da nema dovoljno snage.

Ako je motor u redu, onda taj gliser mora da ide sasvim pristojno i sa 4 osobe u čamcu. Podsećam da sam bez problema izglisirao sa mojom 495-icom i troje odraslih u čamcu- sa 25ks! Ova Yamaha bi morala biti barem ravnopravna, ako ništa drugo!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #26 poslato: 28, 11, 2011, 18:34:43 posle podne »
Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

@bojan
Slazem se sa ovom konstatacijom. Moze i to da bude. Kako znas da motor postize obrtaje?
Nemoze se nista pretpostaviti bez tacnih podataka.

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #27 poslato: 29, 11, 2011, 06:43:42 pre podne »
Прво - треба да се види која је елиса на мотору и у каквом је стању. Друго - тај мотор и није тако слаб за то корито, ипак је то скоро 30 КС. Треће - сви теоријски прорачуни морају се потврдити у пракси, а знате како је било код мене и на крају позитиван резултат. Зато само полако, биће то на крају ОК.  :drinks:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #28 poslato: 29, 11, 2011, 08:32:32 pre podne »
Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.

Srsin motor nije imao dovoljno obrtaja, sada to znamo, ali to je uvek teško proceniti po zvuku kad voziš nepoznat motor, a nemaš obrtomer.
Slušaš "frekvenciju" onako iz glave, ali razlika između 3800 i 4100 može biti i 10 Km/h, mislim na glisere, naravno!

Što se tiče oštećenja elise, može da ti fali pola pera, pa da elisa gura normalno, tj. da ima još uvek solidan potisak.
Važnije je da je geometrijski ispravna, tj. da je zakrivljenje kod sva tri kraka identično, ili barem približno.
Imao sam iskustvo na Johnsonu ( možda se sećaš), čak je elisa putovala u Brčko da je Zoke sredi, zbog proklizavanja, iako je vizuelno bila neoštećena. Mislio sam da kliže ona guma u srcu elise, ali bila je neoštećena.
Jedno pero je bilo kompletno pokrivljeno u odnosu na druga dva ( kad se elisa pogleda sa strane, bilo je uvučeno u odnosu na ostala dva), što je davalo efekat kao kad ti u punom zaletu spadne lanac sa bicikla, pa zaverglaš u prazno! :taunt:

Pošto je elisa oštećena na jednom kraku, to znači da je imala udarac koji je možda napravio veću štetu nego što se vidi na prvi pogled.
Da se barem zna dimenzija elise, to bi razjasnilo dosta toga.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže simicbojan77

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 54
  • Pol: Muškarac
  • rodjen da peca nateran da radi
Odg: Problem sa elisom
« Odgovor #29 poslato: 29, 11, 2011, 08:54:40 pre podne »
Ovih dana ocekujem da stigne propeler sa popravke pa cu objaviti koja je velicina i da li je deformisana ili samo veca-manja :good: