E, ovako treba... > Brodogradnja
Pramcana Statva ili Kicma broda
Kapetan:
Evo ga izvod iz knjige : SREDSTVA POMORSKOG PROMETA
Pramčana statva
Budući se trup broda od sredine prema naprijed sve više suzuje, limovi oplate lijevog i desnog boka se spajaju na prednjem kraju broda u čvrstu strukturu koju nazivamo pramčana statva.S tom statvom završava se prednji dio broda, tj. na njoj završava kobilica i vojevi oplate lijevog idesnog boka. U plovidbi ona je izložena naprezanjima uzrokovanim tlakom i udarcima mora. Osim toga, statva mora biti dovoljno čvrsta da odoli velikim opterećenjima kojima je podvrgnuta njezina struktura kad brod plovi kroz led, kada pri pristajanju udari o obalu, nasuče se ili udari u neku zapreku. Pored posjedovanja velike čvrstoće i krutosti, struktura statve mora se takodjer dobro spojiti za trup,kako bi na njega uspješno prenijela primljena opterećenja.
Kao sto je Ika napisao u svojoj temi dobar deo ljudi to ne primenjuje postavku statve na recnim brodovima i camcima, dobar deo kaze da nisu potrebne, iskreno ne mogu da procenim da li je i potrebna, ali opet sta se desava pri udarcu broda u kamen, naper, pristan ?
Nov brod ce da prodje ok, ali sta kada je brod vec na sredini ili kraju exploatacije ?
Kapetan:
Evo par primera :
IKA:
Mislim da je pramčana statva ostala kao rešenje upravo iz ere drvenih brodova.
Čelični brodovi imaju malo drugačiji sistem konstrukcije pa sama konstrukcija uzdužnih i poprečnih rebara prenosi sile koje deluju
na pramac na ostale elemente broda , kao što su paluba oplata, kobilica.
Na jednom primeru izgradnje BR -ovog projekta vidi se da pramčana ststva nema neku posebnu konstrukciju, već je kao statva
ugrađeno ojačanje malo veće debljine
IKA:
pregledajući teme iz brodogradnje (postavio Profa) ima projekata BR gde i nema posebno ugrađenih pramčanih statvi , nego je ojačanje urađeno tako da sile koje deluju na pramac budu razprostrte na što veću površinu broda.
zoki novus:
ma taj BR pojma nema!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju