Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??

<< < (2/12) > >>

oblak:

--- Citat: Darkobp  26, 10, 2011, 01:38:18 pre podne ---Hvala na ovakvim brzim odgovorima :good:

Znaci overen racun ako je motor kupljen iz nekog servisa,prodavnice... a ako je od da kazem fizickog lica tamo nekog Italijana mora biti overen kupoprodajni ugovor ukoliko sam dobro shvatio??

A za carinjenje pitam dali bas motor mora da se prijavi na ulasku u zemlju ili mogu recimo da ga carinim u Novodsadskoj carinarnici jer bi motor verovano dosao na nevidjeno u gepeku od nekog vozila koje se uvozi,jer koliko mi zet rece ako ga prijavim da imam taj motor onda ceo sleper sa 5,6,7 kola mora na drugaciji ulaz da ide i drugacija je proceduraa njima na carini a to je  maltretiranje koje koje ne bih zeleo da ga izlazem

--- Kraj citata ---
  Ne moze da se u carinarnici prijavi, motor mora da ima "ulaz" odnosno da se prijavi na granicnom prelazu. Sve ostalo je carinski prekrsaj i snosi odredjene konsekvence nepovoljne po tebe. Jedino postoji varijanta, primenjivala se godinama, da uneses motor na "crno" zatim da ga drugim kolima izneses ponovo iz Srbije , recimo do Hrvatske, napravis krug i vratis se u Srbiju i prijavis cariniku motor. Ta varijanta moze mada ponekad carinik gleda da ti ustvari okreces cim si usho opet nazad pa prave problem. Taj problem se nekada resavao sa par desetina evra . Kako je sad......

SALE NB:
Darko, to nije problem. Čovek ti javi kad kamion stiže na granicu, odemo, sačekamo ga sa hrvatske strane, pretovarimo motor i obavimo ulazno carinjenje! A čovek nek ide svojim putem!

Vlada 69:

--- Citat: SALE NB  26, 10, 2011, 07:30:07 pre podne ---Darko, to nije problem. Čovek ti javi kad kamion stiže na granicu, odemo, sačekamo ga sa hrvatske strane, pretovarimo motor i obavimo ulazno carinjenje! A čovek nek ide svojim putem!

--- Kraj citata ---

Pošto mi je špedicija struka hajde malo da pomognem savetom.

Sale, ne može ovako.Kako ćeš napraviti izlazne papire u Hrvatskoj kada nemaš ulazne...?Prvo  što će te pitati Hrvatski carinik a to je odakle ti penta?
Kupio sam je u Italiji,"a što je nisi prijavio na ulazu u HR ? CARINSKI PREKRŠAJ  :skull:

Tamo gde se radi izvozno carinjenje robe iz EU (ako ide iz Italije to je na izlazu iz Slovenije,odnosno na izlazu iz EU)radi se tovarni list,exportni papir a na osnovu fakture o kupovini motora ili kupoprodajnog ugovora overnog kod nekog zvaničnog lica-notar ili slično.Na osnovu tih papira radi se "propratnica " na ulazu u Hrvatsku a za prolaz kroz HR do Bajakova.Hrvatska Carina poništava taj dokument na izlazu iz Hr.


Ulazi se u Srbistan ,javlja se špediteru koji na osnovu fakture (ili kupoprodajnog ugovora ako je motor kupljen od fizičkog lica) radi se propratnica-carinski dokument do carinske ispostave u unutrašnjosti gde se vrši uvozno carinjenje.Ako bi se carinilo u N.Sadu onda se roba sa granice upućuje u NS.

Ovo je jedina ispravna procedura koja samo izgleda komplikovana ali je vrlo prosta.Svi polovni automobili i bilo šata što uvoze fizička lica prolazi kroz ovakvu carinsku proceduru.

Ono,tipa,prošvercuj u gepeku...pa kasnije idi na granicu pa nađi carinika koji će ti uraditi papire na crno i slične varijante su samo bespotrebna gimnastika za živce i novčanik pošto je jako rizično a i po pravilu mnogo skuplje.


Kapetan:
vlado69 jel moze vozac kamiona da kao fizicko lice prenese motor (papirologija i slicno ) a automobili po svojoj proceduri ?

zorter:
Naravno da može. I carini ga na svoje ime, a onda ga proda tebi. :taunt: :yahoo:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju