E, ovako treba... > Plovila

od virtuelne do stvarne lađe

<< < (12/78) > >>

Arsa:
Možda nekom zatreba.

http://www.yumreza.info/yumreza-2003/Oglasavanje_i_mali_oglasi.htm

Arsa:
Danas sam bio u Upravi carine gde sam se raspitao za troškove carine prilikom kupovine plovila i motora u inostranstvu. Situacija je sledeća:

Na cenu plovila ide carina koja iznosi 5%. Na taj iznos dodaje se uobičajeni PDV, 18%. Što se carine tiče to je sve.

Troškovi transporta plovila NE ulaze u osnovicu za carinu ili PDV. Savetovano mi je da se dobro raspitam pa onda izaberem špeditera koji će vršiti prevoz pošto razlika u ceni zna da bude drastična. Treba proveriti svaku stavku koju oni u predračunu postavljaju. Naravno da špedicija uzima određeni procenat za svoje usluge ali to nekada zna da bude baš bezobrazno.

Od dokumenata vezanih za kupovinu morate posedovati ugovor o kupoprodaji overen kod notara, original propratne dokumentacije koja prati plovilo (ugovor o prethodnoj kupovini, plovidbenu dozvolu, ili kopiju originala overenu kod notara, tehničku knjižicu i sl.)


Da bi se plovilo carinilo kod nas, potrebno je da se prilikom ulaska u zemlju carinskim organima prijavi uvoz plovila. Tom prilikom  dobija se propratna dokumentacija sa kojom se morate u roku od 72 sata prijaviti carinskom organu. Konkretno za lica iz Beograda nadležna je carinarnica u ulici Žorža Klemansoa br. 83, na Vilinim Vodama. Ovo se odnosi na situaciju da se plovilo transportuje nekim drumskim prevoznim sredstvom.

Ukoliko se brod dovozi rekom onda se on vozi do lučke kapetanije gde se brod zadržava do okončanja carinjenja. Nakon toga sa uvoznom deklaracijom, potvrdom o carinjenju i svom ostalom dokumentacijom pristupa se uobičajenom registrovanju plovila.

Veoma je važno da se ne prekorači rok od 72 sata za prijavu nadležnoj carinarnici pošto se u protivnom ulazi u carinski prekršaj.

Sutra ću se konsultovati sa ljudima iz lučke kapetanije vezano za detalje i iskustva sa carinjenjem plovila koja se lično dovoze vodenim putem do kapetanije.

Onda sledi izveštaj ovde. Možda još nekom zatreba.  :drinks:

Arsa:
U sklopu priprema za ono što piše u naslovu teme, ja sam nastavio da davim razne prijatelje i poznanike sa raznim pitanjima. Ono što mi niko nije spomenuo objasnio mi je naš prijatelj Ika kome sam zahvalan za ovu informaciju. Smatram da je mogu podeliti sa drugima kojima, to takođe može da zatreba. Radi se o iskustvu Ikinog dobrog prijatelja.

"NJemu na carini , na JCI (jedinstvena carinska isprava) nisu upisali broj motora nego su samo upisali -Gliser Bajlyner ,i broj šasije.Pošto je godinu dana bio u garaži , problem se javio kad ga je trebalo registrovati,Pa smo uz silne veze i potezanja uprave carina vozili gliser na carinu kako bi upisali broj.Normalno greška je bila njihova a troškovi zajebancije i živci naši.
E onda najsjajniji biser.Da bi registrovao čamac moraš imati
JCI
RAČUN ILI OVEREN UGOVOR
dokaz od koga je taj vlasnik od koga si ti kupio,kupio čamac- dakle i njegov ugovor u kupovini
I na kraju ono što niko nije spomenuo
POTVRDA -BRISOVNICA da je brod izbrisan iz registra te zemlje odakle dovoziš brod.
Mi smo posle tri meseca pronašli način da se brod izbriše iz kanadskog registra brodova.
Član zakona koji to reguliše mi je kapetan pokazao i to jeste tako.
E sad problem se javlja, ako ga izbrišeš iz registra brodova ti ga faktički voziš neregistrovanog.
Druga varijanta je da ga dovezeš pa onda pošalješ papire nazad da bi ga bivši vlasnik odjavio , pa ti onda opet papire vratio.
Sve u svemu mnogo administrativno birokratskih maltretiranja, ali ako imaš živce i nije strašno.Ja ih birokratiji više nedajem."

Ovo smatram jako važnom informacijom za uvoz polovnih plovila.

Kontam da se ta situacija, možda, može prevazići ako se sve traženo napiše u kupoprodajnom ugovoru. Znači staviti napomenu da je prodavac u obavezi da na osnovu ugovora izvrši brisanje iz registra plovila zemlje u kojoj je registrovano i brisovnicu pošalje kupcu.

Ovo ću još razčivijati sa ljudima iz kapetanije.  :taunt:

Što se dovoženja broda tiče, bila bi prava avantura da istim doplovim do Beograda. Međutim kada se sve stavi na papir, plus neizvesnost oko vremenskih uslova (biće zimski period), verovatno je da će brod ići drumom.

Raspitivao sam se kod nekih špeditera i prevoznika. Cena za dopremanje broda dužine oko 10 m, širine 2,5 i visine ispod 3,8m, iznosila bi sa troškovima obrade i izradom papira, oko 1000-1200 e.

Toliko za sada. Još neću da davim Lazu i ostale sa sajta, ali to ih očekuje za par meseci.  :lol:

Misha D:
Ispis iz registra plovila mora uraditi prodavac licno. I u Kanadi, a i u Srbiji, a i bilo gde, kada se izvozi plovilo.
Cena prevoza, koju si ti dobio, takvog plovila je povoljna ako su ukljucene i sve takse za prolaz kroz usputne zemlje, jer od Slovenije do Srbije i Hrvati uzimaju deo kolaca koji nije mali. Ne znam kako je i koliko je kroz zapadnoevropske zemlje.
Ako zadrzavas regitraciju i zastavu zemlje prodavca carinik ce traziti na granici i obavezno osiguranje plovila, koje do pre neki mesec nije moglo da se uradi na granicnom prelazu Simanovci jer nemaju formulare i ne znaju postupak.
U svakom slucaju praktican savet: ceo transport uvek raditi radnim danima (kroz Hrvatsku vikendom nije dozvoljen vangabaritni pevoz) jer lezarina preko vikenda, zbog birokratskih zackoljica, nije mala i za kamion i za plovilo+ troskovi prevoznika.

Arsa:

--- Citat: Misha D  31, 10, 2011, 11:49:53 pre podne ---Ispis iz registra plovila mora uraditi prodavac licno. I u Kanadi, a i u Srbiji, a i bilo gde, kada se izvozi plovilo.
Cena prevoza, koju si ti dobio, takvog plovila je povoljna ako su ukljucene i sve takse za prolaz kroz usputne zemlje, jer od Slovenije do Srbije i Hrvati uzimaju deo kolaca koji nije mali. Ne znam kako je i koliko je kroz zapadnoevropske zemlje.
Ako zadrzavas regitraciju i zastavu zemlje prodavca carinik ce traziti na granici i obavezno osiguranje plovila, koje do pre neki mesec nije moglo da se uradi na granicnom prelazu Simanovci jer nemaju formulare i ne znaju postupak.
U svakom slucaju praktican savet: ceo transport uvek raditi radnim danima (kroz Hrvatsku vikendom nije dozvoljen vangabaritni pevoz) jer lezarina preko vikenda, zbog birokratskih zackoljica, nije mala i za kamion i za plovilo+ troskovi prevoznika.

--- Kraj citata ---

Hvala Mšo. Znači, ako kupujem brod, onda ga treba kupiti u nekoj od zemalja EU i dovesti ga kroz mađarsku na granicu. Tako ne bih išao kroz Sloveniju i Hrvatsku. Sigurno će to biti neki radni dan. Kako sam shvatio špeditera koji mi je dao tu najpovoljniju ponudu za dovlačenje broda iz Nemačke, to bi bilo sve što se njega tiče.

Kopaću ja još... :) :stop: :slow_en:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju