E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
maverick:
a evo utrka retfale s t9 protiv elana t 400 ili 401...tko sad moze reci jeli t9 glisira ili ne
:lol:
njegos68:
--- Citat: maverick 08, 09, 2011, 14:34:09 posle podne ---a evo utrka retfale s t9 protiv elana t 400 ili 401...tko sad moze reci jeli t9 glisira ili ne
:lol:
--- Kraj citata ---
Taj Retfalin t9 ne glisira.. :sorry: On BRIJE.. :taunt: :taunt:
maverick:
kao sto ste mogli primjetiti mi smo jedno malo drustvance strastvenih pecarosa...ali osim toga volimo i nase male camce na kojim tezimo da sve bude podeseno do maximuma...proracunu brzine...izmjene po nekoliko elisa...mjerenja potrosnje...balans i raspored...sve do u detalja...pa cim netko neku promjenu odradi odmah na crtu... :lol: tako da pojam glisiranja i sve sto je vezano uz to...je i vise nego zanimljivo...ali ne znamo sad bas neke termine oko oblika korita ili definicije glisiranja....ali znamo sta je brzo i sta malo trosi
SALE NB:
--- Citat: Barba 08, 09, 2011, 10:20:22 pre podne ---Ako srpski pojam glisiranja podrazumeva i ovo jarcanje pramca ili oranje na malo manjoj brzini, onda moze da glisira i siklja, jedrilica, balvan, ali i Kapetanov Che i komad table stiropora.
--- Kraj citata ---
"Srpski pojam glisiranja" ili "Barbin pojam glisiranja" je glisiranje u nekom idealnom plovilu, sa idealno podešenim trimom i sa snagom u izobilju!
Opšte prihvaćen pojam glisiranja se odnosi na.... pročitaj predhodne postove, da se ne ponavljam! :taunt:
Kad kažem opšte prihvaćen, ne mislim na Srbiju, već na vaseljenu, a bogami i šire! :lol: :lol: :lol:
Skakanje pramca je tipično za loše istrimovana plovila. Pa to radi i moj Elan sa loše podešenim trimom ili sa premalo gasa. To je slučaj sa Maverickovim čamcem, pošto mu fali balast na pramcu.
Ovaj snimak koji si ti postavio je prikaz kako čovek u lošem koritu forsira čamac u režim plovidbe koji mu baš i ne odgovara.
Rezultat je pomalo smešan- ali i to je glisiranje.
Čisto da ne bude zabune, postoje razne vrste korita, ali i razne vrste gliserskih korita, jednotrupna, višetrupna, tunel korita, a postoji i korito koje se naziva "Sea sled" ( u slob. prevodu: morske sanke)
Gledano sa prednje strane, rekli bi da je u pitanju katamaran, ali "tunel" je nizak i trougaon (a ne trapezoidan), i smanjuje se prema krmi, da bi naposletku prešao u potpuno ravno korito. Gledano odpozadi ili sa boka, korito izgleda kao običan tabanaš!
U pitanju je rasno glisersko korito, koje je do pojave hidroglisera, držalo rekorde u brzini, stabilnosti po teškom moru i nosivosti!
Naravno, ima i mane, a to su lošija upravljivost pri velikim brzinama i velika potrošnja pri srednjim i manjim brzinama.
Po tvojoj teoriji - to uopšte nije gliser!
E sad, složićemo se da se ovde raznorazni čamci zloupotrebljavaju kao gliseri, čime se dobijaju i svakojaki rezultati.
Ali svako korito koje nije izrazito deplasmansko, ima veći ili manji potencijal za glisiranje. Ako staviš dovoljno jak motor, i ako ga oblikuješ koliko-toliko povoljno- glisiraće i balvan! :taunt: :dance1:
SALE NB:
Maverick, tvoj čamac ide kao lud, a ako neko insistira da je to deplasmanska plovidba, neka bude tako!
U tom slučaju, imaš najbržeg deplasmanca u klasi ispod 10 metara dužine! :taunt: :good:
Ja sad idem da pišem mail proizvođačima onih američkih alu-glisera za plićake, da im objasnim da se ne reklamiraju pogrešno, inače će Barba da ih tuži! :taunt: :lol: Gde bre taban korito može da glisira! SVAŠTA! :lol: :lol: :lol:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju