Удружење се оснива на оснивачкој скупштини, на којој удружење доноси одлуку о оснивању и статут. 
ДОКУМЕНТАЦИЈА ПОТРЕБНА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ ОРГАНИЗАЦИЈЕ 
1. Захтев организације за упис у Регистар (образац бр. 3); 
2. Пријава оснивања и деловања организације (образац бр. 4);   (кликните овде да преузмете обрасце) 
3. Записник о раду оснивачке скупштине; 
4. Одлука о оснивању удружења садржи: 
• имена оснивача; 
• назив организације; 
• седиште; (замолите неку школу или установу да вам да потврду да је седиште друштва код њих) 
• циљеве и задатке; 
• лично име овлашћеног лица које ће вршити послове уписа у регистар. 
5. Статут, којим се утврђују нарочито: 
• циљеви удруживања и начин њиховог остваривања; 
• облик удруживања и унутрашња организација; 
• назив и седиште; 
• услови и начин учлањивања и престанак чланства и права, обавезе и одговорности чланова; 
• органи организације и њихова права, обавезе и одговорности; 
• заступање и представљање; 
• стицање, коришћење и располагање средствима; 
• начин обавештавања јавности о раду и о стицању и располагању средствима; 
• начин одлучивања о удруживању у савезе организација и друге облике удруживања и учлањивање у међународне организације; 
• начин доношења измена и допуна статута; 
• начин доношења одлука о престанку организације; 
• начин располагања имовином у случају престанка рада; 
• јавне ознаке организације (назив, печат, амблем и др.). 
6. Попис оснивача и чланова организације треба да садржи: име и презиме, адресу и јединствени матични број оснивача; 
7. Одлука о давању овлашћења за заступање удружења грађана 
8. Републичка административна такса  
• Износ: 150, 00 динара - за захтев и 4 520, 00 динара - за решење о упису у Регистар  
• Сврха уплате: Републичка административна такса 
• Прималац: Буџет Републике Србије 
• Шифра плаћања: 133 
• Рачун примаоца: 840-742221843-57 
• Број модела: 97 
• Позив на број : 50-016 
9. Пријава и захтев са комплетном документацијом може се послати поштом на адресу Министарства за државну управу и локалну самоуправу, Београд, Бирчанинова 6 или предати на пријемној канцеларији у Београду, Немањина 22-26. 
Пријем странака сваког радног дана од 11-15 часова.  
Контакт телефон:               (+38111) 2646-964         (+38111) 2646-964 и 2685-379      Славица Мандић, један од службеника 
Факс: (+38111) 2685-379 
САВЕЗ УЧИТЕЉА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ 
БЕОГРАД, Дечанска 6/III, поштански фах 628 
Тел/факс:               011/32 39 697         011/32 39 697;               32 45 385         32 45 385 
e-mail: ucitelj1@EUnet.yuОва адреса је заштићена од робота. Потребан вам је Јава-скрипта да би сте је видели.    
www.savezucitelja.com ПИБ 102210084, текући рачун 205-25085-08   
КАД ДОБИЈЕТЕ РЕШЕЊЕ О РЕГИСТРАЦИЈИ: 
на основу Решења о регистрацији израђујете ПЕЧАТ 
са печатом и решењем о регистрацији идете у ЗАВОД ЗА СТАТИСТИКУ (Београд или локална организациона јединица) где се добија Обавештење о разврставању – Извод из регистра (шифра делатности – 91120 и матични број организације) 
са свим добијеним документима идете у ЛОКАЛНУ ПОРЕСКУ УПРАВУ где добијате ПИБ 
са комплетном документацијом бирате банку у којој ћете ОТВОРИТИ РАЧУН ДРУШТВА 
обавештавате чланове друштва о броју рачуна у банци како би могли да уплаћују чланарину чију висину и начин плаћања сте утврдили на Скупштини 
све време док процедура регистрације траје окупљате учитеље, планирате и реализујете активности, сарађујете са Савезом учитеља Републике Србије и свима за које процените да вам могу помоћи у раду друштва