E, ovako treba... > Domaća proizvodnja

Domaca proizvodnja DANUBIUS

<< < (19/43) > >>

Kapetan:
@Sale NB , sale moram priznati da se i meni sve vise svidja plastika, ali samo kada se radi o ambalazi za Ice Tea  :)

brodomonter:
Najpre veliko i iskreno hvala ,sa zakasnjenjem,Budens NS za najzad malo i prijatnih reci.
Takodje Kapetan,Busa 2,Dule.Dzoni, veliko hvala za foto moje nove ZEMUNKE 700,u plovidbi.Kad sam vec kod nje,ovu gura cini mi se Mercury 50,nalazi se na Adi,odmah iza veslackog kluba,nize "Galije".Vlasnik Dragan Vasovic prvo je radio enterijer kod Vajsovog sina,iza sljunkare,na Savi.Bilo je tako uradjeno da je sve iskidao i radio ponovo kod pravog stolara.
@Dule:pogledacu u katalogu posto je taj propeler.Da li si zvao Lazarevica?Jesi li siguran za te mere propelera?Tu ne sme biti greske,nisu male pare.Sta pokrece elektromotore,akumulatori ili poseban Diesel,pa dinamo,pa e-motori,kao lokomotive ili veliki brodovi?
@Sale NB:Tvoja prica je sva kontroverzna.Bayliner se u svetu slabo kotira i na godisnjim listama proizvodjaca je uvek pri dnu.To je konfekcija.Kao izbor najauta godine,tako svetski nauticki casoprisi prave izbor najcamca u odredjenim kategorijama.Osim toga,opet si odabrao gliser za primer,a svrbucka te deplasmanska jahta ili jahtica.Kad se izivis na gliseru,a to je samo pitanje vremena,pozeleces prostraniji,a sporiji brod.Ako hoces prostran,a brz to je mnogo skupo,snazan motor je velika stavka.
Nasih proizvodjaca ima svakojakih,za svaciji dzep,od Zorana (on se ovde najvise istice) do Dragog Vasica,a ima i drugih odlicnih profesionalaca.Nema ni kod nas kompromisa,ako ima ko da plati.A,opet izadje mnogo jeftinije nego original jahta sa Zapada.Pozdrav,Nenad.

Kapetane,becka siklja je sa ravnim krmenim ogledalom,a apatinska siklja je na krmi suzena,kao na pramcu.Becka je tako zbog kacenja vanbrodskog motora povoljnija,a apatinska ima bolja plovna svojstva,narocito kad duva u krmu,samo mu zadnjica preskoci talas.To su i zvanicni nazivi ovih tipova camaca u Jugoregistru.Hrvati zovu "Ciklja".

brodomonter:
Dzoni,ne radim aluminijum.Mislim da aluminijum kao materijal nema opravdanja za recnu jahticu,sto ja najvise radim.Skuplji je i materijal i rad.Prednost je bitno manja tezina,pa sa istom snagom motora,brze ide.Zabluda je da aluminijum ne korodira,pogledajte one putnicke hidroglisere,ima jedan kod Vajsa na Savi,trup mu je sav u kraterima.To sam video dok je jos bio na remontu u brodogradilistu Beograd",ali nema tu remonta.Slabost celika zbog korozije savladana je peskarenjm i dobrim premazima.Moj prvi camac,becka siklja od 7 m sa dve kabine,jos plovi,a radjen je 1987, eno ga kod Slepa,u Zemunu.Aluminijum u svetu,uglavnom, koriste samo za mega jahte i manje glisere,a ovi drugi su dosta retki,rad je mnogo skuplji od mackanja plastike u kalupu.Pozdravljam te!

Misha D:
Iznositi "strucna" misljenja da li je neko plovilo dobro ili nije po kriterujumu pravljenja pramcanog ili krmenog talasa je izraz malog znanja tih komentatora. Slazem se sa Duletovim postom. Plovilo "Sv.Nikola" sa slike Duletovog posta je kopija radjena po projektu Linsena kao i njegov kolega sa Abrahamom II i oba prave talase kao Bele ladje. Da li to znaci da su slabo uradjena plovila? (Btw: Ta dva plovila su u grupi od desetak najlepsih i najskladnijih plovila u nasim krajevima).
Ili: letos je pored mene u Boljevcima prosao skoro nov Jeanneau Prestige 42 brzinom od oko 25km sa talasima kao dve Bele ladje (mora da su ti Francuzi posle stogodisnjeg iskustva i na hlijade napravljenih brodova neznalice, sic). Pogledajte testove brodova u poznatim svetskim, ili nama pristupacnijim, hrvatskim spec. casopisima. Nigde to nije merilo kvaliteta i upravljivosti plovila vec kako savladjuje talase odredjene velicine i kako se ponasa na vetru i pri naglim promenama pravca, a sve to pri razlicitim opterecenjima. 
Spadam u grupu ljubitelja plasticnih plovila i smatram da u Srbiji ne postoji dobar proizvodjac metalnih plovila koji ce kompletno zavrsiti plovilo sa svim instaliranim sistemima opreme po propisanim kriterijumima. Uvek je bolje kupiti nekoliko ili vise godina staro platicno plovilo poznatog proizvodjaca nego bilo koje ovde napravljeno novo metalno plovilo pa radi li ga Vasic, Djena, Apic...... 

SALE NB:
@brodomonter Nema tu ništa kontroverzno, Bayliner jeste čista konfekcija i nudi najlošiji kvalitet od svih poznatih proizvođača. Upravo zato sam ga i naveo kao primer. Polovni Bayliner je za klasu bolji od najboljeg što se proizvodi u Srbiji. O ostalima, tipa Regal, Wellcraft, Four Winns itd., ne treba ni pričati.
Deplasmanci me za sada ne "svrbuckaju"  :preved:, možda kad odem u penziju, a to je još daleko (barem se nadam). Ipak, čak i ako se opredelim za sporiju plovidbu i više mesta, teško da će moj izbor pasti na metalni brodić.
Plastika je ugodnija, lepša, brod je lakši, samim tim upravljiviji i ekonomičniji. Metal nema ni jednu jedinu prednost, samo nedostatke. Naravno, osim cene lima!
Što se ekonomije tiče, već više puta je ovde u raznim poređenjima dokazano da metalni deplasmanci nisu značajno štedljiviji od glisera slične veličine.  Naravno, potrošnju treba računati prema pređenom putu, a ne na sat.
Ima ovde odličnih majstora, ali upravo to sam i mislio, pravite kompromise, jer pravi brod nema ko da plati.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju