E, ovako treba... > Plovila
Skadarsko jezero - patrolni čamac
njegos68:
A šta se dešava kad usis povuče travu,list lokvanja ili najlon kesu ?
SALE NB:
Na ovom policijskom Komanderu je kabina povučena dosta unazad. Pretpostavljam da je nezgodno istrimovati čamac, ako motor nema trim. Verovatno je tada zbog boljeg stabiliteta poželjno prebaciti deo težine napred.
Treba znati da je sam čamac dosta lagan za svoju veličinu, to je ipak rečni ili jezerski čamac. Za neke ogromne talase nije pravljen.
Opet, ne verujem da na Skadru ima nešto mnogo većih talasa nego na Dunavu.
Što se Jet-pogona tiče, nemam veliko iskustvo iz prve ruke, ali usis ima mrežicu koja sprečava veće kamenčiće i slično da ulete u impeler.
Sve što može da prođe kroz mrežicu je u principu bezopasno.
Pretpostavljam da najlon kesa može da napravi problem ( lako rešiv), kada zatvori usis. Tada turbina ostane bez vode, a čamac bez potiska. Ali skineš kesu i teraš dalje!
Što se vrste motora tiče, tu nema razlike, ako hoćeš pravu snagu - mora dvotaktaš! :taunt:
rendžer:
Da, mada nama u principu i ne treba neka ogromna snaga. Pogotovo ako se uzme u obzir da je takvo jedno plovilo dosta lagano. A i 99% krivolovaca ne koristi motor preko 40ks, dok nekih 90% koriste najvise do 15ks.
Ali prava prednost cetvorotaktnog, u nasem slucaju (osim potrosnje, koja je prioritet br 1 za nas menadzment), je sto je znatno tisi. Znam, kad smo prije 3 godine kupili ove Mercury 25ks, krivolovci su ludjeli od nas, jer smo im bukvalno dolazili do iza ledja, a da nas nisu mogli cuti od njihove pente. Kad ga upalis, samo cujes baloncice koji klokocu oko motora, a pod puni gas se samo cuje strujanje vazduha kroz koji se probijamo. Nocna mora za krivolovce.. ali isuvise se cesto koriste ti motori da bi trajali u takvom stanju...
SALE NB:
Te Mercury pente bi gurale Commandera sasvim pristojno!
Ipak, naša policija koristi moderne dvotaktne Evinrude E-tec motore.
Snage imaju koliko hoćeš, a buka i potrošnja su na nivou najboljih četverotaktnih mašina.
Pritom zahtevaju mnogo manje održavanja, a izdržljivi su kao i stari Evinrude modeli.
Ako imate dobrog servisera za Evinrude ( pošto mi u Srbiji nemamo), to je verovatno najbolje rešenje za vaše potrebe!
njegos68:
Uf neznam odakle da krenem,, :) Merkuri se nije baš pokazao na ovom podneblju...Ove pente od lovočuvara su dosta izraubovane,ima i koje leže pokvarene...Prvi uvoznik koji se pojavio sa četvorotaktnim mašinama,sa pristojnom cijenom je Merkuri... e sad ovdašnji ribari (i krivolovci) su uglavnom vozili tomosove četvorke i kad se ukazala prilika da po povoljnim cijenama dobiju moderne i štedljive motore pazarili su uglavnom merkuri od 5 ks i poneki od 9,9 ks...ali ti moderni motori zahtijevaju i izvesno održavanje,aoni su navikli da voze tomose non stop pun gas a ovi novi :nono: slično je i sa lovočuvarma... e sad se dost ljudi i vratilo na tomose ,ne zato što su bolji ,nego imaju vazdušno hladjenje i mogu po plićacima,travi amerkuri začepi vodu travom i ojha... :lula: A što se tiče plovila mislim da je to perpetum mobile... Ako oćeš da sječe talase onda mora v korito,al za plićake nije baš..e sad ravno korito ide za plićake al je slabiji na talasima koji na jezeru znaju da budu strašni...aj sad spoji to u jednom ..teško :superstition:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju