E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Evinrude, ali ne obican

<< < (7/13) > >>

Vuk:
Ne treba lupati glavu oko toga koji pogon ima veci ucinak i gde se sve pojavljuju gubici. Poenta ove price je niska cena voznje koja je svakako u krist el. motora. 100 din za trimaran od 1t na relaciji 50 km je smesno. Pa ja sam sa mojim camcem i 4 coveka sa 50 ks presao 58 km sa 18 lit benzina, to je oko 2160 din + ulje. Jeste da sam isao 35 km/h ali se ne bi bunio da sam isao 10 km/h i potrosio 100 din. za isti put.

Barba:

--- Citat: Vuk  03, 05, 2011, 13:53:29 posle podne ---Ne treba lupati glavu oko toga koji pogon ima veci ucinak i gde se sve pojavljuju gubici. Poenta ove price je niska cena voznje...

--- Kraj citata ---

Druze, gubici su upravo poenta cele price o el. pogonu. Sto su manji gubici to je veca autonomija ili manji trosak za baterije. Ovaj pogon ne moze da se uporedi sa tvojim jer bi ti za 50 km trebalo 5 sati, a tu autonomiju nemas. Citava se prica vrti oko toga. Da li baterije stuces za sat ili za 3-4 sata, pa cekas 2 dana da ih solarni paneli napune. E sad, mozes ti i da ugradis generator, pa da punis baterije dok plovis, ali to je opet potrosnja benzina, buka...   

marke:

--- Citat: Dule  02, 05, 2011, 20:59:40 posle podne ---Na osovinski vod se moze staviti veca elisa sa mnogo vecim potiskom na malom broju obrtaja. Elektromotor na malom broju obrtaja ima istu snagu kao i na velikom ali i trosi vise nego duplo struju.
Osim toga svaka redukcija trosi i do 30 posto snage motora.

--- Kraj citata ---
  Par zamerki na ovo zapazanje. :smile:

Potrosnja elektromotora nije zavisna od broja obrtaja vec od opterecenja.

Bez opterecenja ubrzace vec na malom naponu do brzine kad se trenje u lezajevima otpor vazduha itd ne pocnu da izazivaju mali pad napona u motoru a tad mu i brzina malo opadne  pa se tako odrzava ta granicna brzina.
Drugi slucaj je da ubrza do tacke kad se dostigne maximalni magnetni fluks i motor ne moze vis eda ubrza. Tad se pocne grejati i karakterisitike se menjaju pa brzina ostane na toj maksimalnoj.

Kod opterecenog motora u radnom opsegu brzina se povecava dok se struja koju pri tom naponu povuce ne izjednaci sa otporom koji pruza opterecenje.
Istu ce struju da vuce isti motor na istom naponu kad se vrti 1000 obrtaja i kad se vrti 100 obrtaja ako mu je u na 100 obrtaja opterecenje 10 puta vece. Tako je dok je u radnom rezimu.  Kad je zakocen motor vuce svoj maksimum struje i radi kao transformator sa sekundarom u kratkom spoju. Tada mu se karakteristike naglo menjaju i pregoreva.

Ne oduzima svaki prenos 30 % snage neki uzimaju samo 1-5% kad je jednostruka redukcija. :good:
Da nije tako ko bi pokrenuo bicikl sa duplim prenosom na pedalama i na tocku. To mu dodje 60% gubitka.       :drinks:

marke:
Uopste, ali uopste se ne radi o brodovima i tonama vec o tome da motor ne vuce vecu struju pri malom broju obrtaja. Normalno je da ako je opterecenje isto vuce manje jer to znaci da radi na nizem naponu (ili nebi ni imao manji broj obrtaja). Uopste ne ulazim u to sta pogoni 10 tona ili 1 tonu. Ako zelite da motor ide sporije smanjite mu napon i on ide sporije.  drugi nacin sa pulsnim regulatorima je da se smanji frekvencija. U oba slucaja manje trosi na manje obrtaja nego na vise. Druga stvar je brzina broda koja zavisi od drugih stvari otpora, koraka elise itd. Za motor je to samo opterecenje - otpor okretanju koji mora da savlada. 
 

marke:
Dule evo nadjoh i da si sam napisao da na malom broju obrtaja elektromotor trosi manje.


--- Citat: Dule  03, 05, 2011, 07:54:18 pre podne ---SUS na malom broju obrtaja nema dovoljan obrtni momenat, jedva da ima snage da pokreće svoj sklop. A elektromotor daje skoro pun obrtni momenat. Uz malu potrošnju struje.
--- Kraj citata ---

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju