Autor Tema: Скелеџијина прича  (Pročitano 30840 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #75 poslato: 24, 03, 2011, 23:04:52 posle podne »
Hvala na savetima.
 Ako nekoga detaljnije interesuje konstrukcija u preseku,evo ovako 99 % izgleda.Slabo crtam sa Paintom, pa nije ispalo baš najlepše.A da,te matice su u ravni sa gredama,ne kao na preseku.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #76 poslato: 25, 03, 2011, 11:24:47 pre podne »
 :smile:

Kada se već pominje PUR PENA, jedna napomena !

Pur pena je efikasna i radi samo kada nije u zatvorenom izolovanom prostoru bez slobode širenja.

Da pojasnim - ona se koristi u građevini gde može da se širi i ima dodira sa svežim vazduhom i vlagom.
                    - ako bi se recimo ubrizgala u flašu i zatvorila, prividno bi se širila a onga bi se jednostavno ponovo skupila i jednostavno
                      ne bi formirala čvrstu penu (probajte u plastičnoj prozirnoj flaši sa čepom)

Janči, zbog dužine cevi na tvom splavu se možda desio isti efekat - na krajevima ima pene a u sredini je prazno.....

Kada neki određeni prostor mora da bude ispunjen homogenom penom onda treba koristiti dvokomponentnu penu koju
koriste  frigotehničari


Verujem da to mnogi znaju, a možda neko ne zna pa nije suvišno napomenuti - ne škodi
Deda Zoran

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #77 poslato: 25, 03, 2011, 12:29:47 posle podne »
E tako brate, malo konstruktivnih tekstova, Skeledzijo kako mislis da zamenis OSB plocu sigurno je dobro zalepljena.
Kad se to sredi bice solidne cvrstoce i dosta pouzdano a ako pena nije ni prodrla do sredine cevi nikakva steta vazduh zarobljen u sredini je isto toliko dobar a cev da pukne nece jer su jako zilave pogotovo kad je toplo vreme.

Moze se i mali sator podici na splavu ako pada kisa, samo nije za neke extremen akcije a to niko ni ne planira.
Ne postoji opasnost da se nesto strasno desi ako ste oprezni i kad se naoblaci lepo na obalu i mirna Backa.

Svi koji plase druge salaukama su se izlagali riziku jer su hteli a ne jer su morali a sada su kao preoprezni, nije to cunami samo jaka oluja, pre nego sto zagusti pridjes obali labavo vezes splav pa lepo na obalu dok ne prodje. Ako je leto jedna dobra kisna kabanica velicine novcanika resava problem. Oluja obicno traje dvadesetak minuta i potom sve kao i pre samo jos lepse.

Inace nasi forumski prijatelji kao i svi pecarosi samo traze zasta da se uhvate i eto diskusije unedogled.
Nema tu nista loseg samo ostrimo vijuge kroz diskusiju.

Pozdrav i vidimo se na vodi.
Marke

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #78 poslato: 25, 03, 2011, 12:41:04 posle podne »
:smile:

Kada se već pominje PUR PENA, jedna napomena !

Pur pena je efikasna i radi samo kada nije u zatvorenom izolovanom prostoru bez slobode širenja.

Da pojasnim - ona se koristi u građevini gde može da se širi i ima dodira sa svežim vazduhom i vlagom.
                    - ako bi se recimo ubrizgala u flašu i zatvorila, prividno bi se širila a onga bi se jednostavno ponovo skupila i jednostavno
                      ne bi formirala čvrstu penu (probajte u plastičnoj prozirnoj flaši sa čepom)

Janči, zbog dužine cevi na tvom splavu se možda desio isti efekat - na krajevima ima pene a u sredini je prazno.....

Kada neki određeni prostor mora da bude ispunjen homogenom penom onda treba koristiti dvokomponentnu penu koju
koriste  frigotehničari


Verujem da to mnogi znaju, a možda neko ne zna pa nije suvišno napomenuti - ne škodi
U pravu ste,što se tehnologija tiče.Možda nisam detaljno opisao (mada sam se raspričao dosta),ali sam i to pisao,da su cevi ispunjene potpuno, , i ne sprej purpenom,nego baš sa tim dvokomponentnim koji se kupuje na litre ,ja sam nazvao možda pogrešno poliuretan..A nisam detalje opisao,kako sam sa jednog kraja cevi do polovone popunio,a sa drugog kraja drugu polovinu od dužine 4 m. Inače taj dvokomponetni pri reakciji se sam zagreva na 6o C.stepeni.A bilo je i smešnih scena ,kada počne nekontrolisano da prska....Lako je frigo-mjstorima,naprave kalup pa uliju smešu i gotovo.Tako sam i ja trebao,kao uspravim cev,pa sa 4 m. visine ,ulijem izračunatu količinu tih izmešanih komponenti,i to je to.Mada je baš frigo majstor rekao da to nije sigurno zbog dužine cevi,jer reakcija počne za par sekundi,pa se pena može zaglaviti na pola puta,pa može doći do nekontrolisanog ispunjenja.I tada ja uradih nešto po mojoj glavi.
  Krajevi cevi su zatvoreni poklopcima od tegli nekih,radi estetike.
 Pur pena je samo ispod osb,gde je mislim imao dodir sa vazduhom .
Taj nazvani crtež sam samo radi pregleda dao,kako bi videli,na koji način su cevi spojene.E sad,dali je moglo bolje:sigurno.Ali tada sam tako zamislio.A zato sam i bio hrabar pisati da je prilično čvrsta konstrukcija,a dali je stvarno nepotopljiva,prosudite sami..E sad,cela kubatura osim cevi gore sa strane iznosi cca 5.5 m kubnih.A 7o kg je sama težina konstrukcije.

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #79 poslato: 25, 03, 2011, 13:00:55 posle podne »
  @ marke    Nema ljutnje,društvo je ok.Jedino malo da pauziram do konkretnijih stvari.Već sam se i oprostio,pa kad mi neko piše,pa me vušete za jezik..... Djerdap se ionako planira 2012 zbog nekih uspomena i obećanja,pa dotel ma ima da usavršimo taj splav,dolazi još jedna zima,
pa ko diživim ,dižem zastavu.
                                                  ---#---
 baš je po meni promašaj sa osb.Prevarili su me tada trgovci,kako je osb vodootporna,a kako sam jesenac izvukao splav na obelu,pa odvojio malo plast.pokrivač,vidim da osb nije baš prikladan.
  Tu bih tražio najviše saveta ili predloge .Teško ,ali već imam tehniku odvajanja ploče od pur pene.
  Čuo sam za vodonepropusni šper,
  Razmišljam o onim plastičnim pločama koje koriste na plastenicima,ali za te mislim da nisu za "gaženje", da su lomljive,mada  ni veći grad ne probija.
  Svakako bih nešto ,što je i dovoljno čvrsto i otporno na vodu.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #80 poslato: 25, 03, 2011, 18:32:37 posle podne »
400x200x15 ima 1.2m3

Tako da do 5.5 kubika ima 4,5 splavova.  :taunt:
Nešto ne štima u matematici.

MAX teoretska nosivost tvog splava je oko 1000kg.
A tada je potopljen skroz, znači max pola od toga 400-500kg.  :good:

 :drinks:

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #81 poslato: 25, 03, 2011, 19:02:31 posle podne »
400x200x15 ima 1.2m3

Tako da do 5.5 kubika ima 4,5 splavova.  :taunt:
Nešto ne štima u matematici.

MAX teoretska nosivost tvog splava je oko 1000kg.
A tada je potopljen skroz, znači max pola od toga 400-500kg.  :good:

 :drinks:
  Tooo,mossi '! I hvala za ispravku.
  Prosta računica,ja sam hteo ono sigurno 0,55 kubika,zato sam i" nosivost" pisao već negde 250-3oo kg.
  U globalu sam uzeo  samo litražu cevi.Purpen iznad,osb i grede nadodju kao pride.  :-[
     

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #82 poslato: 27, 03, 2011, 13:24:03 posle podne »
skeledziju pokusaj sa korisnikom ZUX pimi da vidis neku plasticnu plocu kao gaziste a imas i u Politermu ...

sto se ispune tice vidjao sam ovu pur penu posle godinu dve tri i zna da popije poprilicno vode, jako je nepouzdana ako se prospe greskom benzin ili dizel na nju ..

blazujka , osb i slicno su u dobrom brou slucajeva VLAGOODPORNI sto je raslizicoto od VODOOTOPORNI, sto trgovci koriste da zavraju ljude jer pricaju ovo drugo a kad ih uhvatis u lazi onda "jao pogresno sam procitao.."   u svakom slucaju pokusaj da zaobidjes te varijante idi na plastiku

cevi se ne srafe trebao si one obujmice kao oko oluka da koristis , isto tako zavari ili laminiraj otvore ....


i evo ti jedna racunica... ako je tezina konstrukcije 70 kg i ona sa vas dvoje potone do pola u vodu to znaci da je nosivost

nosivost 70 kg
"ja tada    95 kg
sosa       56 kg "

pa sve to puta 2 = 442 kg ....

pokusaj jednom godinje da demontiras jednu cev i da proveris kakvo je stanje unutra sa purpenom (razbij jednu cevku u delice ) i tako radi svake godine da ne bi doslo do iznenadjenja nije veliki trosak ali povecava sigurnost.... ujedno ces znati koliko je cev koja je predvidjena za zasticene uslove (pod zemljom ) izgubila od svoje eliasticnosti dok je bila izlozena atmosferskim uslovima, iskreno verujem da je izgubila poprilicno jer znam kako se ponasa plastika kada se ne koristi kako treba

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #83 poslato: 27, 03, 2011, 14:41:55 posle podne »
skeledziju pokusaj sa korisnikom ZUX pimi da vidis neku plasticnu plocu kao gaziste a imas i u Politermu ...

sto se ispune tice vidjao sam ovu pur penu posle godinu dve tri i zna da popije poprilicno vode, jako je nepouzdana ako se prospe greskom benzin ili dizel na nju ..

blazujka , osb i slicno su u dobrom brou slucajeva VLAGOODPORNI sto je raslizicoto od VODOOTOPORNI, sto trgovci koriste da zavraju ljude jer pricaju ovo drugo a kad ih uhvatis u lazi onda "jao pogresno sam procitao.."   u svakom slucaju pokusaj da zaobidjes te varijante idi na plastiku

cevi se ne srafe trebao si one obujmice kao oko oluka da koristis , isto tako zavari ili laminiraj otvore ....


i evo ti jedna racunica... ako je tezina konstrukcije 70 kg i ona sa vas dvoje potone do pola u vodu to znaci da je nosivost

nosivost 70 kg
"ja tada    95 kg
sosa       56 kg "

pa sve to puta 2 = 442 kg ....

pokusaj jednom godinje da demontiras jednu cev i da proveris kakvo je stanje unutra sa purpenom (razbij jednu cevku u delice ) i tako radi svake godine da ne bi doslo do iznenadjenja nije veliki trosak ali povecava sigurnost.... ujedno ces znati koliko je cev koja je predvidjena za zasticene uslove (pod zemljom ) izgubila od svoje eliasticnosti dok je bila izlozena atmosferskim uslovima, iskreno verujem da je izgubila poprilicno jer znam kako se ponasa plastika kada se ne koristi kako treba
  Hvala lepo Kapetane.
  Idem redom,još malo da razjasnim neke detalje,mada se plašim da me ovaj post sve više približava tituli "mornara",a to još nisam,a nije red da se ne javim na odgovore članova koji žele da pomognu.
                   ---#---
Svakako ću staviti plastiku,samo da prvo proverim izdržljivost lexana.
 Ti držači ustvari su isti kao obujmice kod oluka,samo malo širi,a stavnjeni su unutar cevi,kako ne stvaraju otpor u vodi.Za njih zavareni zavrtnji kojim su prišrafljeni ya popreču ngredu.Na crtežu crni.
 Što se vremenskih trpljenja tiše,jedino one dve cevi sa strane su eventoalno izloženi UV zracima,ostalo je pokriveno,ashodno svemu,te cevi su uvek i u zemlji izloženi dodiru sa svakojakim materijama.
 Pur pena stvarno propada od raznih goriva,ulja,to sam iskusio još pre  kada sam pravio deci maketu železnice deci,pa sam hteo uljanom bojom farbati "planine".
  Inače,najviše me brinu mravi i insekti,jer ako oni udju u cevi dok je splav na suvom,cevi će ubrzo ostati prazni...zato sam obratio pažnju na zatvaranje krajevai spojeva.mada se ove cevi prilično lepo se pajaju,mislim na kolena.Ovi čepovi od tegli su plastificirani,i taman potpuno zatvaraju cevi,još sa i osigurao sa po dve pop-ninte.
 Predlog za povremenu proveru stanja unutrašnjost cevi je svakako za pohvalu.
  Ovo sa nosivost 7o kg,(ja sam težinu samog splava pisao 7o kg) x dva malo ne razumem,po mom shvatanju je to valjda radi sigurnosti.
 Ja u suštini od 55o litara sam odbio težinu splava ,moje i supruge i mislim to je sigurnost,da se ne uranja dublje od polovine.
  A načito sam malo zakone i propise,pa našao negde član da kanui,sprotski čamci,pedoline,vodeni bicikli i slično
ne pripadaju pod obavezu plovidbene i UMC dozvole ,do dužine 3 metra.Unda mi nema druge,skratim,pa proširim (za širinu ne piše).I valjda će onda pripada  pod "ostali." Mada sam ja pre za nešto zvanično,ako može.
   
 

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #84 poslato: 27, 03, 2011, 17:14:00 posle podne »

  A načito sam malo zakone i propise,pa našao negde član da kanui,sprotski čamci,pedoline,vodeni bicikli i slično
ne pripadaju pod obavezu plovidbene i UMC dozvole ,do dužine 3 metra.Unda mi nema druge,skratim,pa proširim (za širinu ne piše).I valjda će onda pripada  pod "ostali." Mada sam ja pre za nešto zvanično,ako može.
   
 


Skeledžijo, drago mi je da ste još sa nama.

Samo kratak komentar povodom obeleženog dela teksta.
Meni se čini da to ne bi bilo dobro rešenje. Jednostavno, protivi se hidrodinamici.
Kada bi to bilo dobro, odavno bi ljudi pravili plovila "šira nego duža".

Razmislite i raspitajte se kod stručnjaka za ovu problematiku pre nego što počnete da kratite i širite.

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #85 poslato: 27, 03, 2011, 19:53:54 posle podne »
Ma naravno,šalio sam se za skraćenje-širenje,samo još ne koristim smajliće kao za šalu.
Upravljivost bi tada bila nikakva,odnosno ni na šta ne bi ličilo.

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #86 poslato: 27, 03, 2011, 20:20:20 posle podne »
Kad sam već mornar,pa da se ponašam i ozbiljno.
I prvobitni plan mi je bilo ispod splava sa obe strane ugraditi po još jednu cev,medjutim odustao sam
zbog močvarne i plitke vode.Medjutim sada ste mi vratili potrebu za sigurnost za ozbiljnije vode.
Ako ovako uradim (naravno sa sigurnom dogradnjom) dobio bih još nekih 15o kg istisnine.Mogla bi se i treća cev u sredini.Ali neka liči na katamaran u malom.Više moram onda paziti pri spuštanju-izvlačenju na obali.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #87 poslato: 27, 03, 2011, 20:53:04 posle podne »
Skeledžijo, ako dodaješ te cevi od dole, onda ćeš morati dodati i tu po sredini jer ćeš inače dobiti "stomak" na OSB ploči, uvinuće ka sredini.
Tvoja konstrukcija jeste čvrsta, ali samo kad je sve u nivou. Dodavanjem cevi na krajeve te iste izdižeš iz vode i kriviš konstrukciju.
Isto bi dobio, a zadržao konstrukciju kada bi ubacio od dole, izmedju SVIH cevi 50-ke ili 75-ice, e tada bi isto dobio na nosivosti,  a stvar bi bila i ravna i čvrsta kao djavo!

Nadam se da nisam bio naporan sa ovom malom opaskom.

 :drinks:

Van mreže skeledzija

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 42
  • www.mojaladja.com
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #88 poslato: 28, 03, 2011, 01:00:02 pre podne »
Ok mossi,razumeo sam,verovatno ima istine o "stomaku" ali;
  tanje cevi su nesrazmerno skuplji danas a istisnina mala.
  Glavni "teret" uglavnom nose poprečne grede,kojih ima ukupno 5,na svakih 95 sm,poprečno.
  Putnici se uglavnom nalaze uzduž pri sredini,i za tolike godine nisam primetio nikakvo ulubljenje osb.ili krivljenje cevi.Čak prve sezone vožen bez osb ploča.(bolje da ih nisam ni stavio)
Dodavanjem dve fi 11o sa strane,dobio bih taman za težinu splava,znači da bi prazan dodirivao vodu celim dnom.
Eventualno od tih da stavim i na sredinu,ali nažalost nema sredine,jer su cevi nepar.
 Ali  ja znam,što više saveta i predloga,krajnji ishod bude sigurniji.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Скелеџијина прича
« Odgovor #89 poslato: 28, 03, 2011, 17:23:20 posle podne »
ako uradis ovako kako si nacrtao :



recimo da imas dva putnika i da obojica sednu na desnu ivicu , mozes ocekivati da ce ih splav u sekundi potopiti ...  to je posledice ovih dodatnih cevikoje ce pomeriti centar oslonca a samim i centar gravitacije ...

pogledaj na ovom primeru koliko je jednostavno obrnuti "ostrvo" koje imam nosivost od bar tonu dve ....