Pozdrav Jazz.
Planiraš prilično ambiciozan projekat, pogotovo kad se uzme u obzir gde živimo.
S obzirom da planiraš katamaran za komercijalnu upotrebu, mislim da brodovi koji nisu rađeni po ozbiljnom projektu uopšte ne mogu da se registruju. U tom smislu, ovi modeli Bruce Robertsa koje je postavio Kapetan, su odličan izbor.
To nas dovodi do drugog problema, u Srbiji nećeš naći mnogo majstora koji to mogu da urade.
Majstori koji nude izradu brodića po pristupačnim cenama, kao što su Zoki iz N.Pazove ili Dragan iz Smedereva, ne mogu da ispoštuju takav projekat, to mora da se radi u ozbiljnom brodogradilištu, npr. kao što je rađen brod Nikola Tesla.
Što se materijala tiče, skrenuću ti pažnju na podatak da preko 90% svih proizvedenih plovila u svetu, u dimenzijama do 50 stopa (oko 15m), napravljena od plastike i kompozitnih materijala (drvo-epoxy, kevlar, itd). Pričam naravno, o ozbiljnim plovilima, ne o "kućnoj radinosti", a tu se mora ubrojiti skoro kompletna srpska brodogradnja! :this:
Razmisli ti još jednom o kombinaciji drvo-epoxy, pristupačan je materijal, projekti, a postoje i majstori koji su u stanju da naprave takav brod i pritom ispoštuju projekat, ma kakav on bio. Rezultat je svakako trajniji brod, sa boljim maritimnim osobinama, koji zahteva mnogo manje održavanja od metalnih brodova. Ako već ideš na metal, onda je aluminijum daleko bolji izbor od čelika. Kad se sve sabere, čelik ima samo jednu prednost, a to je cena. U svemu drugom je ubedljivo najgori izbor.
Obrati se Peri Garminu, popričaj sa njim o izgradnji u drvo-epoxy tehnici, pa onda razmisli još malo o svemu. :drinks:
Nadam se da te uspešno sluđujemo! :

: :taunt: :taunt: