Autor Tema: Хидро погон  (Pročitano 8888 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Хидро погон
« poslato: 18, 02, 2011, 15:40:05 posle podne »
Пошто се врло мало зна и пише о овој теми и начину погона, налетио сам на неке текстове па да их покажем.У питању је познати произвођач Linde. Можда некога и подстакнемо да напише који ред и подијели знање и искуство са нама.
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Хидро погон
« Odgovor #1 poslato: 18, 02, 2011, 15:43:49 posle podne »
 Хидро погон...
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Хидро погон
« Odgovor #2 poslato: 18, 02, 2011, 16:45:43 posle podne »
Хидро погон...
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Хидро погон
« Odgovor #3 poslato: 18, 02, 2011, 17:32:03 posle podne »
Хидро погон...
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Хидро погон
« Odgovor #4 poslato: 18, 02, 2011, 17:33:44 posle podne »
Хидро погон..
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Хидро погон
« Odgovor #5 poslato: 18, 02, 2011, 17:35:53 posle podne »
Хидро погон...
Профа

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро погон
« Odgovor #6 poslato: 18, 02, 2011, 18:47:43 posle podne »
ovo sve nemacki, jel on to vrti vodu u krug pa voda okrece elisu ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро погон
« Odgovor #7 poslato: 18, 02, 2011, 18:59:49 posle podne »
Ne vodu vec ulje, Kapetane.

Taj sistem koristi Mezija na njegovoj ladji. Mercedesov motor pokrece hidro pumpu, koja vrti hidro motor, a on pokrece osovinu elise.

Regulacija brzine kretanja plovila moze da se izvede kontrolom broja obrtaja pogonskog motora, preko poluge gasa, ili kontroliom protoka ulja kroz hidro motor, uz konstatan broj obrtaja pogonskog (SUS) motora.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро погон
« Odgovor #8 poslato: 18, 02, 2011, 19:19:30 posle podne »
koeficijent iskoriscenja u odnosu na osovinski vod?
prednosti mane ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро погон
« Odgovor #9 poslato: 18, 02, 2011, 19:34:05 posle podne »
Koeficijent iskoriscenja ne znam, a prednosti i mane ce najbolje reci Mezija kad uvidi prilikom plovidbe, ali najveca prednost bi bila sto se s malim motorom mogu postici velike snage (potisne sile) na elisi.

Po meni, to bi bio dobar pogon na teskim ladjama i barzama.
I ja jedva cekam da Mezija zaplovi pa da cujemo iskustva iz prve ruke. :good:

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро погон
« Odgovor #10 poslato: 18, 02, 2011, 19:37:21 posle podne »
 :good:

Eto dokaza da nisam jedina lujka koja razmišlja o hidropogonu na mom budućem katamaranu.

Prednosti :

-  Neograničen broj stepeni prenosa
-  Sa jednim motorom i uljnim agregatom može se upravljati sa više pogonskih hidromotora
-  može se nezavisno regulisati rad bilo kog pogonjenog hidro motora, recimo na katamaranu se mogu okretati suprotno smerno
   i na taj način okretati ceo katamaran bukvalno u mestu
- može se regulisati broj obrtaja elisa bokvalno od 1 do sopstvenog maksimuma tako da uzvodno imate izbor brzine od mirovanja
  do maksimalne plovne brzine.
- nemate ograničenja ugla osovine elise kao kod osovinskog voda
- Pogonski hidromotori mogu biti postavljeni na nosače tako da se mogu trimovati kao vanbrodski motori
- Ako se nešto namota na elisu ne mora se ulaziti u vodu, jednostavno se podignu i očiste
- .......
- .......

Mane :
- Nemam poima.... možda neko drugi zna :this:
Deda Zoran

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро погон
« Odgovor #11 poslato: 18, 02, 2011, 19:58:03 posle podne »
Mala dopuna na strani Prednosti

- Motor možete postaviti bilo gde, u nekom pristupačnom boksu tako da je bilo kakvo servisiranje k'o na tacni,
  i ne mora se marinizirati kao kod osovinskog voda.

- može se pripremiti i neki rezervni motor tako da zamena traje izuzetno kratko
- ako se motor i puma spakuju u neku kutiju sa dobrom zvučnom izolacijom,hladnak sa ventilatorom se može postaviti bilo kako van kutije,
  ili se jednostavno povezati sa sistemom grejanja kabine
Deda Zoran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Хидро погон
« Odgovor #12 poslato: 19, 02, 2011, 12:42:34 posle podne »
a rikverc ?

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Хидро погон
« Odgovor #13 poslato: 19, 02, 2011, 15:10:33 posle podne »
 :good:

Kap, koliko stepeni prenosa imaš za napred - toliko imaš i za nazad.

Upravljanje je slično polugama viljuškara - hidraulični razvodnici. Koliko imaš hidromotora -toliko imaš ručica koje su ti sve, i kvačilo
i gas i rikverc.... kao džojstik na kompu. Plus imaš gas za pogonski motor gde ti je regulacija od lera do maksimalnih radnih obrtaja,
pa onda kombinuješ ta dva sistema po potrebi.

To samo izgleda složeno i komplikovano, samo je stvar prakse... :yahoo:
Deda Zoran

Van mreže andrijapajic

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 93
  • Pol: Muškarac
  • Uglavnom bezopasan...
    • Breeze
Odg: Хидро погон
« Odgovor #14 poslato: 19, 02, 2011, 16:28:31 posle podne »
Jedan deo nisam shvatio, posto sam naisao uglavnom na pricu ili samo o pumpi, ili o hidromotoru. Koji je pozeljan odnos snage pumpe, tj motora koji istu pokrece, i snage hidro motora?