E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Ispravljači napona

<< < (4/6) > >>

zorter:
Eh sad, pored svih grešaka potkrala se još jedna a to je način korišćenja.

Uglavnom mi je bila namera prikazati ispravljače koji se koriste za punjenje akumulatora, a to nisam objasnio.

Osnovna stvar je da se olovni akumulatori ne mogu puniti stabilisanim ispravljačima (ispravljači sa konstatnim, stabilnim naponom).

Olovni akumulatori se pune pulsno, da se dobije efekat desulfatizacije, pa se "peglani" napon uz pomoć elektrolitskih kondezatora, ne koristi za punjenje akumulatora. Sve ostalo je OK. Fabrički ispravljači koji se koriste kao punjači za akumulatore i nemaju kondenzatore koji filtriraju napon.

Iskreno rečeno, ne znam da li ovo pravilo važi i za NiMH i Li-jon baterije.

zorter:
Još jedan savet !!!

Ukoliko su akumulatori mnogo prazni, nije dobro uključiti ih direktno na ispravljač jer je prvi strujni "udar" veoma jak i može oštetiti i ispravljač i akumulator.

Ima jedan veoma jednostavan način priključenja ispravljača (punjača) na prazan akumulator a da ne dodje do oštećenja.

Na bilo koji pol (+ ili -) se serijski (redno) veže sijalica (50-100W u zavisnosti od napona i jačine akumulatora), i tako se otpočne punjenje. Ako je akumulator potpuno prazan intezitet svetla će biti jak. Kako se akumulatori pune, intezitet svetla slabi. Kada intezitet svetla bude mali, prekidačem se (sa položaja OFF prebacuje u položaj ON), premošćava sijalica i akumulator se tako priključuje direktno na punjač i nastavlja se punjenje dok se akumulator ne napuni.

Za akumulatore za auto, dovoljna je sijalica od fara (12V/55W). Za opciju 24V, takodje je dovoljna sijalica od fara (24V/55W). Ukoliko sijalica pregori usled velike struje povlačenja (ponaša se kao osigurač) punjenja, dovoljno je staviti dve sijalice, seriski i tako priključiti punjač.

Na ovaj način se štiti i akumulator i ispravljač (punjač).

zorter:
Kod tebe je sve OK. :good:

marke:
Da bi se baterije od 48 volti potpuno napunile treba da dostignu 55V. (12v baterija kad se puni treba da dostigne 13.8V). To sto je samo trafo i graetz nije problem dok je baterija povezana jer ona pegla napon i sve udare pri naglom opterecenju. Za pogon motora je to OK ali kao stalni punjac trebalo bi imati neku kontrolu punjenja na punjacu. S dobrom kontrolom punjenja baterije bi bile sasvim pune a ne prepunjene ili skoro pune.

zorter:
Dule, ja mislim da bi bilo potrebno nabaviti samo cetri diode od 100A, i to bi moglo. Dobio bi ispravljac 48V/200A.

Koliko se secan taj aparat ima trafo od 150A, sto znaci da bi mogao na kratko (minut/dva), da ga opteretis do 200A, nece crcci ni trafo ni diode, a uz dobar ventilator i na duze.

Samo da znas da su namotaji tih aparata (sekundar) aluminijumski i da se lako zagreju. Ti aparati bez ventilatora ne mogu dugo da rade. Dok nisam ugradio ventilator, zastitni termostat je iskljucivao aparat posle dve-tri elektrode, a sad, sa ventilatorom, mogu ceo dan da varim i ne iskljucuje se.

@Marke,
ne secam se da li diode (bez kondezatora) podizu nesto napon iza gretza u odnosu na napon sekundara. Ako podizu, dobio bi tacno onoliko (otprilike) koliko mu treba za punjenje akumulatora.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju