Autor Tema: Joystik komanda za kormilo  (Pročitano 31724 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže djedaj

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • www.mojaladja.com
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #30 poslato: 09, 11, 2010, 23:46:03 posle podne »
Zorteru ja nisam reko da bježim od oluje jer nismo morski kapetani gdje je oluja oluja,nego ja samo upozoravam da se taj sistem upravljanja (ja bi ga odma usvojio)mora pojednostavit i znam da motor kad povuče više napona staje ko motorić na mom mercedesu na prozoru
ali mora korisnik registrovat to na kojoj je krajnjoj strani lijevoj ili desnoj pa treba ugradit ledare da se zna na kojoj je strani došo do kraja ali se bojim da se u frtutmi ljudi ne snađu i da uporno idu lijevo a lijevo pogonski mehanizam došo do kraja. Ja znam da rješenja ima jer niko od nas neće tražit patenta na naša skarabuđenja rješenja ali tražim varijantu na naše opšte zadovoljstvo da je cijena minimalna a zadovoljstvo maksimalno.Da ti navedem primjer; ja imam dva motora i dva akumulatora i dodjem na ideju da pošto su ispod palube mrsko mi sklopku od struje isklučivat. Uzmem na pijaci komplet za daljinsko otvaranje i zatvaranje auta i standardnu sklopku za isključivanje napona na brodu. Nakačim na sklopku motorić od brisača što ide 180 stepeni i prikopčam preko četiri releja automobilska da mijenjam polaritet motora i isključujem i uključujem napon daljinski na cijelom brodu i sve radi ....o super!!!! A onda me prijatelj zove kaže gore ti gabariti na brodu ja dođem gore,ugasim na daljinski i odo kući ,prođe pet dana opet me zovu u 11.00 naveče kaže gori ti reflektor, ja dođem na daljinski sa dvadeset metara isključim i posle nekog vremena skontam da neko se parkira na auto parkingu i zaključa auto i potrefi moju frekvenciju i otkluča sklopku. RADI ISKUSTVA PREPORUČUJEM DA SE DOBRO TESTIRA DA NE BI BILO KASNIJE E JEBI GA !!!!!!!!!!!!!!!!

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #31 poslato: 10, 11, 2010, 06:08:32 pre podne »
Djedaj, ti si izgleda neki poseban baksuz (bez uvrede molim te). Znaš li koja je verovatnoća da se potrefe dve daljinske komande na istoj frekvenci? Pa, to je neverovatno... Zato ovde i nije planirano bezžično komandovanje.

Najednostavnije rešenje je uvek najbolje (a to je ručno upravljanje) ali veoma često i najneudobnije za kapetana ladje. Ovi sistemi se vec koriste i pokazali su se kao upotrebljivi (neću reći najbolji, jer takvog nema).

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1207
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #32 poslato: 10, 11, 2010, 08:48:45 pre podne »
ma ljudi usli smo u dubokomne razgovore oko jednog kit kompleta pomocnog mehanizma komande. Ja sam to zamislio samo kao pomocni sistem za upravljanje na dugim krstarenjima . Naravno da je ogranicenih mogucnosti i da mu je odaziv na komandu sporiji tj kontinualne brzine (ne moze se uraditi munjeviti manevar) ali jedan vrlo simpatican ggadzet portabl komandica za brzo postavljanje i sklanjanje kad nema potrebe za njom.Naravno da je neko skolovan i pametan smislio sve i da se parama moze kupiti sve ali nasi "bojleri" odcamaca su najcesce plod nasih umova ne uvek najsrecnije resenih ali sve to "fercera"
Bio sam skoro u Nemackoj na Bodenskom jezeru i video sta je nautika u pravom smislu te reci ... mi smo po tim standardima negde jos uvek u veku u kom je Kolumbo  otkrio Ameriku  :dance: ali to definitivno ne menja stvar. Za mene je camac hobi i opsesija na njemu se igram kao malo dete ugradjujem sve sto iskopam po kojekakvim Bubanj potocima za kamp kucice camce i ostale zavrzlame cesto projekti propadnu ali TO ZADOVOLJSTVO kad neku ideju sprovedem do kraja i to proradi onako kako sam zamislio,, pa taj osecaj zadovoljstva je ekvivalentan osecaju kao posle dobrog seksa :dance:
Tako da oprostite kriticari bez losih vibracija  molicu dok mi smisljamo!! :dance:
Uostalom tako su nastala i neka kvalitetna resenja,uvek su postojali pioniri napretka :lol: setite se brace Rajt na kakvom drvenom govnetu su poleteli a nisu imali ni servo ,ni crnu kutiju,dzet pogon .padobrane :dance:
A sto se tice daljinske komande alarmnog sistema koliko sam upoznat (malo se bavim time)svi alarmi imaju takozvani plivajuci kod jako je mala varijante da se to desi sa preklapanjem frekvencija jedino ako je neki alarm stare generacije ,oni su imali istu frekvenciju a kodiranje od samo stotinak kombinacija ,tu je bilo slucajeva "spontanog otkljucavanja.
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1207
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #33 poslato: 10, 11, 2010, 08:51:29 pre podne »
I molicu da mi se na avataru promeni ovo sa cevapozder!! Preferiram piletinu!! :lol:
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #34 poslato: 10, 11, 2010, 09:13:59 pre podne »
ma ljudi usli smo u dubokomne razgovore oko jednog kit kompleta pomocnog mehanizma komande. Ja sam to zamislio samo kao pomocni sistem za upravljanje na dugim krstarenjima . Naravno da je ogranicenih mogucnosti i da mu je odaziv na komandu sporiji tj kontinualne brzine (ne moze se uraditi munjeviti manevar) ali jedan vrlo simpatican ggadzet portabl komandica za brzo postavljanje i sklanjanje kad nema potrebe za njom.Naravno da je neko skolovan i pametan smislio sve i da se parama moze kupiti sve ali nasi "bojleri" odcamaca su najcesce plod nasih umova ne uvek najsrecnije resenih ali sve to "fercera"
Bio sam skoro u Nemackoj na Bodenskom jezeru i video sta je nautika u pravom smislu te reci ... mi smo po tim standardima negde jos uvek u veku u kom je Kolumbo  otkrio Ameriku  :dance: ali to definitivno ne menja stvar. Za mene je camac hobi i opsesija na njemu se igram kao malo dete ugradjujem sve sto iskopam po kojekakvim Bubanj potocima za kamp kucice camce i ostale zavrzlame cesto projekti propadnu ali TO ZADOVOLJSTVO kad neku ideju sprovedem do kraja i to proradi onako kako sam zamislio,, pa taj osecaj zadovoljstva je ekvivalentan osecaju kao posle dobrog seksa :dance:
Tako da oprostite kriticari bez losih vibracija  molicu dok mi smisljamo!! :dance:
Uostalom tako su nastala i neka kvalitetna resenja,uvek su postojali pioniri napretka :lol: setite se brace Rajt na kakvom drvenom govnetu su poleteli a nisu imali ni servo ,ni crnu kutiju,dzet pogon .padobrane :dance:
A sto se tice daljinske komande alarmnog sistema koliko sam upoznat (malo se bavim time)svi alarmi imaju takozvani plivajuci kod jako je mala varijante da se to desi sa preklapanjem frekvencija jedino ako je neki alarm stare generacije ,oni su imali istu frekvenciju a kodiranje od samo stotinak kombinacija ,tu je bilo slucajeva "spontanog otkljucavanja.

E ovo je pravi komentar i objašnjenje. :good:

Bravo kolega, svaka ti dala !!! :good: :drinks:

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #35 poslato: 10, 11, 2010, 10:34:02 pre podne »

     Samo vas gledam.
     Pali ste u vatru oko nicega.Pa valjda kad je gusto i kada
se pristaje,bicete za osnovnim komandama,a ne da koristite
djojstik.Koliko sam shvatio on je u funkciji poboljsanja uzi-
vanja.
     Inace predpostavljam da podizac prozora ima resen prob-
blem zaustavljana kada je prozor podignut i kada je spusten.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #36 poslato: 10, 11, 2010, 14:15:44 posle podne »
Mesečar napisa ono što ja zamislih.Uostalom dali vam moj sadašnji sistem upravljanja liči na pouzdan i savremen.Skalamerija koju nisam nigde video ali sam čuo da postoji, i svojeručno sam ga sklepao i to radi već 4 god.bez otkazivanja.u celom sistemu mi je otkazala samo glava volana koju je napravila neka fabrika , dok je deo sistema koji sam ja zbudžio bila bez otkazivanja.
Ja ću nesumnjivo preći na novi sistem , uz svaki rizik koji ste spominjali , ali upravo kroz ovu diskusiju možemo doći do rešenja i poboljšanja prvobitne ideje.
Pitanje*- kojim uredjajem se menja brzina rada  brisača na automobilu, ja na Mazdi imam tri brzine brisača.
Drugo-- zamislite džojstik koji na vrhu drške ima dugme kojim bi se aktivirala veća brzina pokretanja kormila
Svakako bi bilo dobro imati indikator položaja motora ili kormila, ali to su već detalji koji samo mogu poboljšati ceo sistem.
Iskreno nevidim zašto uspešno osmišljen sistem nebi mogao biti i primarni i jedini sistem upravljanja.
Da smatram to lako ostvarivim nebih nikog ni pitao, ovako od vas upravo očekujem pomoć u delu koji mi nije blizak a to je elektronika
Hvala svima koji su uzeli učešća u ovoj temi

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #37 poslato: 10, 11, 2010, 15:25:11 posle podne »
Iko, promena brzine na motorima za brisace na kolima je resena konstruktivno. Naime, motori su takvi. Uglavnom se to resava dodavanjem i oduzimanjem namotaja u statoru. Ako motor (recimo) ima tri namotaja, i ukljucen je samo jedan namotaj onda je motor najsporiji, a kad se ukljuce sva tri onda je najbrzi.

Van mreže djedaj

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • www.mojaladja.com
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #38 poslato: 10, 11, 2010, 20:05:47 posle podne »
Daljinska komanda je od otključavanje-zaklučavanje centralne brave na autu kupljena na pijaci za 20 eura.
Ali odmah iznad mog veza je veliki auto-parking i eto baksuzluka ali je zato rješenje elegantno odsjeko sam komad kabla koji ima funkciju antene i sad nema baksuzluka .radi samo do udaljenosti od dva metra od broda.Nego da se vratimo na temu Zortere što se tiče elektronike za smjer obrtanja motora najjednostavnija je izvedba sa četiri 12-voltna releja(naprimjer od farova na autu) na koje se onda nakači pobuda sa joystika.Isto tako se može na normalnom režimu motor vrtit sporije a kad je ..gusto.. onda pomoću dugmeta na joystiku (opet preko releja)dati maksimalni brzinu motoru.E sad razmišljo sam da se krajni položaji i njihova signalizacija uradi kao na Auto-dizalicama.Motor vrti u jednu stranu dok nedođe do graničnog prekidača koji prekida struju motoru i odmah upali led lampicu naprimjer smještenu na lijevoj strani
kućišta joystika tako da se zna da je motor doguro krajne lijevo i on ne bi više dobivo napon za lijevo okretanje motora a čim joystik povučeš u desno on normalno ide u desno sve do graničnog prekidača kada pali desnu led lampicu na kućištu joystika i oduzima napon motoru za desno obrtanje.Tako je ponavljam riješeno na auto dizalicama koje se dnevno spuste i dignu i više stotina puta pa mislim da je to provjereno rješenje.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #39 poslato: 10, 11, 2010, 20:28:25 posle podne »
Da, to su oni releji sa prve strane! :good:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #40 poslato: 10, 11, 2010, 23:46:27 posle podne »
Iko, promena brzine na motorima za brisace na kolima je resena konstruktivno. Naime, motori su takvi. Uglavnom se to resava dodavanjem i oduzimanjem namotaja u statoru. Ako motor (recimo) ima tri namotaja, i ukljucen je samo jedan namotaj onda je motor najsporiji, a kad se ukljuce sva tri onda je najbrzi.

zar onda nije rešenje problema , promene brzine , uzeti te motore

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #41 poslato: 10, 11, 2010, 23:54:50 posle podne »
Koliko se secam mi sve vreme i pricamo o tim motorima, samo treba naci pravi. A pravi je onaj koji u najmanjoj brzini ima dovoljno snage da pokrene motor (vanbrodski), a ujedno bude dovoljno spor za normalnu plovidbu.
Da ti budem iskren ja jos nisam naisao na motor sa tri brzine. Uglavno su to dve brzine i takter (isprekidan rad).

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #42 poslato: 10, 11, 2010, 23:56:44 posle podne »
pa nama i treba dve brzine. Upravu si dve brzine i isprekidan rad

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #43 poslato: 11, 11, 2010, 00:03:58 pre podne »
Da, samo ne znam koliko je druga brzina brzza od prve. Posto ti prijatelj (ili ko vec, drug, rodjak...) ima radionicu mozda ima takvih. Bilo bi dobro da ih odvojis nekoliko da se isprobaju. Imaj na umu, da sto su vecih gabarita, to im je veca snaga. Mozda bi cak bili idealni oni sa kamiona ZASTAVA RIVAL. Oni su bas robusni i sigurno bi imali dovoljno snage.

Razmisli o jos jednom problemu. Kako obezbediti trim motora, odnosno podizanje u krajnji gornji polozaj. Kako montirati motor pomeranja (kormilo), da kad se podigne motor (pogonski), ne poremeti prenos (poluge ili sta vec).

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Joystik komanda za kormilo
« Odgovor #44 poslato: 11, 11, 2010, 09:51:16 pre podne »
 :good:

Moram malo da se uključim kao vrlo zainteresovan.

Pričalo se, čini mi se, o varijanti da se daljinska komanda koristi onda kada treba - za duže plovidbe,

a da se u svakom momentu može preuzeti ručna komanda direktno na vanbrodskom motoru bez potrebe da se

na bilo koji način isključuje sistem daljinske kontrole ili uklanjaju bilo kakve poluge i prenosi,

odnosno da dodatni sistem ni u kom slučaju ne ometa ručno korišćenje.

Po meni, ovo je možda i važniji detalj nego koliko brzina motor ima. 

Ako sam nešto propustio - recite mi  :pioneer:
Deda Zoran