E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Joystik komanda za kormilo
zorter:
Mesechar, koliki je hod zavojnice? Da bi se upotrebila kao kormilo za vanbrodski motor treba najmanje 30 cm.
djedaj:
Ideja je originalna ali mora se malo razradit.Prvi je problem što je već spomenuo neko gore za plovidbu je dovoljan( i preporučljiv) lagani režim zakretanja kormila. Z-pogona ili vb motora ali kad treba ući u privez ili gdje je skučeno potrebno je da joystick reaguje ekstremno brzo pogotovo ako bježiš od oluje ili slično.Ja na primjer na brodu imam dva motora i dva pogona i kad su oba u pogonu sve ide glatko ali duplo sporije brod reaguje ako je jedan motor i jedan pogon isključen a upravljanje mi je originalna hidraulika.To brže reagovanje se eventualno može riješiti modovima za brže okretanje pomoću elektronike ali to komplicira stvar jer moraš prebacit ručno na taj mod a kad dodate da niko nije spomenuo regulaciju krajnje lijevo i krajne desno što bi se opet moralo riješit mikro prekidačima da se nebi iskido pogonski mehanizam jer on ne poznaje krajnje položaje nego uporno ..gura..i postavljanje ..lampica.. da je pogonski mehanizam došo krajnje lijevo ili krajnje desno to onda zbunjuje prosječnog iliti vikend kapetana i daje mu osjećaj ko da upravlja space shutleom!!! Da se razumijemo relativno lako je doći i za male pare do jednostavnog pokretanja lijevo desno ali pouzdanost i trajnost treba dobro razmotrit jer u slučaju otkazivanja sistema štete mogu bit nemjerljive. I NA KRAJU NISAM ZASTUPNIK NIJEDNE FIRME KOJA SE BAVI OVIM POSLOM I PRISTALICA SAM ..GRUNFOVANJA..ALI JEDNOSTAVNO TRBA NAM NEKI ING.ELEKTRONIKE DA OSMISLI KAKO RIJEŠITI GORE POMENUTE PROBLEME I TO DA URADI VOLONTERSKI PO MOGUĆNOSTI. Uh al se oznoji ko da maturski pišem !!!!!!!!!!
zorter:
Djedaj, moram te demantovati u tvojim navodima.
Prvo: veoma lako se uradi regulacija brzine reagovanja na joystik. Ta regulacija moze da bude u dva polozaja na prekidac ili dvostepen polozaj rucice joystika (prvi stepen sporo, drugi stepen /jaci pritisak/ brza rekakcija), ili kontinuirana na potenciometar. To su jednosmerni motori koji se lako regulisu naponski jer imaju veliki stepen mehanicke redukcije (imaju puzni reduktor).
Drugo: svako ko zeli ovo da ugradi zna kako to radi i kako taj "uredjaj" reaguje. Takodje zna da nema naglih reakcija. Ovo nije primereno gliserima i brzim voznjama gde su i reakcije skipera brze. Takodje, od oluje se ne bezi brzom reakcijom kormila vec jacim pogonom. Sam si napomenuo da i ti kad treba da "bezis" od oluje, moras da palis drugi motor.
Trece: veoma lako se uradi elektronski granicnik po sistemu "ako motor povuce vecu struju od nominovane, elektronika trenutno obara napon i motor staje sa radom". Tu regulaciju ima vecina ispravljaca koji se koriste u radionicnicama i radionicnim uslovima.
Cetvrto: naravno da niko nece dati svoje plovilo nekom drugom na koriscenje a da tu nije prisutan. A ko ga ugradi u svoje plovilo, to radi svesno i zna kako se njime rukuje.
Zoran Marinković:
:good:
Najveća greška je kada se nekom poslu priđe na foru "lako ćemo..."
Koliko sam uspeo za ovih par dana ovde na ovom forumu ima dobrih stručnjaka a ima i GRUNFOVA. Stručnjaci imaju
znanje i diplome, ali onaj divan osećaj da stvoriš nešto u Grunf varijanti i da to radi uprkos zdravoj pameti iliti ustaljenoj
praksi.......e to je vredno svake kapi znoja, a još lepše je kada sitnim dušama padne vilica na pupak.
Da se zadržim na temu : Nemam ni trunke sumnje da će se uraditi nekoliko rešenja, pa da se nađemo negde na gomilu
pored vode :party: ( makar na daći nekom prasetu ) i da razmenimo iskustva. Jedno je sigurno - to bi bilo za pamćenje.
zorter:
--- Citat: Zoran Marinković 09, 11, 2010, 22:05:53 posle podne --- :good:
........ Jedno je sigurno - to bi bilo za pamćenje.
--- Kraj citata ---
:good: :good: :good:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju