Autor Tema: Potreban savet  (Pročitano 11378 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Potreban savet
« Odgovor #30 poslato: 09, 10, 2010, 23:45:22 posle podne »
E to je pomoc prijatelja :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #31 poslato: 09, 10, 2010, 23:47:25 posle podne »
E to je pomoc prijatelja :)

zao mi jedrilice a verujem da bi i oblak promenio misljenje kada bi skapirao sta ima

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #32 poslato: 09, 10, 2010, 23:53:29 posle podne »
Kod mene U B.Palanci tip je pravio od poliestera  po neznam cijim americkim nacrtima jedrilicu od 6m-6.5m a razmiljao je kao i ti -koji ce mi sav taj beskoristan teret tj balast i to korito se toliko ljuljalo i klimao da nisi mogao stati u njega a u vodi jedva da je bio uronjen koliko je malo gazio,bez jedara je i vozen,stavljanjem tih nekoliko stotina potrebnih kg (niznam ni ja tacno) camac kao da se preporodio kao nov-ide kao lud,sece lepo vodu,neljulja se stabilan...

Tako da seci ti njega i prepravljaj sta hoces ali gledaj da vratis bar veliku vecinu balasta ili ga zameni sneecim tebi korisnijim(tipa unutrasnji motor...)jer ipak je to neko pametniji od nas projektovao :good:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #33 poslato: 10, 10, 2010, 00:01:19 pre podne »
Kapetane @  Opet kazem, potpuno sam siguran da je osecaj i više nego fantastičan, al ja nemam nikakvu opremu , jarbol, jedra, bum, vinčeve, itd...samo korito, a i opuštenija mi je ova motor varijanta sa novim 9,8 Tohatsu motorčetom......Mislim da cu tako dalje stici :-)

Za sada sam na stanovištu koje mi je Zoran predložio. Da odšrafim metalnu kobilicu sa balastom i da napravim novu, duboku 30-ak cm,  al skoro celom duzinom čamca od poliestera i da je napunim betonom.

Kako ostalima zvuči Zoranov predlog?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #34 poslato: 10, 10, 2010, 00:05:27 pre podne »
vidi zoranov predlog je jedini normalan , jer postoji sansa da jedog dana vratis kobilicu i da zajedris ...

znaci 800 kila je balast posto je on dosta nizi  (pravi polugu) u tu novu kobilicu trebas da stavis minimum 500 kila ... e sad tih 500 kila u limu ti dodje oko 350 evra minimum ... pa plus ruke jos jedno 400 evra ...




Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #35 poslato: 10, 10, 2010, 00:18:09 pre podne »
vidi zoranov predlog je jedini normalan , jer postoji sansa da jedog dana vratis kobilicu i da zajedris ...

znaci 800 kila je balast posto je on dosta nizi  (pravi polugu) u tu novu kobilicu trebas da stavis minimum 500 kila ... e sad tih 500 kila u limu ti dodje oko 350 evra minimum ... pa plus ruke jos jedno 400 evra ...

Ne, nije Zoran rekao da je pravim od gvozdjavec da od fosne napravim oblik kobilice, preko nje prevučem plastikom a onda izvadim fosnu, zatim ubacim armaturu sa brezonima za šrafljenje za trup i nalijem betonom. zatim takvu kobilicu zašrafim za brod a spojeve zaplastificiram poliesterom.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #36 poslato: 10, 10, 2010, 00:27:12 pre podne »
nisam pratio moze i tako ... ali opet moras postignes 500 kila minimum...

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Potreban savet
« Odgovor #37 poslato: 10, 10, 2010, 10:12:51 pre podne »
Mislim da nema potrebe za tolikim teretom obzirom da nema jarbol i jedra.... Ima kod nas u Novom Sadu nekoliko prepravljenih jedrilica u deplasmance i neki su skroz skinuli kobilicu,ne vidi se ni gde je bila i lepo se ponašaju na vodi. Duboka i teška kobilica služi kao protiv teg visokom jarbolu i i jedrima, ako toga nema ,nema ni potrebe za takvom kobilicom. Jedrilice imaju nisku siluetu i nemaju  visoko težište, osim toga prilično su široke i to im daje dodatnu stabilnost... To je moje mišljenje
Dunav je moje more.....

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Potreban savet
« Odgovor #38 poslato: 10, 10, 2010, 11:37:00 pre podne »
Ne plasite coveka, kobilica je na sraf pa ako je sacuva uvek moze da vrati sve kako je bilo.

Kobilica sluzi manjim delom kao protivteg jarbolu i tezini jedrilja a vecim delom se suprotstavlja ogromnoj sili vetra koju jedra prenose jarbol a on na trup poput poluge i teze da je prevrnu. Bez te sile korito je mnogo stabilinije samo po sebi.

Mislim da je najbolje da skine kobilicu i proba jedrilicu pa ako treba uzme dosta kanistara i rasporedi i u camac na dno umesto kobilice. Puni ih vodom uz pomoc pumpe i proba stabilnost. Nek dodaje teret dok ne bude stabilna. Kad dobije potrebnu tezinu moze da napravi kobilicu za jedno 15% laksu i usrafi je odozdo. U camcu ce se dodati oprema i kojesta sto ce jos spustiti teziste a i kobilica ce dodatno spustiti teziste. Dobro bi bilo da je niska a dugacka da ne koci previse a da drzi pravac.
Bez opreme i sile vetra jedrilica je mnogo stabilnija i ne terba joj puno da lepo lezi u vodi. 

Dosta fizikalije i proba velik utrosak vremena ali bez ulaganja a kad dodje do ulaganja bice siguran da radi pravu stvar.
« Poslednja izmena: 10, 10, 2010, 11:55:18 pre podne od strane marke »
Marke