E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Potreban savet
LSI:
Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?
Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.
oblak:
--- Citat: LSI 08, 10, 2010, 20:41:25 posle podne ---Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?
Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.
--- Kraj citata ---
Kad odsečem kobilicu na tih 30cm, mislim da taj balast nije moguce vratiti.
Dobro, šta mi savetujete kad razmatramo stabilnost?
- da ostavim koliko- toliko ili
- da skidam komplet?'?
oblak:
--- Citat: olimp 08, 10, 2010, 21:02:03 posle podne --- Imaj povjerenja u graditelja jedrilice. On je pri izradi sve proračunao i predvidio. Ako misliš da znaš više izvrši preinake, ali ako priznaš da ne znaš više od njega - ne diraj. Sve ima svojega razloga zašto je baš tako.
--- Kraj citata ---
potpuno se slazem sa ovom konstatacijom ipak kad bi krenuli tom logikom, pa pola brodova na Dunavu bi trebalo da se vec potopilo ili izvrnulo s obzirom ko ih sve gradi, bez projekta ustvari i bez ideje...
Ne bih dirao ništa al ovakvu je teško transportujem do Ade gde mi je vez.
evo bolje slike njenog korita
LSI:
Oblače, ja zaista nisam stručan i svojim pitanjem sam više želeo da isprovociram one koji znaju više i imaju veće iskustvo od mene.
Zato se sada ne usudjujem da kažem šta bi bilo bolje.
Gledajući ove fotografije moje misli idu sledećim tokom:
- ovo je vrlo lepo projektovan brodić po svim pravilima hidrogradnje - na bazi nekog ozbiljno projekta
- kobilica i list kormila su dizajnirani za plovidbu pod jedrima
- kako brod od jedrilice postaje motornjak, neće biti izložen velikim silama pod dejstvom vetra (neće imati jarbol, katarku jedrilje)
- ako se odbaci kompletna kobilica sa balastom, još uvek će ostati prilično velika površina kobilice u delu od sredine trupa do krme i to je deo koji je uvek pod vodom, a to bi trebalo da obezbedi i stabilnost i upravljivost
- u zavisnosti od toga da li ćete ugraditi stabilan motor ili zakačiti vanbrodski situacija se dodatno menja; stabilni, postavljen negde u sredini, svojom težinom bi dodatno stabilizovao brod, a krmeni list, čak i skraćen do nivoa kobilice i dalje ima veliku površinu. Postavljanje vanbrodskog motora ostaviše više prostora u ladji ali neće doprinositi stabilnosti.
- imajući u vidu širinu preko svega (2,50 m) i visinu od dna do vrha kabine (1,40 m), ja bih zaključio da ćete vi posle svega imati jedan mnogo dobar brod koji neće moći da glisira ali će vožnja na njemu biti uživanje.
Ali kao što rekoh - ja o svemu ovome vrlo malo znam i zato pozivam iskusnije "vukove" da se oglase.
Zoran:
Odsrafi celu kobilicu.
Napravi novu plitku,do kormila.ili napravi dve bocne.Probaj da vratis barem
2/3 balasti.
Ps.Moras i kormilo da skratis.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju