Kaljuzne pumpe bi trebalo obavezno imati u svakom iole ozbiljnijem plovilu, jer predstavljaju vrlo vazan faktor bezbednosti.Osnovna im je namena ispumpavanje vode koja je dospela u plovilo bilo kao atmosferska padavina,bilo kao posledica nekog incidenta,pucanja creva,ili nedaj Boze prodora vode kroz trup.U zavisnosti od tipa i velicine plovila,moze se ugraditi jedna ili vise pumpi.Po pravilu se one ugradjuju u najnizim zonama plovila,a obavezno u motorskom prostoru.Postoje brojni proizvodjaci ovih pumpi,razlicitih velicina,oblika i karakteristika.Osnovna karakteristika im je osim radnog napona,kolicina vode koje mogu ispumpati u jedinici vremena na odredjenu visinu(l/h na visinu od na pr.1m).One se inace retko ukljucuju,kod bolje odrzavanih plovila,ali zato kad se ukljuce moraju da funkcionisu.Zbog toga preporucujem kupovinu renomiranih proizvodjaca kao na pr.Rule,Attwood i dr.Mogu biti pokretane rucno ili automatski.Preporucujem da uz pumpu kupite i automatski prekidac(vrsta plovka montiranog uz pumpu,koji se podize zajedno sa nivoom vode i automatski aktivira pumpu).Postoje pumpe koje u svom kucistu vec imaju taj prekidac.Postavljanje i vezivanje je jednostavo.Treba im dovesti napajanje,vezati plovak(ako ga ima) izvesti crevo kojim se izbacuje voda van plovila i izvuci prekidac na komandnu tablu koji obicno ima 2 polozaja,manuelno i automatski.Zbog svoje namene ova pumpa mora biti u stalnoj pripravnosti,i zbog toga preporucujem da u slucaju postojanja glavnog prekidaca na plovilu kojim se potpuno iskljucuju svi potrosaci prilikom napustanja plovila,ova pumpa NE BUDE vezana preko njega,Dakle, ona ce biti pripravna i kad vi niste na plovilu,a kad svi ostali potrosaci ne rade.Ovo pretpostavlja da vam i baterije imaju dovoljno "struje".Eto,toliko za sad,nadam se da ce vam biti od koristi. :)