Autor Tema: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv  (Pročitano 19469 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
???: utisci sa sajma nautike-09
« Odgovor #45 poslato: 12, 03, 2009, 12:15:36 posle podne »
Kap shta je ovaj MAX POWER? Je li to e motor ili neka nadogradnja kao onaj pomocni motor sto si ti postavio?



"bow thruster" ili na srpskom "pramcani potisnik". obavezan deo opreme na plovilima sa jednim motorom (jedrilice, deplasmanci). postoji i "stern thruster" iliti "krmeni potisnik". kao sto je kapetan rekao sluzi za lakse manevrisanje u marinama i korekciju pravca kod uplovljavanja po jecem bocnom vetru. veoma dragocena pomoc kod manevrisanja u skucenom prostoru. napaja se iz posebnog akumulatora. opasno je koristiti ih duze od par sekundi. cesto sam vidjao da kod rukovanja od strane ljudi koji nisu dovoljno upoznati sa tehnologijom pregori motor (najcesce su to charterasi). najcesce su snage izmedju 5 i 8 ks. ima i jacih za velike jahte. 
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: utisci sa sajma nautike-09
« Odgovor #46 poslato: 12, 03, 2009, 15:16:46 posle podne »
ako se ne varam ovaj je oko 5 konja

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #47 poslato: 12, 03, 2009, 15:54:12 posle podne »
Slazem se da treba sto manji razmak izmedju elise i "tunela".
A mozda cak umesto elise na kraju da bude vodena pumpa i eto "JET" turbine.
« Poslednja izmena: 12, 03, 2009, 16:49:51 posle podne od strane zorter »

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
???: utisci sa sajma nautike-09
« Odgovor #48 poslato: 13, 03, 2009, 13:23:32 posle podne »
"bow thruster" ili na srpskom "pramcani potisnik". obavezan deo opreme na plovilima sa jednim motorom (jedrilice, deplasmanci). postoji i "stern thruster" iliti "krmeni potisnik".

Ma nije obavezan, ako skiper poznaje maritimna svojstva svog plovila :) :) :)

istina. ali moderna brodogradnja gotovo da insistira na potisnicima. pogotovo za plovila koja su namenjena charteru. prvenstveno iz razloga sto ljudi koji unajmljuju plovilo nemaju bas mnogo prakse sa ponasanjem plovila. primera radi kod svih jedrilica a i deplasmanaca sa jednim motorom postoji faktor izboja propelera (levi i desni izboj). taj faktor ima poseban znacaj kod kretanja unazad. naime, mlaz vode koji elisa salje na list kormila nije iste snage i pravca kod levog, odnosno desnog izboja. u praksi to znaci da ce plovila bolje skretati u jednu a losije u drugu stranu. potisnici olaksavaju dovodjenje pramca ili krme u zeljeni pravac.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #49 poslato: 17, 03, 2009, 22:42:34 posle podne »
Ma zezam se, naravno. Bow thruster je vrhunski korisna naprava. Pazario sam Vetusa, i cekam da izvadim camac, pa na montazu...

mogli bi to da propratimo foto a i video varijantom

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #50 poslato: 17, 03, 2009, 23:23:42 posle podne »
Ljudi ko god da pokusava da radi sa ovim neka bude vrlo pazljiv!!!!!

Ovo je tehnologija stara bar 100 godina a i danas impelera nema na savremenim motorima....osim na velikim brodovima...kapetan je postavio na prvoj slici impeler koji je uradjen sa aeroprofilom koji sam po sebi ubrzava protok vode i na usisniku stvara veliki pritisak, kao obicna Jet pumpa tj:

Ovo je masina za usisavanje!!! Nece tu pomoci nikakva mrezica jer impeler stvara ogroman pritisak, tako da ako je zacepi kesa sigurno prolazi kroz mrezicu...

Shta je najgore shto moze da se desi mlaznom motoru?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y2OS2pwrZTI[/youtube]

Isto ce se desiti i vama tj. razmak izmedju zida uredjaja i propelera mora biti shto manji (kovitlanje, staling, zvucni zid ) tako da predmet nemoze da se odbije vec ce celom svojom masom naleteti za propeler....

Razlika izmedju CT lopatica kod avionskog i brodskog motora je u tome shto brodska radi u daleko guscem okruzenju pa je deblja i cvrsca znaci krhkija...dok je avionska tanja i fleksibilnija....

Zato se inpeler koristi na velikim brodovima cije lopatice propelera mogu da polome, iseku ili saviju bilo koj predmet....dok kod manjih motora dolazi do loma elise zaglavljena a da nepricam shta se sve desava sa spojevima osovinama, radilicama, klipovima, kada propeler zakuca odjednom...

No ako i dalje hocete da pravite impeler javite mi se da vam barem nacrtam kako bi trebalo da izgleda.....
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #51 poslato: 17, 03, 2009, 23:34:12 posle podne »
Nije se bas bilo razmisljanje u tom smeru. Pogledaj onaj klip sa youtuba ispod kapetanovih slika na prvom postu. Razmisljalo se vise kao zastita elise, kupaca a i poboljsanja efekta protoka vode. Samo to. Ne i "kopiranje" mlaznog motora. Sta mislis o tome?

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #52 poslato: 17, 03, 2009, 23:41:43 posle podne »
Aka navijam da radis brod u S Mitrovici,hteo nehteo morao bi mi biti gost.
Sta si odlucijo peskaris li ili samo cetke.? :drinks:

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #53 poslato: 17, 03, 2009, 23:56:45 posle podne »
Nije se bas bilo razmisljanje u tom smeru. Pogledaj onaj klip sa youtuba ispod kapetanovih slika na prvom postu. Razmisljalo se vise kao zastita elise, kupaca a i poboljsanja efekta protoka vode. Samo to. Ne i "kopiranje" mlaznog motora. Sta mislis o tome?

Pa nije ovo kopiranje mlaznog motora ali princip je isti samo jos par delova i da se izvuce iz vode i radice :D

Shto se tice zastite elise-propelera mala vajda tj. najveci problem je povecan rizik od loma elise.

Shto se tice zastite kupaca jeste mnogo sigurnije ali realno nevozimo po ljudim :D ali definitivno jeste sigurnije za rukovanje....

Efekat protoka vode je najbolja stvar ovog sistema ona zaista mnogo bolje usmerava fluid, povecava efikasnost, smanjuje potrosnju goriva.....ali sve to dzaba ako se izlomi elisa....realno ovo je mozda korisno na moru pa chak i na nekim jezerima ali nikako na Dunavu ili Savi...
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: ???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #54 poslato: 31, 08, 2009, 22:53:03 posle podne »
Kapetane, da vezuje se za kavitacionu plocu i za getribu.
A ako budem suzavao jedino mogu da isecam komade pa da spajam i varim, pa bi to ispalo kao modifikovani levak, jer bih morao na suzeni deo da varim parce cevi (ne veci od 3cm), a i suzenje ne bi bilo veliko (mozda sa fi 220mm na fi 200 ili 180mm max).
To bi izgledalo otprilike ovako:
Sta bi kapetane,zortere sa ovim?? Jel napravi neko to??

Ja samn juce imao manji bliski susret elise sa kamenom,i pri tom je ona valjano stradala,2 kraka su se iskrivila kao da je od pleha napravljeno :sorry:
Pokusao sam je ispraviti i nakucati al nevredi- puca,pa mi nepreostaje nista sem kupovine nove!! Pa posto cu morati iskesirati 130e za elisu od merkury-a od 5 ks razmisljam da ubacim ovako nesto i ja pa bar sacuvam elisu da se ovakva sranja nebi vise desavala!!  :sorry:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: ???: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #55 poslato: 31, 08, 2009, 23:00:32 posle podne »
promenio sam motor :) mada mislim da bi fora radila bez problema i da bi se dobio dodatni potisak ...

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #56 poslato: 31, 08, 2009, 23:06:31 posle podne »
Netreba mi dodatni potisak,samo bih zeleo da sacuvam elisu od nekih narednih bliskih susreta,posto su ocigledno elise na novim Merkury-ima zesce mekane i jadne a cene im bas nisu toliko jadne :diablo:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
« Odgovor #57 poslato: 31, 08, 2009, 23:07:13 posle podne »
Ove godine nisam stigao nista raditi jer sam svako slobodno vreme koristio da izadjem na reku. Licno mislim da ima efekta. Da je ovo bilo na motoru onog nesrecnika iz St. Banovaca ne bi se desila ona tragedija. A sto se tice elise ona je aluminijumska i ne udara se cekicem po njoj na hladno vec je zagrejes plamenikom na plin (nikako brener od autogenog aparata).