E, ovako treba... > Elektrika

Akumulatori

<< < (16/35) > >>

zankiki:
Da, to možda nije loše rešenje, na svaki akumulator staviti osigurač od 100-150A, ako se akumulator kratko prespoji pa počne da vuče struju iskočiće osigurač... A ni iz jednog nikad ne ide preko 100A to je sigurno...

zankiki:

--- Citat: Zox  09, 01, 2018, 16:35:04 posle podne ---
--- Citat: zankiki  09, 01, 2018, 08:52:16 pre podne ---Takođe mi nije jasno (opet da napomenem da je moje znanje elektronike tanko), ako je sve povezano diodama koje propuštaju struju na samo jednu stranu, kako punjač dobije povratnu informaciju koji je napon u akumulatorima da bi mogao da prilagodi punjenje?

--- Kraj citata ---

Данас је реглер електронски, а некад је био електрични склоп. Служи да невезано за број окретаја алтернатора и без обзира на број и снагу укључених потрошача настоји задржати напон од 13,8V - 14,7V. Класичан реглер заменио је регулатор напона, који исто тако променом струје ротора одржава напон пуњења акумулатора.  Регулатор напона је намењен да ограничи излазни напон и не дозволи осцилације услед повећања или смањења електричног система пловила.

--- Kraj citata ---

Izgleda se ne razumemo... Kako na ovoj slici (ako ono alternator zamenimo sa "kontroler za solarnu ploču" kontroler zna koji je napon akumulatora da bi prilagodio struju punjenja, ako diode ne propuštaju struju na tu stranu?!







--- Citat: Zox  09, 01, 2018, 16:35:04 posle podne ---Zar nije bolje da ako recimo imam 2 akumulatora struja "preliva" iz jednog u drugi? [/size]


Може, имао си то и до сада, али није боља опција од ове:  https://www.svb.de/de/nautic-power-diodenverteiler.html.

--- Kraj citata ---

Ovo ne pije vodu jer razdvaja međusobno akumulatore pri potrošnji...

zankiki:
Posle onoliko polemike konačno sam našao vremena da promenim mesto akumulatorima i napravim sabirnice... Pošto su stajali u boxu sa motorom u kome ume da bude vruće (ipak u motornom prostoru nema provetravanja kao u kolima), sada sam ih prebacio na drugo mesto...

Na kleme akumulatora je vodilo više kablova što je sada eliminisano, i sve je mnogo kulturnije rešeno. Sa obzirom da sam do sada imao 2 x 100Ah AGM, i da mi nikad nije zafalilo struje, odustao sam od varijante od 4 x 100 Ah kao nepotrebne, i stavio 3 x 100 Ah AGM + 1 x 100Ah za paljenje.







DuleN:
Lepo si ovo odradio, svaka cast  114

vepar:
 Ne vidim kako si razdvojio ove druge krajeve osiguraca, ne plasis se da bi se lako mogli spojiti?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju