E, ovako treba... > Brodogradnja
Plastika vs metal
stvlada:
Cekaj,a sto tenkove ne prave od plastike kad je toliko jaka :lol: a da pogledas neki vojni brod,kapetane? :pogranichnik:
SALE NB:
Pa šta je sad najbolje i najjače? Plastika ili metal?
Odgovor je jasan - drvo! ( kompozit)
Evo mišljenja iskusnih brodograditelja ( po onoj narodnoj -svaki cigo svoga konja hvali! :taunt:):
Better resistance to stress - Wood is the most resistant to constant direct force... the kind like the structure of a boat gets due to the pressure of the water on the hull. And the faster the boat goes, the heaver the force is. One well-known test was done on various materials to find out how well they hold up under constant pressure. Each material was put under direct pressure for 1 million cycles for 30 hours at a time.
Straight Fiberglass kept only 22% of original strength
Aluminum kept 37% of original strength
Wood with epoxy kept 64% of original strength.
Better thermal, galvanic and acoustic characteristics - Wood has better thermal and acoustical characteristics than other materials so there are greatly reduced problems with condensation on the faces of the interior hull. Its galvanic characteristics are also ideal. Galvanic corrosion occurs when two dissimilar materials come in contact with each other and one causes the other to corrode. Wood does not have this problem.
Za one koji imaju problem sa engleskim. Materijali su stavljeni pod konstantan pritisak u ciklusima (1 milion puta), u ukupnom trajanju od 30 sati.
Nakon testa svi uzorci su podvrgnuti ponovnom ispitivanju i utvrđeno je koliko svoje prvobitne čvrstoće su zadržali.
Čista stakloplastika 22%
Aluminijum 37%
Kompozit drvo sa epoksijem 64% svoje originalne čvrstoće.
Tako.... :yahoo: :good: :good: :good:
Pera GARMIN:
Kapetane,
pročitaj šta može da izdrži obična plastika, bez ojačanja:
7 momaka na Variu, nizvodno, direktan udarac u naper, oštećena elisa, a na kobilici jedva vidljiva ogrebotina:
http://www.vario19.net/?p=26
Admiral:
Inace naziv teme plastika Vs. metal je bez veze. Nismo nista poredili.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, a prica je u tome kako napraviti izuzetno jak trup.
Opet da se vratimo na bitnu stavku odnosa tezina : eksploatacija.
Pa onda na poredjenje oko nabavne cene, rada, kasnijeg odrzavanja, opreme, estetskog izgleda, popravki u havarijama, starenja, investicija, prevoza. Tu igra ulogu i intezitet korišćenja, izloženost vremenu, spretnost i informisanost vlasnika, ekonomske mogućnosti vlasnika u redovnom održavanju itd.
A uvek cemo doci oko podele tipa da li je bolji spricer pola pola il' 30%.
Drvo u brodogradnji je i dalje neminovnost. Oplemenjeno epoksidom je čudo. Zamislite jedrilicu od 12m izradjenu od 4 sloja furnira, slepljenog epoksidom, kako plovi pod punim jedrima po Atlantiku. Jeza za mnoge, nedostizan san za mnoge. Takva jedrilica lako pobedjuje mnoge druge u istoj klasi, izradjene od drugih materijala. Pad sa talasa od 6m i ne oseća, posada oseća. Ali šta raditi sa takvom lepoticom. Kome je pokazivati, kako je odrzavati. A jos nije ni bela.
U konceptu brzina je pobeda, kompoziti, bilo ugljenik, bilo kevlar, su neprikosnoveni. Ali kome to ovde treba. Koga je briga za jarbol od 20m koji moze da nosi jedan covek.
Realno je i odmeriti nacin kupovine camca, jer iako se oporavljamo od ratovima iscrpljene i upropašćene nacije, postoje ljudi željni boravka na čamcu. Ali tu ulogu igraju cene diktirane od preprodavaca uvozne ponude ili starih vlasnika, koji se sećaju koliko je nekada nešto plaćeno. Domaći proizvodjači su još uvek minorno zastupljeni ponudom, ali i obeshrabreni zahtevima kupaca.
A mi kao i dalje raspravljamo šta je ili da li je, tvrdje jače ili je jače tvrdje.
Tu je espreso u pravu da bi trebalo da gledamo šta se radi u komšiluku. A oni opet kopiraju Italijane, a ovi diktiraju svetu linije, pa sve dodje do nekog petog na koga se ugledamo i od koga kupujemo.
Duga priča.
espresso:
slazem se da se "rasprava" vodi u pogresnom pravcu. sve je u nacinu sagledavanja. dali je casa poluprazna ili polupuna?
stvar je licnog izbora i afiniteta. obzirom da sam detinjstvo proveo na drvenoj jedrilici od 9 metara, meni je drvo materijal broj 1 po dopadljivosti. nazalost, imajuci skustva sa odrzavanjem drvenog broda, danas nikada ne bih kupio drveni brod. problem je vreme kojega nikada nemam dovoljno. plastika je moj izbor, prvenstveno zbog velikog izbora plovila na trzistu i jednostavnog odrzavanja.
sto se "komsiluka" tice, ima odlicnih plovila, cene su cini mi se srazmerne ulozenom trudu. kvalitet je neosporno vidljiv u svakom segmentu. siguran sam da u skandinavskim zemljama prave odlicne camce i brodove u svim dostupnim materijalima. nazalost, nisu nam dovoljno blizu da bi mogli da razmenimo iskustva i informacije, a problem je i jezik. i "komsije" su kao sto Admiral rece ucili od iskusnijih Italijana i ostalih.
Kapetanova briga, a time i dilema nije nimalo cudna. o tome bi mogli da diskutujemo do sudnjeg dana i da ne donesemo nikakav zakljucak. Medjutim, jedno je sasvim sigurno, NEMA NEPOTOPIVOG i NEUNISTIVOG PLOVILA. mora i okeani su puni olupina. ima tu i celika i plasike i drveta.
mislim da je bezbednost posade jedan od faktora koji uticu na izbor plovila, ali nikako nebi trebalo da bude primaran.
jednom sam sa drugarom diskutovao o tome koji je camac najbolji izbor za njega i njegovu porodicu. zakljucak je bio da je najbolji camac, camac prijatelja.
na njemu se odlicno provede, a cesto bude i besplatan rucak. troskovi minimalni. uzivanje neograniceno. imajuci ovo u vidu, najbolja investicija u nautici su prijatelji.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju