http://beta.kurir-info.rs:84/auto/elektroera-32623.phpELEKTROERA
Ponedeljak, 3. Maj, 2010.| Autor: Mladen Radulović (0) Send to friend Print
Zapamtite datum 23. april 2010. Tada je počelo električno doba: prvi serijski primerci „opel ampere“ sišli su s proizvodne trake

Zapamtite ovaj datum - 23. april 2010. godine! Tada je počela električna era u automobilizmu!
Prve jedinice „opel ampere“ sišle su s proizvodne linije u fabrici „Dženeral motorsa“ u gradu Varen, u državi Mičigen. Narednih meseci biće proizvedene i ostale pretproizvodne jedinice, koje se neće prodavati, ali će biti korišćene za testiranje, kako dizajnerskih tako i tehnoloških karakteristika i razvoj finalnog softvera i kontrolnih tačaka na vozilima.
Inženjeri iz razvojnih centara koristiće ove jedinice i za probne vožnje i tjuniranje, a neke od prvih „ampera“ imaće veoma kratak vek jer će se koristiti u testovima sigurnosti.
- Sve ide po planu za „amperu“ - rekao je Endrju Farah, glavni inženjer za ovog elektromobila. - Još imamo posla, ali to što su pretproizvodne jedinice spremne za vožnju, veliki je uspeh naših timova ovde i u Evropi.
„Opel ampera“ sa petora vrata i četiri sedišta koristi revolucionarnu tehnologiju električnog pogona, koja se znatno razlikuje od ostalih naprednih pogonskih sistema. Električni pogonski sistem koristi struju kao primarni izvor energije. Benzinski motor - generator služi kao sekundarni izvor energije i generiše struju kad se ugrađena baterija isprazni kako bi se osigurala dalja nesmetana vožnja i preko 500 km.
Uvek i pri svim brzinama „amperine“ točkove pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) „ampera“ vozi na struju, koja je uskladištena u njenoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 16 kilovata i ne emituje nikakve štetne gasove, uključujući i ugljen-dioksid.
„Ampera“ će biti sasvim prilagođena svakodnevnim potrebama i navikama evropskih vozača, jer 80 odsto njih dnevno pređe manje od 50 kilometara. Planirano je da prodaja „ampere“ počne krajem 2011. godine.