Nautika opšta... > Nautički priručnik
Prva pomoć - Ubod stršljena
Kolega:
Kapetane, za to su strucni samo doktori medicine, specijalisti anesteziologije i reanimatologije, kao i specijalisti alergologije.
Posto su to urgentna stanja u medicini, proceduru znaju svi doktori medicine, pa i mi doktori stomatologije.
Naravno, stvar je sto niko ne bi pozeleo da se susretne sa slucajem PRAVOG anafilaktickog soka u praksi.
Proceduru antisok terapije kod anafilaktickih reakcija mozete naci na bilo kom zdravstvenom sajtu.
Manje vise sve su iste.
Kapetan:
@ kolega
ne pomaze ni hitna pomoc tu... kad je mene uhvatio taj shok u 2 sata nocu znao sam da nema sanse da docekam hitnu pomoc ... sva sreca te se smirilo brzi i nisam se mnogo gusio.... dosli su 20 minuta posle smirivanja,,,
colonelo:
Ljudi ovo je dobra tema. Potpuni sam laik i zato mislim da je Zoranov predlog OK, barem da znamo sta nam treba na ladji.
Meni se pre jedno dve nedelje upravo to desilo u stanu. Sedim za kompom i odjednom sam poceo da se cesem ko lud. Pogledam ruke ono od ramena do sake izbile neke blande kao da me milion komaraca izujedalo i svrbi ko djavo. U roku od pola sata se prosirilo po celom telu, i usne pocele da mi oticu ( kao da sam ih napumpao silikonima). Normalno da sam se uplasio jel mi se to u zivotu nije desilo. Odem u Uregentni oni mi odma daju jednu inekciju, popijem rastvor kamene soli i tablete Loradatin. Hteli da me zadrze da lezim, kaze doc kao neka "akutna koprivnjaca". pojma nemaju od cega je, a ja znam da me nije nista ujelo, niti sam jeo ili pio nesto sto vec ranije nisam. Puste me kuci i kazu da ako pocnem da oticem da se hitno javim. Hvala Bogu za dva dana je sve proslo, a lekove sam pio jos 10 dana. E, sada zamisli situaciju da sam bio tada recimo na Belegiskim adama, sam pa ti vidi.
Kolega:
Ajde sastavicu spisak ovih dana...moram malo i ja da se presaberem pa da vam tacno popisem sta je od lekova dobro imati u kucnoj apoteci.