E, ovako treba... > Planovi za plovila
Projekat "5"
misaf:
Kapetane, ma i ja sam svakako za pravljenje iskoraka, smatram da sam ga i sam učinio(postaviću uskoro svoj projekat, mada sam ga već predstavio na forumu "na vodi", pre neku godinu, pa sam mislio da se ne naturam suviše). Samo pokušavam da pomognem entuzijastima da što pre prohodaju, tj. da što pre počnu da prave korake.
Odisej ovim ljudima ne treba podstrek, tipa:"udri sve dok imaš volje", oni to već rade i imaju entuzijazma, ali način koji ti propagiraš je kao kad bi nekog bodrio da glavom probije zid, može i to, al' mnogo teško. Ne znam zašto imam utisak da su ti inženjeri nešto krivi, pa i Tesla je bio inženjer. Znanje je blagorodno, pogotovo uz entuzijazam, ali entuzijazam bez znanja pre vodi nasukavanju neko dostizanju cilja, ukoliko težimo kvalitetnom rešenju. Inače za plovidbu ne treba mnogo entuzijazma, može i balvan da se u'jaši, a neki entuzijasta bi mogao i da ga izdubi, moze se ploviti i u običnom koritu - kadi... ali ovde se koliko sam video pričalo o krivama otpora trupa, stabilitetu, o vrlo stručnim stvarima. Zato mislim da ljude treba ipak upućivati u napredak, a ne u srednji vek...
Svakako pozdrav i dobra voda Odiseju II
ladjaVlajko:
--- Citat: Kapetan 08, 04, 2010, 17:36:17 posle podne ---btw kako da uradim graf HP/ KNOTS ?
--- Kraj citata ---
Nikako.
Možeš ručno da prekucaš vrednosti za otpor iz Delftshipa u Excell pa onda racunaj.
Snaga [kW] = Rt [kN] * V [m/s]
Snaga [HP] = 1.341 * Snaga [kW]
Michlet izbacuje na kraju jedan lep file koji sadrži sve rezultate i može se direktno importovati u Excell. Zove se ship_output_by_speed.mlt.
U oba slučaja pomenuta snaga NIJE snaga motora. Snaga motora je otprilike duplo veća.
A za onaj beam draft itd. ne znam ni šta me pitaš ni šta je problem. Ili stavi sliku ili fajl.
Impuls:
Evo sta kaze michelet za brzine do 20 cvorova:
Svetlije krive su Caballero a tamnije moje korito.
Inace, @misaf:
Vase misljenje sam shvatio dobronamerno. Stoga, bilo bi konstruktivno da nas uputite u termine i parametre o kojima pricate,
to bi nama znacilo sigurno mnogo i dalo pun smisao vasem pisanju. Unapred se zahvaljujem za svaku pomoc.
ladjaVlajko:
Već par puta sam pomenuo da snaga koja se računa u software-u NIJE snaga motora a sad nađo' malo vremena pa da (laički) objasnim i zašto, te da sve povežem sa nekim pojmovima na engleskom jeziku koji se često pojavljuju jer na netu ima daleko više literature na ovom jeziku nego na našem ...
Evo, misaoni eksperiment i mala računica za čamac koji se kreće brzinom od 8 čvorova (~ 4 m/s) sa motorom koji propeler 12x10 (prečnika 12 cola, koraka 8 cola) vrti na 1800 obrta u minuti.
Znači brzina broda je 4 m/s. Ali, ko god je ikada plovio čamcem i bacio pogled pozadi mogao je da vidi da brzina kojom voda izlazi iza motora nije ista kao i brzina kojom se kreće čamac. Ova brzina zavisi od propelera i motora i računa se kao:
Vp = W [1/s] * P [m]
W je broj obrtaja u sekundi a P korak propelera. Za naš primer, Vp = 1800/60 * 0.2 = 6 m/s
"Slip" odnosno proklizavanje propelera pretstavlja odnos razlike Vp i brzine broda u odnosu na Vp, odnosno:
Slip = (Vp - Vb)/Vp
Vp - brzina vode iza propelera
Vb - brzina kretanja čamca
U našem primeru, "slip" je (6-4)/6 ili oko 33%.
"Slip" je uvek prisutan, manje ili više (tačnije da ga nema ne bi ni mogli da pomerite čamac sa mesta). On iznosi oko 10-15% za trkačke čamce, 20-30% za glisere, 30-40% za deplasmance te 50% pa i više za tegljače, remorkere i dr. radne brodove.
Kada se računa sila potiska "Thrust" kojom ovaj motor gura brod, onda važi sledeća formula:
Thrust = M * (Vp - Vb)
M je masa vode koju u jedinici vremena protera propeler, odnosno:
M = gustina vode * Vp * 3.14 * (R*R)/4
R je prečnik propelera.
Za naše vrednosti, to je:
M = 1000 * 6 * 3.14 * (0.3*0.3)/4 = 423.9 [kg/s]
Thrust = 423.9 * (6 - 4) = 847.8 [N]
E sad ... Snaga korita je Thrust * Vb ili oko 3.4 kW dok je snaga motora Thrust * Vp ili preračunato u konjiće oko 6.8 HP.
Delftship, Michlet i slični programi mogu da određenim metodama procene vrednost za "drag" ("resistance") koja pretstavlja potrebnu silu da bi se korito kretalo određenom brzinom. U bilo kojoj analizi, "thrust" koji generiše motor mora biti veći od tog "drag"-a.
@misaf, molim ocenu, kritiku, korekciju i dopunu
Impuls:
Auhhh, tek sad videh gresku u proceni ovih dijagrama, tj. dve. Dijagram otpora za Caballero ide do2.1nesto... a za moje korito do2,skoro6 :sorry:
a i kNm/s je kW a ne KS :sorry: Dakle snaga=brzina*otpor*2*1.36?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju