E, ovako treba... > Planovi za plovila

Projekat "5"

<< < (3/14) > >>

IKA:
Definitivno , zahtev nerealan

Impuls:
O.K. Shvaceno, sta bih mogao da ocekujem?

SALE NB:
Prvo, pogledaj ovaj projekat : http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2472.0
Dimenzije su 6,00m x 2.20m

To je pravo glisersko korito koje je modifikovano tako da daje i odličnu stabilnost za pecanje.
Na 6m je spakovana kuhinjica i kabina za WC.
Postoji kompletan plan sa iscrtanim svim delovima za šper/epoxy, a moguće ga je raditi i u alu-limu.
Dizajn kabine je stvar ukusa i može se promeniti, naravno.
Ovaj gliser bukvalno leti sa 100ks na krmi!
Ako ga proporcionalno smanjiš na cca 5x2, imaćeš još uvek pristojan prostor, ali dovoljno će ti biti 30-40ks za glisiranje.
sa 25ks možeš da glisiraš do 500kg max. Sve preko toga je mučenje.

ladjaVlajko:

--- Citat: Impuls  06, 04, 2010, 00:47:02 pre podne ---E, sad, posto se ic ne razumem u korita, pitam sta mislite o ovako necem? Deplasmansko? Poludeplasmansko? Rek'o
bi da glisersko nije. Ima li neko predstavu o "konjazi" koju ovo korito zahteva za pristojnu plovidbu sa vanbrodskim
motorom? Da li je predubok "V"? Da smanjim? Ovaj "stepenik" na prelazu sa bokova na dno kazu da poboljsava stabilnost,
protiv ljuljanja.
Inace, Oblikom i prostorno, ovo korito mi "bas pase"
A evo sta kaze Delftship o otporima???


Ima li neko savet, tumacenje, preporuku?

--- Kraj citata ---

Drago mi je da se još neko igra sa Delftshipom.

Elem,
Korito ti je takvo kako ga voziš. Ako na ovo staviš 4-10 HP dobio si deplasmanac, ako staviš 30-50 HP dobio si gliser. Kriva otpora koju daje Delftship je isključivo za deplasmanski režim plovidbe. Ako klikneš na "Report" u gornjem levom uglu dobićeš tablicu sa brojnim vrednostima - poslednja kolona desno u gornjoj tablici ti je snaga kojom treba da poteraš korito da bi dobio tu brzinu. A da bi dobio tu snagu na koritu treba ti barem duplo jači (vanbrodski) motor.

Malo preciznija slika otpora se dobija ako exportuješ korito u Michlet - daće ti čak i oblik i veličinu talasa kojje praviš. Ovako napamet, mogu ti reći da te najviše koči krma - što ti je krma dublje u vodi to više talasa praviš - što više talasa praviš, više energije od motora se baca niz vodu. Diži krmu što više može.

Za dublje ili pliće V korito ... ugao pod kojim V pada direktno utiče na lakoću i brzinu na kojoj počinješ da glisiraš jer utiče na hidrodinamički uzgon koji te podiže. Googluj malo pa ćeš videti.

Za stabilnost ... sa KM ti je označena visina ispod koje MORA da ti se nalazi centar mase na brodu. Moment sile koji ti brod vraća u ravnotežu zavisi od rastojanja te dve tačke. E sad ... ako ti je mnogo nisko centar mase a visoko KM, jeste ogromna stabilnost ali ima žene i deca da ti povraćaju po talasima zbog velikih ubrzanja pri ljuljanju. Ako ti je razmak pak suviše mali, možeš i da se preturiš (za ovaj tip korita to je gotovo nemoguće ali sve zavisi koliko ćeš ići u visinu). Imaj mere i čamac će biti nežan i lagano se vraćati u ravnotežu.

Ako mogu samo da dodam još jedan glas za dužu varijantu ... probaj u Delftship-u kako će se ponašati otprilike isto korito upola duže i koliki otpor će davati za istu brzinu.

ladjaVlajko:
Poređenja radi evo ti slička polovine katamaranskog korita 9m, 1500kg. Obrati pažnju na fakat da je tvoj grafik do 6 kn a moj do 9 kn. Snaga u kW na koritu ti je Resistance [kN] x Speed [m/s], a potreba snaga motora otprilike duplo.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju