E, ovako treba... > Plovila
Zeko 2
maverick:
nisu li izracuni za mirnu vodu....recimo da dunav ide 4 km na sat....znaci da nizvodno ides 8 brze od proracunatog
Barba:
A pa ako je pitch 15 onda OK i mislim da se desava sledece:
Ako oduzmemo brzinu Dunava i taj uticaj vetra (ako ima smisla), pa da kazemo da je to 48 km/h. Klizanje je u tom slucaju 12 %.
U tvom slucaju ima jos jedna stvar, a to je da je precnik elise verovatno veci nego sto je camcu potrebno tj. camac je male mase za taj precnik propelera. Tu bacas jedan deo snage motora koji se trosi na obrtanje veceg propelera, ali s druge strane smanjuje se klizanje jer sa vecom silom generisanom na propeleru, imas manje proklizavanje.
Po drugom Thumb Rule-u, 1 inch precnika kompenzuje 2 inca koraka. To znaci da bi mogao da ides i na varijantu 12 3/4 x 17 ili cak 12 3/4 x 18 jer ti je trenutno motor u evrspidu za 300 obrtaja. Klizanje bi tada bilo vece (~20%), ali na pitchu 17 brzina u stajacoj vodi sa uracunatim dodatnim klizanjem bi ti bila 50km/h, za dva vise nego sad, a na pitchu 18 bi bila 52.5. Na to dodas ovih 6, koje sam skinuo na konto brzine toka i vetra. Samo imao bi znacajan pad performansi kako opterecujes camac (skijasem, ljudima, opremom) tj. dodatna tezina bi povecavala klizanje.
Ja ovo vidim kao jedini razlog, a deluje mi realan, zbog koga se kreces brzinom "vecom od teorijske", jer se ona i racuna pod pretpostavkom da imas odgovarajuci precnik. Ti si taj camac terao 30km/h sa precnikom 10 i sa duplo manje snage, a sada imas 37% veci precnik, a samim tim i silu. Prica o ostecenoj i doradjivanoj elisi po mom misljenju ne pije vodu jer svako ostecenje elise samo degradira njene performanse.
To je ono sto sam ti rekao i za srsin camac, da mu mozda fali precnika pa previse proklizava, a da nije problem u koraku.
U svakom slucaju informacije sa testa su odlicne, posebno zbog tahometra i poznatih parametara trupa. A plus zbog poznatih performansi sa 25HP.
SALE NB:
Imam opciju da idem na bržu elisu 13-1/4 x 17, ali mislim da bi mi to možda napravilo problem kod većeg opterećenja.
Mislim da ima veze i sređena elisa, jer kad postaviš računicu sa korakom 16, dobijaš tačno one brzine koje i ostvarujem.
Barba:
Ne verujem da ce ti napraviti neko posebno opterecenje, pa motor ti je sada 300 obrtaja preko, taman ces ga vrteti na 5400-5600 rpm, a imaces dovoljno sile da smanjis slip, a dovoljno i za skijasa i za vise ljudi na camcu, bar tako kazu knjige. Ja bih tu elisu svakako probao, ako je moguce pre kupovine. Sad tu treba izracunati korak 17 na 5400 rpm ili 15 na 5800. Da li vredi bilo sta ulagati za par km/h.
Sto se tice koraka 16, ja mislim da ti pretpostavljas mnogo mali slip, sad jbg to ne mozemo da znamo bez ozbiljnog testiranja, kad je sila na propeleru jednaka ukupnom otporu kretanja. Znaci maksimalna brzina (nulto ubrzanje). Ja sam na sto mesta nasao da je slip oko 20%, a da je idealan oko 15%, za te brzine. A i racunice Dave Gerr-a tako govore.
kemppi:
Bogami,ide Zeko kao da ga juri copor lisica.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju