U startu nam je bilo jasno da će do ovoga doći pre ili kasnije ali smo se spremili. Ja danas prošao obuku za slične intervencije i eto.
kako vam je bilo jasno ?
Pa opisivao sam u priči o sređivanju broda da su spojnica i osovina bile razlokane na mestu spajanja zato što motor tada nije bio centriran.
Kod strugara je napravljena biksna i obrađena je osovina ali smo znali da će to, recimo za godinu ili dve, morati da se menja. Nije menjano odmah zbog moje žurbe da zaplovim i zbog radi oskudacije.

Još nije za menjanje, ali ću vremenom zameniti i spojnicu i osovinu.
Sva sila prilikom promene kretanja usmerava se na štift (čiviju) koja ide kroz spojnicu i osovinu. Preko toga je kapa (prsten koji jedna matica koja gura na otvore kroz koje je ubačena čivija da spreči njeno ispadanje). Čivija je gvozdena rascepka koja se pri jačem rikvercu brzo spljeska, oslabi i onda lako pukne. Tako se čuvaju kopča i motor.
To se lepo vidi na ovoj slici.
Ja sam juče stavio štift od punog prohroma pa ćemo videti kako će to ispasti.
P.S. A sidra su teška po 9,5 kg merena tvojim tačnim kineskim kantarom.
